Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Aż 8,6% badanych deklarujących palenie tytoniu wypala więcej niż 10 papierosów w godzinach pracy. Tylko 9% pedagogów kiedykolwiek spróbowało e-papierosów, które stanowią wielokrotnie mniej szkodliwą alternatywę i nie emitują w otoczeniu zabójczych substancji smolistych.
Celem pracy była ocena rozpowszechnienia palenia tytoniu oraz używania e-papierosów wśród personelu zatrudnionego w placówkach edukacyjnych. W okresie od listopada 2014 roku do maja 2015 badaniami objęto prawie 2000 osób zatrudnionych w 60 szkołach powiatu piotrkowskiego. Badanie skierowane było do całego personelu szkoły - nauczycieli, pracowników administracji oraz pracowników technicznych. Udział w badaniu był dobrowolny, a kwestionariusz ankiety był anonimowy.
Rozpowszechnienie palenia tytoniu wśród personelu szkół jest niepokojąco wysokie - wyniki przeprowadzonego badania wykazały, że około 24% osób zatrudnionych w szkołach paliło tytoń w okresie prowadzenia badań, natomiast 9% respondentów stanowili byli palacze. Wśród badanych 6% respondentów twierdziło, że przepisy zakazujące palenia w szkole są codziennie łamane.
Pracownicy placówek edukacyjnych stanowią szczególną grupę zawodową, ponieważ ich postawy wobec palenia tytoniu w istotny sposób kształtują zachowania zdrowotne uczniów.
Autorzy badania zwracają uwagę na konieczność opracowania adekwatnego do potrzeb systemu wsparcia dla palących pracowników, którzy muszą zmierzyć się z nałogiem. Ograniczenie epidemii tytoniowej jest jednym z największych wyzwań i wymaga systemowych rozwiązań, dlatego warto podkreślić rolę alternatywnych produktów dostarczających nikotynę w minimalizowaniu zagrożeń dla zdrowia publicznego wynikających z palenia tytoniu. Według brytyjskiej agencji rządowej ds. zdrowia - Public Health England, e-papierosy są około 95% mniej szkodliwe od papierosów tradycyjnych.
Choroby odtytoniowe generują wysokie koszty zdrowotne, społeczne, ekonomiczne i istotnie przyczyniają się do obniżenia potencjału rozwojowego kraju. Mimo poprawy statystyk, w Polsce nadal pali prawie 10 milionów osób.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.12.2016, 10:45 |
Źródło informacji | eSmoking Association |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Sieć Badawcza Łukasiewicz: wydatki na obronność podniosą innowacyjność gospodarki pod warunkiem, że krajowy przemysł zaangażuje polskich inżynierów PAP
Wzrost nakładów na obronę narodową może podnieść innowacyjność polskiej gospodarki, ale pod jednym warunkiem - diagnozują eksperci Sieci Badawczej Łukasiewicz. „Kluczowe będzie zaangażowanie polskich inżynierów przez rodzimy przemysł, inaczej pieniądze na obronność nie posłużą budowie polskiego komponentu technologicznego” - tłumaczą dr Hubert Cichocki, prezes Łukasiewicza i adiunkt w Szkole Głównej Handlowej i dr Marcin Wroński, główny ekonomista organizacji, związany z SGH oraz Uniwersytetem Harvarda.- 05.06.2025, 14:20
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
„Wybór profesjonalistów” - rusza ogólnopolska kampania sieci MOYA
Anwim S.A., właściciel marki MOYA - trzeciej największej i najszybciej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce - startuje z ogólnopolską kampanią wizerunkową „Wybór profesjonalistów”. Jej celem jest umocnienie wizerunku marki MOYA jako dostawcy najwyższej jakości paliw, z których korzystają profesjonaliści - kierowcy, ratownicy i służby niosące pomoc innym każdego dnia.- 05.06.2025, 13:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Anwim
-
Image
Demko Home: Meble Okmed Demko wprowadza nową markę detaliczną z okazji 35-lecia
- 05.06.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: „MEBLE-OKMED” Demko Spółka Jawna
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ