Newsletter

Nowa generacja konsumentów sprawdza jakość kosmetyków

06.02.2017, 12:02aktualizacja: 06.02.2017, 12:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Cosmetic Scan, fot. 1
Cosmetic Scan, fot. 1
Kosmetyki towarzyszą nam każdego dnia. Używamy ich do codziennej higieny, a także, by podkreślić swoje piękno. Jednak użycie kosmetyków może mieć też inny wpływ - alergie skórne. Szacuje się, że przeciętna kobieta używa dziennie około 12 kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry, które zawierają ponad 160 różnych substancji mających różny wpływ na skórę.

Wśród szerokiej gamy substancji wchodzących w skład kosmetyków, można natknąć się na:

  • potencjalne alergeny;
  • substancje komedogenne - odpowiedzialne za zapchane pory skórne zaskórniki;
  • substancje potencjalnie szkodliwe - podrażniające lub niekorzystnie wpływają na skórę i organizm;
  • substancje podejrzane o właściwości rakotwórcze;
  • substancje niewskazane dla kobiet w ciąży;
  • substancje, których stosowanie jest zakazane w UE.

Skaner kosmetyków ułatwia zakupy

Krakowska firma Cosmetic Scan opracowała aplikację, która automatycznie analizuje skład kosmetyków pod kątem wyżej wymienionych kategorii substancji. Aplikacja ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów odnośnie zawartości ich ulubionych kosmetyków. Dzięki aplikacji w internecie rozgorzała dyskusja na temat zawartości kosmetyków, a użytkownicy aplikacji dziękują twórcom za to, że teraz ich zakupy w drogerii są znacznie łatwiejsze.

Wystarczy zeskanować kod kreskowy produktu i możemy dowiedzieć się ile podejrzanych substancji jest w kosmetyku. W ramach aplikacji została również stworzona mini baza wiedzy. Oznacza to, że użytkownik może dowiedzieć się więcej o szkodliwości danej substancji m.in. poznać jego funkcję w kosmetyku oraz w jakich przypadkach może stwarzać zagrożenie.

Nowa generacja konsumentów

Cosmetic Scan powstał we współpracy ze specjalistami z dziedziny kosmetologii, chemii i dermatologii. Baza danych jest ciągle aktualizowana w oparciu o najnowsze badania naukowe. Z aplikacji w przeciągu 3 miesięcy skorzystało 50 tysięcy osób. To nowa generacja smart konsumentów, która wspomagając się technologią dobiera korzystne dla zdrowia produkty.

Problem związany ze szkodliwymi substancjami w kosmetykach jest bardzo złożony i przybiera różną skalę w odniesieniu do każdego z nas. Dlatego twórcy aplikacji postawili na personalizację. Czego wynikiem jest stworzenie profilu użytkownika, który świadomie unika wybranych substancji w kosmetykach. Dodatkowo użytkownicy Cosmetic Scan mogą zapisywać produkty na własnej liście (Dobre / Szkodliwe).

Lepsze kosmetyki dzięki technologii

Temat szkodliwych składników w kosmetykach wciąż jest owiany tajemnicą. Dla producentów kosmetyków jest to bardzo kłopotliwy obszar. Niektóre szkodliwe składniki takie jak SLS powodują, iż włosy są nabłyszczone. Efekt ten jest pożądany przez konsumentów, niestety kosztem zdrowia.

Największym problemem jest brak danych. Zarówno po stronie konsumenta jak i producenta. Cosmetic Scan chce zagospodarować tę niszę, dając użytkownikom spersonalizowaną informację w kontekście ich profilu skóry. Z kolei producenci, dzięki aplikacji, mogą otrzymać twarde dane, które pomogą tworzyć lepsze kosmetyki dopasowane do potrzeb konsumentów.

Cosmetic Scan jest bezpłatną aplikacją i można ją pobrać z App Store (1) i Google Play (2).

1. https://itunes.apple.com/pl/app/cosmetic-scan-app/id1056644117?mt=8

2. https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.cosmeticscan&hl=en

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.02.2017, 12:02
Źródło informacji Cosmetic Scan
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii