Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kobiety między 45. a 70. rokiem życia, które rzadko lub w ogóle nie korzystają z Internetu, zwykle bardzo nisko oceniają swoje kompetencje cyfrowe. Ponad połowa z nich jako niedostateczne ocenia swoje umiejętności związane z obsługą komputera (59 proc.) i wyszukiwaniem informacji w sieci (57 proc.).
Najniżej Polki wykluczone cyfrowo oceniają swoje umiejętności online w zakresie robienia zakupów przez Internet (78 proc.), płatności internetowych (73 proc.), odbierania i wysyłania zdjęć (72 proc.) oraz pisania e-maili (69 proc.).
Najczęstszą przyczyną rzadkiego korzystania lub niekorzystania z Internetu jest brak takiej potrzeby, którą deklaruje 58 proc. ankietowanych. Drugim w kolejności powodem jest brak umiejętności obsługi komputera, tabletu lub smartfona (26 proc.), a trzecim brak takich urządzeń (24 proc.). Część respondentek mówi też, że po prostu nie miał ich kto nauczyć korzystania z Internetu (14 proc.).
Aż 85 proc. wykluczonych cyfrowo kobiet uważa, że korzystania z sieci można nauczyć się w każdym wieku. Co byłoby dla nich motywacją? Zdecydowana większość uważa, że Internet stanowi ułatwienie w kontaktach z bliskimi (74 proc.), a dla trzech czwartych z nich jest pomocny w załatwianiu codziennych spraw (73 proc.). Jednocześnie 24 proc. respondentek twierdzi, że z powodu braku umiejętności korzystania z sieci ma słabszy kontakt z rodziną.
W odpowiedzi na problem wykluczenia cyfrowego Polek rusza internetowa akcja edukacyjna “Aasy Netu”. Projekt zakłada uruchomienie dedykowanej platformy internetowej www.aasynetu.pl, z bezpłatnymi multimedialnymi materiałami edukacyjnymi. Zamysłem organizatorów jest także zmotywowanie młodszych pokoleń do czynnego wspierania osób starszych w nauce.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.06.2017, 13:09 |
Źródło informacji | Aasa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Link11 brings three brands together on one platform with new branding
- 30.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Podczas konferencji dla partnerów zagranicznych, zorganizowanej w Chongqing pod hasłem „Vast Ocean Plan: zjednoczeni w dążeniu do sukcesu”, firma ChangAn nakreśla wizję na rok 2030
Działalność Spółki na rynku międzynarodowym nabiera tempa, a jej celem jest osiągnięcie pozycji światowej marki motoryzacyjnej.- 29.04.2025, 09:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ