Newsletter

Pilot Maker (Scale Up) - nowy program akceleracyjny dla startupów

15.12.2016, 15:07aktualizacja: 15.12.2016, 15:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Konferencja prasowa fot.1
Konferencja prasowa fot.1
Szczegóły programu i procesu akceleracji Pilot Maker ukierunkowanego na opracowanie rozwiązań, które będą mogły być wdrożone w dużych przedsiębiorstwach, przedstawili na czwartkowej konferencji, 15 grudnia w Centrum Prasowym PAP w Warszawie - lider programu techBrainers wraz z partnerem głównym - Tauron Polska Energia oraz partnerami Kross S.A i Amplus Sp. z o.o.

Pilot Maker to projekt, który wygrał blisko sześciomilionowe dofinansowanie w ramach konkursu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - Scale Up. Założeniem konkursu było połączenie potencjału startupów z infrastrukturą, doświadczeniem i zasobami dużych przedsiębiorstw.

Stworzony przez ekspertów techBrainers program, oparto o realne, ważne dla korporacji wyzwania. W jego ramach startupy otrzymają solidne wsparcie z różnych departamentów dużych przedsiębiorstw. Program podzielono na dwa etapy, w którym pierwszy, skupia się na - narzędziach i dokumentacji, drugi zaś, na eksperymentach biznesowych i testowaniu rozwiązań w warunkach naturalnych z inżynierami i klientami końcowymi.

"Program 'Pilot Maker' jest nastawiony na wdrażanie rozwiązań, wygenerowanie realnej wartości dla obu stron startupu i korporacji - mówiła podczas konferencji Magdalena Jackowska-Rejman, CEO techBrainers. - Tego też oczekują duże przedsiębiorstwa, które zadeklarowały wsparcie ze strony swoich specjalistów i ekspertów oraz umożliwienie przeprowadzenia pilotażów w ramach swojej infrastruktury. W ramach projektu będziemy dążyć również do tego, aby startupy mogły wykorzystać potencjał firm zrzeszonych w R&D Clubie, zasoby Stowarzyszenia TOP 500 Innovators oraz pozostałych partnerów projektu".

Obecni na konferencji prezesi i członkowie zarządu partnerów programu, potwierdzili, że podobnie jak startupy są zainteresowani komercjalizacją innowacyjnych rozwiązań oraz, że zależy im na dopasowaniu właściwych technologii do realnych wyzwań, przed którymi stają.

"Udział naszej firmy w tym przedsięwzięciu to zarówno okazja do rozbudowania doświadczenia w modelu Open Innovation, ale również, w przypadku powodzenia Pilot Maker, transfer wiedzy, pomiędzy startupami a naszą firmą. Tauron korzysta z innowacyjnego podejścia tworzonego w startupach, natomiast młodzi przedsiębiorcy dostają możliwość wdrożenia swoich nowatorskich produktów i rozwiązań" - tłumaczył Jarosław Broda, wiceprezes zarządu ds. Zarządzania Majątkiem i Rozwoju Tauron Polska Energia S.A.

"Program otwiera możliwość rozwiązania problemów, które nie zostały rozwiązane dotychczas - dodała Katarzyna Rybicka, członek zarządu, dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Amplus Sp. z o.o. - W branży warzywno-owocowej mamy ogrom zdefiniowanych wyzwań, które chcielibyśmy dedykować konkretnym startupom, a co najważniejsze doprowadzić ich pomysły do fazy testów i następnie do wdrożenia".

"W dużych firmach polityka wewnętrzna i zakupowa nierzadko ogranicza możliwość współpracy ze startupami, które nie posiadają referencji i doświadczenia” - mówił członek zarządu Kross S.A. Kacper Sosnowski. - Dzięki dofinansowaniu w ramach programu Pilot Maker ryzyko inwestycji w technologie na wczesnym etapie rozwoju jest dla korporacji mniejsze, wobec czego, te chętniej podejmują wyzwanie, tym bardziej, że same mogą dzięki temu wiele zyskać".

Dzięki uczestnictwie w programie startupy będą mogły przetestować produkty i technologie w warunkach unikalnej infrastruktury DP. Podczas sześciomiesięcznego programu akceleracji otrzymają referencje dużego klienta i możliwość dalszej współpracy, zdobędą wiedzę korporacyjną na temat rynku. Poza tym otrzymają wsparcie finansowe do 50 000 PLN w postaci usług proinnowacyjnych oraz 200 000 PLN na eksperymenty biznesowe. Zdobędą też szansę pozyskania dodatkowych inwestorów spośród renomowanych funduszy VC: Movens Capital, Leonarto i Arkley.

Na pytanie czy duże przedsiębiorstwa biorące udział w programie nie boją się wewnętrznej konkurencji, uczestnicy zgodnie przyznali, że zaproponowany w Pilot Maker model opiera się na współpracy, a nie konkurowaniu. Mocny nacisk będzie kładziony na projekty cross-branżowe, które znajdują się na pograniczu obszarów zainteresowań jednocześnie dwóch albo trzech partnerów.

Jakie startupy wymarzyli sobie organizatorzy programu?

"Idealnym byłby startup rozwijający własną technologię na co najmniej VI poziomie gotowości technologicznej (TRL), odpowiadający na ogłoszone w programie Pilot Maker wyzwanie - mówiła Magdalena Jackowska-Rejman. -Poszukujemy też takich startupów, które swoimi pomysłami na nieoczywiste modele biznesowe i nowe produkty pomogą zarówno utrzymać jak i poszerzać bazę klientów dużych przedsiębiorstw".

Nabór do programu ruszy już w styczniu 2017 r. Program akceleracyjny zaplanowano na trzy rundy. Szczegóły dotyczące Pilot Maker wraz z formularzem zgłoszeniowym można znaleźć na stronie: http://techbrainers.com/pilotmaker/.

Grupa TAURON, w przyjętej we wrześniu br. strategii stawia na dynamiczny rozwój obszaru badań i rozwoju oraz innowacji, widząc w tym drogę do nowych przychodów w przyszłości. TAURON próbuje przy tym równoważyć "tradycyjne" sposoby realizacji prac B+R+I (projekty B+R, udział w programach NCBR, Horyzont 2020, innowacyjność pracownicza, itp.) z podejściem "nowoczesnym" - startupy, szeroko pojęty obszar Open Innovation. Podejmowane są nowe inicjatywy, uruchamiane nowe projekty - w tym roku uruchomiono m.in. projekty MOBISTYLE oraz POLYGEN. Oba te projekty nastawione są na zdefiniowanie i spełnienie potrzeb klienta; klienta, którego rola w systemie także ulega zmianie. Klient staje się coraz bardziej aktywny, nie jest już tylko odbiorcą energii, ale raczej partnerem dla przedsiębiorstwa takiego jak TAURON. Realizując cele postawione w Strategii, spółki Grupy przygotowują obecnie nowe projekty, co do których jak mają nadzieję, otrzymają dofinansowanie ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach uruchomionego właśnie Programu Badawczego Sektora Elektroenergetycznego. Wszystkie powyższe działania wpisują się zatem doskonale w postawioną w Strategii Wizję Grupy: "Jesteśmy firmą, która najlepiej w polskiej branży energetycznej odpowiada na potrzeby Klientów".

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 15.12.2016, 15:07
Źródło informacji techBrainers/Tauron
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ