Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Określenie 'innowacyjny' jest dzisiaj mocno nadużywane, gdyż w wielu przypadkach produkt tak opisywany nie spełnia kryteriów wynalazku. Natomiast uzyskanie patentu potwierdza nowatorskie, oryginalne rozwiązanie problemu technicznego, a to plasuje PiLab w wąskim gronie polskich spółek high-tech" - mówi Krystian Piećko, założyciel PiLab, twórca unikatowej na skalę globalną technologii.
Tymczasem Polski Urząd Patentowy od lat stoi na stanowisku, że patentowanie oprogramowania blokuje innowacyjność. Efekt jest taki, że duże korporacje patentują swoje rozwiązania przez Europejski Urząd Patentowy, walidują go i sprzedają chronione prawem licencje w Polsce. Polskie firmy rzadko decydują się na taką procedurę. Konsekwencją jest brak ochrony prawnej polskiej własności intelektualnej, podczas gdy światowi giganci IT patentują swoje rozwiązania na potęgę. W ubiegłym roku pozycję lidera na tym rynku utrzymał IBM - amerykański urząd patentowy przyjął ponad 8 tys. jego zgłoszeń.
"Chcemy być pierwszą polską spółką, która w modelu licencyjnym oferuje na globalnym rynku rozwiązania klasy enterprise" - mówi Paweł Wieczyński, prezes zarządu PiLab. Kierowana przez niego spółka intensywnie inwestuje zasoby w badania i rozwój, a uzyskane wyniki konsekwentnie patentuje budując portfolio praw własności intelektualnej (IP), aby w przyszłości czerpać z niego zyski.
Jednocześnie PiLab z powodzeniem komercjalizuje swoją autorską technologię, a klienci spółki, wśród których są m.in. Bank Zachodni WBK i TUiR Warta, potwierdzają wartość biznesową patentów. Takie podejście wciąż jest jednak rzadkością w polskim sektorze IT.
Choć Polacy wygrywają olimpiady matematyczne i zasilają szeregi zespołów programistycznych międzynarodowych gigantów, to w 2016 roku Polska odnotowała największy wzrost zgłoszeń patentowych w sektorach elementów mechanicznych i transportu. W odróżnieniu od pozostałych państw europejskich, najbardziej aktywne w patentowaniu są u nas nie przedsiębiorstwa, lecz ośrodki badawcze.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.05.2017, 12:00 |
Źródło informacji | PiLab |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały nowego Boeinga 737 MAX 8
- 17.05.2024, 10:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
PARP na EKG 2024: wsparcie firm na każdym etapie rozwoju dzięki Funduszom Europejskim PAP
W ciągu 20 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uczestniczyła w dystrybucji środków europejskich. Agencja podpisała ponad 34 tys. umów na kwotę blisko 55 mld złotych, z czego przetransferowała środki na kwotę prawie 49 mld zł. Wykorzystując obecne Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej czy Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, Agencja uczy przedsiębiorców m. in. zakładać firmy, ale również finansowo wspiera innowacyjne start-upy.- 17.05.2024, 09:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dostawy w jeden dzień, także w soboty - ORLEN Paczka dowozi jakość
Korzystanie z automatów paczkowych stało się normą w dostawach e-commerce, a firmy z tej branży oferują już znacznie więcej niż tylko zwykłe przewiezienie przesyłki od nadawcy do odbiorcy. Konsumenci deklarują chęć odbioru zamówionych towarów jeszcze szybciej, przy użyciu maksymalnie dostępnych i intuicyjnych narzędzi. Rekordowe wyniki ORLEN Paczki wskazują, że usługa ta trafnie odpowiada na ten trend.- 17.05.2024, 09:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom