Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wiceminister przypomniał, że w 2016 r. przychody budżetowe z tytułu podatku bankowego wyniosły 3,5 mld zł.
"Na rok bieżący 2017 zaplanowano kwotę 3,9 mld zł. Według naszych prognoz ona w tym wypadku zostanie przekroczona - mam nadzieję - że może nawet o 10 proc." - powiedział w Programie Pierwszym Polskiego Radia.
Pytany, czy formuła tego podatku wymaga zmian - Janczyk odpowiedział - że nie jest ona planowana.
"Nie zapowiadamy zmian w tym podatku. (...) Podatek się przyjął, jest płacony regularnie. Nie ma kłopotów interpretacyjnych. (...) Wpływy są satysfakcjonujące, bez drastycznej potrzeby zmiany tych wpływów nie warto tej ustawy dotykać" - powiedział.
Wiceminister finansów dodał ponadto, że nie potwierdziły się zarzuty, iż po wprowadzeniu tej daniny wzrosną opłaty za usługi dla klientów instytucji finansowych. "Podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że aż o 6 proc. spadły przychody z tytułu prowizji opłat w bankach" - zaznaczył.
Janczyk dopytywany o to, co się dzieje z zapowiadanym przez rząd podatkiem od sklepów wielkopowierzchniowych przyznał, że dyskusja na ten temat "stanęła w martwym punkcie", po tym jak Komisja Europejska nakazała zawieszenie tego podatku. Dodał, że do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez Trybunał Sprawiedliwości UE danina ta nie zostanie wprowadzona.
Wiceszef resortu finansów przypomniał, że wątpliwości Komisji wzbudziło to, że konstrukcja tego podatku - czyli zróżnicowanie stawek w zależności od skali przychodów sklepów - miałoby preferować te mniejsze i mogłoby zostać odebrane jako pomoc publiczna. (PAP)
mick/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.05.2017, 11:04 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |