Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska ogłosił niedawno rozporządzenie ministra środowiska w sprawie wysokości kar za brak sieci zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji. Okazało się jednak, że w tym roku nie będą naliczane opłaty za niedopełnienie tego obowiązku. Obowiązek taki posiadają wszystkie przedsiębiorstwa, które wprowadzają do ruchu nowe pojazdy, w tym także sprowadzane z zagranicy. Chociaż firmy muszą posiadać sieć od stycznia zeszłego roku, to kary za jej brak minister środowiska wprowadził dopiero w styczniu tego roku. Opłaty naliczane są pod koniec roku kalendarzowego, dlatego tym, którzy przegapili nałożony na nich obowiązek, mówiąc wprost zwyczajnie się upiekło. Jednak ostatni komunikat GIOŚ ewidentnie wywołał spore poruszenie wśród zapominalskich przedsiębiorców. "Od stycznia urywają się telefony w sprawie sieci odbioru pojazdów. Obecnie mamy już podpisanych ponad 1000 umów z firmami z całego województwa śląskiego" - mówi Przemysław Oleś z Olmetu, jednej z największych firm recyklingowych na południu kraju.
W sieci recyklingu
Producenci, importerzy i dilerzy samochodowi chętniej podejmują współpracę z dużymi firmami recyklingowymi, ponieważ z nimi jest im zdecydowanie łatwiej zbudować sieć w całym kraju. A tego oczekuje od nich Ministerstwo Środowiska. Znowelizowana ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji nakazuje, przedsiębiorcom wprowadzającym więcej niż 1000 pojazdów rocznie, utworzyć sieć zbierania pojazdów złożoną z co najmniej 3 stacji demontażu pojazdów lub punktów zbierania w każdym województwie w różnych miejscowościach, czyli min. 48 na terenie kraju. Firmy sprowadzające do 1000 pojazdów rocznie są zobowiązane do zapewnienia takiej sieci w jednym województwie. Decydując się zatem na współpracę z dużą firmą, jedną umową mogą sobie załatwić całe województwo. "Nasza firma posiada cztery oddziały. Roczna opłata w wysokości 200 zł obejmuje odbiór pojazdów w każdym z nim. Przedsiębiorca może zatem zgłosić do GIOŚ, że zapewnił cztery punkty w województwie. To duże ułatwienie dla przedsiębiorców, których dotyczy nowelizacja ustawy o recyklingu" - mówi Przemysław Oleś, prezes tarnogórskiego Olmetu.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 10.04.2017, 14:32 |
| Źródło informacji | Olmet |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Monopol państwa w sektorze gier losowych sprawia, że zyski z hazardu wracają do społeczeństwa
Totalizator Sportowy w 2024 r. odprowadził do Skarbu Państwa 5 mld zł z tytułu podatków i opłat. „Z każdej złotówki, którą Polacy przeznaczą na gry liczbowe 19 groszy jest przeznaczonych na fundusze celowe, które wspierają sport, kulturę” - mówił Mariusz Rzeczkowski, dyrektor Departamentu Strategii, Innowacji i Współpracy Międzynarodowej w Totalizatorze Sportowym.- 25.11.2025, 13:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
China Southern Power Grid po raz pierwszy wysyła delegację na COP30, prezentując działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i inicjatywy niskoemisyjne
CSG demonstruje swoje zaangażowanie w globalne działania na rzecz klimatu poprzez praktyczne rozwiązania niskoemisyjne.- 25.11.2025, 13:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Pierwsze autocysterny ORLEN Transport zasilane LNG już jeżdżą na Pomorzu
Spółka ORLEN Transport zakupiła pięć ciągników siodłowych, zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Autocysterny, dostarczające paliwa płynne na stacje ORLEN, są testowane na trasach całego Pomorza. Ich najważniejsze cechy to niższy o 20 proc. poziom emisji CO2 i niskie koszty eksploatacji. Trzy takie pojazdy realizują dostawy w okolicach Gdańska, dwa w rejonie Szczecina.- 25.11.2025, 12:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ