Newsletter

Badanie: Polacy najchętniej inwestowaliby w nieruchomości, kruszce i waluty

14.04.2016, 16:52aktualizacja: 14.04.2016, 16:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polacy nie wiedzą, czy teraz jest dobry moment na inwestowanie, ale jeśli mieliby to robić, to najchętniej inwestowaliby w nieruchomości, kruszce i waluty - wynika z badania Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami.

Tylko 4 proc. wybrałoby emerytalne programy oszczędnościowe.

IZFiA poinformowała w czwartek w komunikacie, że wskaźnik optymizmu inwestycyjnego w marcu 2016 r. wyniósł minus 4 (licząc na skali od minus 100 do 100), co oznacza minimalną poprawę w stosunku do stycznia b.r., kiedy to Indeks Optymizmu Inwestycyjnego zamknął się na poziomie minus 9.

Zdaniem Izby oznacza to, że ogólne nastawienie do inwestowania w pierwszym kwartale 2016 r. można określić jako niepewne – od początku roku utrzymuje się wysoki odsetek osób, które nie są w stanie ocenić, czy sytuacja do inwestowania jest dobra czy zła (52 proc. wobec 50 proc. w styczniu). Widać to w wartości indeksu, który pozostaje na zbliżonym, minimalnie ujemnym poziomie od początku roku.

Z badania wynika, że jeżeli Polacy mieliby już w coś inwestować, to najchętniej angażowaliby pieniądze w nieruchomości (51 proc. wobec 47 proc. w styczniu) i kruszce (28 proc. wobec 21 proc w styczniu) oraz waluty (14 proc. wobec 18 proc. w styczniu). Jedynie 4 proc. wskazało, że zainwestowałoby w programy oszczędnościowe oparte na funduszach emerytalnych IKE i IKZE i był to o 2 pkt proc. gorszy wynik niż w styczniu.

Wśród czynników najczęściej wskazywanych jako aktualnie zachęcające do inwestowania wskazano posiadanie wolnych środków (18 proc.) oraz szybki dostęp do zgromadzonych pieniędzy (18 proc.) Do inwestowania zniechęca najczęściej ogólna sytuacja gospodarcza w Polsce (29 proc.) oraz brak wolnych środków (24 proc.). (PAP)

mmu/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.04.2016, 16:52
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ