Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Palenie tytoniu to największy problem zdrowia publicznego. Szacuje się, że tylko w Wielkiej Brytanii w 2015 roku z powodu chorób odtytoniowych zmarło około 79 tysięcy osób, co stanowi 16 procent wszystkich zgonów. Od 2012 roku PHE - Public Health England, prowadzi kampanię, namawiając mieszkańców wysp do zerwania z nałogiem podczas 28-dniowego wyzwania. Rzucenie palenia to skomplikowany proces i wymaga kompleksowego wsparcia. Wśród narzędzi ułatwiających zerwanie z nałogiem pierwszy raz znalazły się papierosy elektroniczne, które dostarczając nikotynę pozwalają pokonać potrzebę sięgnięcia po papierosa, a dodatkowo są obarczone mniejszym ryzykiem. Uczestnicy akcji mogą liczyć także na merytoryczne wsparcie ekspertów i nowe technologie, m.in. aplikację Stoptober, która pozwoli monitorować codzienne postępy, a w przypadku chwil zwątpienia poradzi jak pokonać pragnienie.
Szczęśliwcy, którzy pozytywnie przejdą próbę i wytrwają przez 28 dni abstynencji, mają 5 razy większe szanse na pożegnanie się z nałogiem „na dobre”. Kampania pozytywnie zmienia nawyki palaczy w UK - jeszcze w 2010 po papierosy sięgała jedna piąta dorosłej populacji, dzisiaj jest to ok. 15%. Do tej pory w akcji wzięło udział ponad milion osób. Spoty promujące tegoroczną odsłonę kampanii można było obejrzeć w brytyjskiej telewizji.
Zobacz spot: https://www.youtube.com/watch?v=28aIsV4ya5A
Strona kampanii: https://www.nhs.uk/oneyou/stoptober
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.10.2017, 09:49 |
Źródło informacji | eSmoking Association |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Truskawki to ulubione owoce Polaków
Rusza sezon na truskawki, najbardziej wyczekiwany gatunek w Polsce. Truskawki to ulubiony owoc Polaków. Ostatnie lata to wielki wzrost ich popularności. Dowiedz się dlaczego pierwsze owoce nie są droższe niż w ubiegłym roku? Dlaczego truskawki to polskie superowoce? I dlaczego owoce krajowe są zawsze smaczniejsze i zdrowsze od swoich importowanych odpowiedników?- 30.04.2024, 11:42
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Image
Dlaczego Polacy czekają na dostęp do nowych szczepień w Programie Szczepień Ochronnych niemal najdłużej w Unii Europejskiej? Wyniki badania
Polska, wzorem Europy, ma Program Szczepień Ochronnych, ale na populacyjny dostęp do nowych szczepień finansowanych z budżetu publicznego czekamy prawie najdłużej ze wszystkich krajów Unii. Po wprowadzeniu na rynek szczepionki przeciwko rotawirusom czekaliśmy 12 lat, w przypadku HPV było to nawet 15 lat oczekiwania. Dlaczego? Co decyduje o tym, że polskie procesy oceny preparatów i podejmowania decyzji o ich upowszechnieniu są tak powolne? Czy można przesunąć ten horyzont czasowy, zwiększając szansę na profilaktykę, niezbędną w ochronie zdrowia i życia? Oto najważniejsze pytania, na które szukali odpowiedzi wybitni eksperci w trakcie debaty „Dlaczego tak długo czekamy na dostęp do nowych szczepień w PSO*”.- 29.04.2024, 08:30
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Zaszczep się wiedzą”