Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Agile polega na tym, żeby nie pracować więcej, tylko mądrzej. Dzięki temu praca jest bardziej efektywna, a proces decyzyjny i komunikacja w zespole - krótsze” - mówi Robert Stanikowski, partner w The Boston Consulting Group, który uczestniczył we wdrażaniu Agile w jednym z australijskich banków.
Po doświadczenia Agile coraz chętniej chcą sięgać duże organizacje. Menadżerowie chcą usprawnień i mają świadomość, że zmiany są nieuchronne, ale entuzjazm nie przysłania im poważnych wyzwań. Chodzi przede wszystkim o konieczność zmiany mentalności pracowników czy zerwanie z wieloma tradycjami pracy. W przypadku dużych organizacji sam proces wdrożenia może trwać kilka lat. „Agile wymaga odpowiedniej struktury firmy, ale dzięki niemu organizacja może sprawniej działać na kilku rynkach” - wskazuje Agnieszka Kłos, prezes Provident Polska, należącego do międzynarodowej grupy International Personal Finance.
Zdaniem Sylwii Drejer-Cichuckiej, dyrektor produktu i rozwoju biznesu w Wonga, metodyka Agile opiera się na trzech fundamentach: pierwszym jest prawo do pomyłki. Drugim - zgoda na to, że raz podjęta decyzja może zostać zmieniona. Trzecim jest stałe weryfikowanie przyjętych założeń.
„Sam Agile funkcjonuje w PKO Banku Polskim od kilku lat. Przed nami jednak wyzwanie transformacji całej organizacji i przełączenia jej na kulturę cyfrową. Taka zmiana kulturowa to duża rzecz dla banku, który za chwilę będzie obchodził setne urodziny” - uważa Szymon Wałach, dyrektor zarządzający i szef transformacji w PKO Banku Polskim.
Menadżerowie przyznają, że jednym z największych wyzwań jest zmiana świadomości kadry zarządzającej. „U nas najtrudniejszą przeszkodą było przełamanie mentalności firmy i funkcjonujących struktur pracy” - mówi Paweł Bakun, prezes Orange Energia. Podkreśla, że Agile pozwala firmie jednocześnie tworzyć produkt i adaptować się do nowych okoliczności.
Agile jest najbliższy firmom technologicznym i start-upom, które muszą szybko tworzyć nowe rozwiązania, a potem znaleźć sposób na międzynarodowe skalowanie działalności. Marcin Beme, prezes Audioteki, uważa, że właśnie wdrożenie nowego modelu działania pozwoliło jego firmie wprowadzić zmiany, które finalnie uchroniły ją przed bankructwem. Chodziło przede wszystkim o ułatwienie procesu zarządzania organizacją i kontroli budżetu.
„Audioteka działa w kilku różnych strefach kulturowych i bez Agile nie miałaby szans poradzić sobie na rynkach o tak odmiennych potrzebach klientów i warunkach rozwoju” - mówi Beme. Także Radosław Zaleski, dyrektor ds. wzrostu w Netguru, podkreśla, że ta metodyka daje firmie znacznie więcej elastyczności. „Dzięki niej w ciągu dwóch lat poszerzyliśmy działalność, weszliśmy w nowe segmenty i, co najważniejsze, jesteśmy w stanie sprawnie koordynować zarządzanie nimi” - podsumowuje.
Marcin Kotlarek, partner w The Boston Consulting Group, wskazuje, że wdrożenie doświadczeń firm technologicznych i start-upów do dużych organizacji biznesowych, może uruchomić w nich nowe silniki rozwoju. „Chodzi nie tylko o lepszy dialog z rynkiem i szybsze odpowiadanie na potrzeby klientów. Możemy mieć również do czynienia z największą inwestycją w rozwój kapitału ludzkiego i nowych umiejętności, jaka kiedykolwiek obserwowaliśmy w naszym kraju” - uważa partner BCG.
Materiał jest relacją z dyskusji, która odbyła się podczas konferencji „Ryzyka i Trendy 2018”, organizowanej przez Politykę Insight.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.02.2018, 12:14 |
Źródło informacji | The Boston Consulting Group |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT