Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Palenie tytoniu to największy problem zdrowia publicznego. Szacuje się, że tylko w Wielkiej Brytanii w 2015 roku z powodu chorób odtytoniowych zmarło około 79 tysięcy osób, co stanowi 16 procent wszystkich zgonów. Od 2012 roku PHE - Public Health England, prowadzi kampanię, namawiając mieszkańców wysp do zerwania z nałogiem podczas 28-dniowego wyzwania. Rzucenie palenia to skomplikowany proces i wymaga kompleksowego wsparcia. Wśród narzędzi ułatwiających zerwanie z nałogiem pierwszy raz znalazły się papierosy elektroniczne, które dostarczając nikotynę pozwalają pokonać potrzebę sięgnięcia po papierosa, a dodatkowo są obarczone mniejszym ryzykiem. Uczestnicy akcji mogą liczyć także na merytoryczne wsparcie ekspertów i nowe technologie, m.in. aplikację Stoptober, która pozwoli monitorować codzienne postępy, a w przypadku chwil zwątpienia poradzi jak pokonać pragnienie.
Szczęśliwcy, którzy pozytywnie przejdą próbę i wytrwają przez 28 dni abstynencji, mają 5 razy większe szanse na pożegnanie się z nałogiem „na dobre”. Kampania pozytywnie zmienia nawyki palaczy w UK - jeszcze w 2010 po papierosy sięgała jedna piąta dorosłej populacji, dzisiaj jest to ok. 15%. Do tej pory w akcji wzięło udział ponad milion osób. Spoty promujące tegoroczną odsłonę kampanii można było obejrzeć w brytyjskiej telewizji.
Zobacz spot: https://www.youtube.com/watch?v=28aIsV4ya5A
Strona kampanii: https://www.nhs.uk/oneyou/stoptober
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.10.2017, 09:49 |
Źródło informacji | eSmoking Association |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
26 września - Światowy Dzień Antykoncepcji. Polki muszą mieć lepszy dostęp do metod antykoncepcyjnych - alarmują eksperci Koalicji Prawo do Antykoncepcji
To piąty rok z rzędu, gdy Polska zajmuje ostatnie miejsce w Atlasie Dostępności Antykoncepcyjnej. Czas na zdecydowane działania, żeby Polki mogły lepiej zadbać o swoje zdrowie i bardziej świadomie planować macierzyństwo - mówią ekspertki i eksperci zrzeszeni w Koalicji Prawo do Antykoncepcji. Według nich, konieczne jest nie tylko stworzenie programu szerokiego dostępu do metod zapobiegania nieplanowanej ciąży, ale również edukacji w tym zakresie. 26 września przypada Światowy Dzień Antykoncepcji.- 26.09.2025, 14:28
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Koalicja Prawo do Antykoncepcji
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ