Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Mamy rynek pracownika, co zapowiadaliśmy już w 2014 r. - podkreślił w czwartek w Warszawie prezentujący raport Krzysztof Inglot z Work Service. Po takiej zmianie na rynku pracy największym wyzwaniem dla pracodawców będzie pozyskanie i utrzymanie wykwalifikowanej kadry.
Według wyników Barometru pracodawcy w najbliższych miesiącach chcą utrzymać zatrudnienie (73 proc.), lub rozszerzać je (16,4 proc.). W ramach rekrutacji będą szukać głównie kadry niższego szczebla - deklaruje to 67 proc. badanych pracodawców; najwięcej w branży budowlanej - wynika z badań.
Co piąty pracujący Polak (22,2 proc.) chce zmienić swoje obecne miejsce zatrudnienia w perspektywie do dwóch lat. Najczęściej rozważają to młode osoby - 35,2 proc. w wieku 18-34 lat. Ofert pracy szukają głównie w internecie.
Wśród badanych, którzy deklarowali obawę o utratę pracy lub, że zamierzają ją zmienić co piąty - 20,7 proc. jest zdania, iż znajdzie nową w ciągu tygodnia, a w sumie 39,1 proc. uważa, że czas ten nie przekroczy miesiąca.
Ponad połowa pracujących Polaków (55,8 proc.) oczekuje podwyżki płac w najbliższych miesiącach, 39,3 utrzymania zarobków, a 2,9 proc. obawia się ich obniżenia.
Pracodawcy - w 81,2 proc. badanych firm - przewidują utrzymanie poziomu płac, nikt z badanych nie zakłada obniżania zarobków pracownikom.
Sondaż na zlecenie Work Service przeprowadził w styczniu instytut Millward Brown. (PAP)
ago/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.03.2016, 09:21 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |