Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Według szacunków ekspertów ze Związku Pracodawców AGD CECED Polska wydatki konsumentów na sprzęt gospodarstwa domowego wyniosły w roku 2016 prawie 10 mld zł (1). Bardzo duża cześć tego sprzętu produkowana jest w naszym kraju, zarówno przez znane zagraniczne marki (LG, Electrolux, Whirpool, czy Samsung), jak i firmy oparte na rodzimym kapitale (Amica, Zelmer czy Polar). Pomimo stałego wzrostu dochodów konsumentów zakup produktów dużego AGD jest ciągle znaczącym wydatkiem, co sprawia, że duży wpływ na decyzje zakupowe ma jakość produktu. W listopadzie 2017 roku Polski Instytut Badań Jakości zbadał opinie użytkowników na temat jakości posiadanych przez nich pralek, na podstawie których sporządzono ranking marek.
Metodologia badania
Badanie marek pralek zostało przeprowadzone na grupie 1947 respondentów, zróżnicowanej pod względem dochodów oraz wielkości gospodarstwa domowego. Głównym kryterium doboru badanych było posiadanie i użytkowanie pralki w gospodarstwie domowym w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Ankietowani zostali podzielni na pięć grup wiekowych (18-24, 25-34, 35-44, 45-54 oraz powyżej 55), a ich zadaniem było dokonanie oceny użytkowanej pralki na podstawie pytań zawartych w ankiecie internetowej (metodologia CAWI), obejmujących takie aspekty jak: stosunek jakości do ceny (waga 40%), jakość produktu (waga 40%) i zaufanie do marki (waga 20%). W badaniu wzięto pod uwagę jedynie te marki, które zostały ocenione co najmniej 80 razy. Oceny wyrażono w skali sześciostopniowej, gdzie ocena 1 była najniższa, a ocena 6 najwyższa.
Uczestnicy i wyniki badania
W ramach badania pt. „Marki pralek” przetestowano następujące marki pralek:
- Amica
- Beko
- Bosch
- Candy
- Electrolux
- Indesit
- LG
- Polar
- Samsung
- Siemens
- Whirpool
Zdecydowanie najlepiej ocenianą przez konsumentów marką pralek okazała się marka Bosch, która odniosła zwycięstwo w rankingu ogólnym ze średnią oceną 5,1. Na drugim miejscu z wynikiem 5,0 uplasowała się firma Samsung, a ostatnie miejsce na podium zajęła firma Electrolux ze średnią oceną 4,9.
Marka Bosch wygrywa we wszystkich kategoriach
Wyniki w poszczególnych kategoriach badania okazały się zbieżne z wynikami ogólnymi. W kategorii „stosunek jakości do ceny” zwyciężył Bosch przed Samsungiem i Electroluxem. Marki Bosch oraz Samsung oferują zadaniem użytkowników „najwyższą jakość pralek” (ex aequo pierwsze miejsce), podczas gdy firma LG uzyskała wyróżnienie w tej kategorii. Najwyższym zaufaniem do marki może pochwalić się firma Bosch, ponownie wyprzedzając Samsunga i LG.
Szczegółowe wyniki badania „Marki Pralek” zostały przedstawione na stronie internetowej Instytutu. Zwycięzcy poszczególnych kategorii testu mają możliwość zawarcia umowy licencyjnej na wykorzystywanie znaku jakości.
1. Źródło: https://www.forbes.pl/wiadomosci/rynek-agd-w-polsce-moze-wzrosnac-o-kilka-procent/l92z5vy
KONTAKT:
Polski Instytut Badań Jakości
ul. Wierzbowa 9/11
00-094 Warszawa
www.badaniajakosci.pl
tel. +48 22 382 16 80
e-mail: info@pibja.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.01.2018, 12:55 |
Źródło informacji | Polski Instytut Badania Jakości |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Multiply Group finalizuje przejęcie Tendam, podwajając wynik operacyjny EBITDA i zwiększając globalny zasięg
• Tendam to druga co do wielkości grupa odzieżowa w Hiszpanii według udziału w rynku oraz jedna z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową.
• 12 ugruntowanych marek własnych Tendam z sektora artykułów odzieżowych zapewnia różnorodność i międzynarodowy zasięg, jeszcze bardziej pogłębiając obecność Grupy w branżach konsumenckich.
• Transakcja wyceniona na kwotę 5,6 mld AED (1,3 mld EUR) wartości przedsiębiorstwa plasuje Multiply Group jako kluczowy podmiot na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.- 25.07.2025, 11:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Kultowy różowy Cadillac Mary Kay teraz jako elektryk w całkowicie nowej odsłonie OPTIQ
Służbowy samochód nowej generacji jako sposób na wsparcie innowacyjności, dbałości o środowisko i wykorzystywania możliwości biznesowych z myślą o przyszłości.- 25.07.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BusinessWire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ