Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![EKG 2018 (3)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2018-05/20180517/30402893_13%20.jpg?itok=RNgQBySQ)
Prezes PGNiG Obrót Detaliczny, który wziął udział w panelu „Skuteczni w walce o czyste powietrze” w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach zauważył, że dyskusja o smogu w przestrzeni publicznej jest bardzo intensywna już od dwóch lat. „Przy czym istotna różnica jest taka, że o ile jeszcze 2 lata temu dyskutowaliśmy o tym problemie w okresie mniej więcej od października do marca, tak teraz dyskutujemy o tym cały rok. Jest to związane ze wzrostem świadomości ekologicznej społeczeństwa. Coraz głośniejsza dyskusja publiczna powoduje, że firmy energetyczne szukają dobrych rozwiązań w walce z zanieczyszczeniami powietrza”.
Jednym z nich jest popularyzacja ekologicznego paliwa, jakim jest gaz ziemny. „Do tego niezbędny jest konsekwentny rozwój sieci gazowniczej, ponieważ nasz kraj nadal nie jest w pełni zgazyfikowany. W tym momencie sieć obejmuje około 60 proc. powierzchni Polski - mówił Henryk Mucha. - Polacy są zainteresowani ogrzewaniem gazowym. Dla osób, które chcą wymienić dotychczasowe źródło ciepła przygotowaliśmy program, polegający na dofinansowaniu wymiany tak zwanego kopciucha na nowy kocioł gazowy” - powiedział prezes.
W ramach ogólnopolskiego programu PGNiG „Dofinansowanie nawet do 3000 zł” dopłaty do pieca gazowego może uzyskać w sumie 11 tysięcy gospodarstw. Maksymalna kwota wsparcia udzielonego przez spółkę to 3 tys. zł jeśli jest się posiadaczem Karty Dużej Rodziny. Z tego wsparcia może skorzystać 1000 polskich rodzin. Dla 10 tys. pozostałych program przewiduje dofinansowanie rzędu 1 tys. zł.
„Traktujemy ten program pilotażowo. Wnioski zbieramy dopiero od 2 maja, ale już widać, że zainteresowanie jest wysokie” - wyjaśnił. W jego opinii, wynika to z dwóch czynników „Przede wszystkim jest to wynik wzrostu świadomości, społeczeństwo chce być coraz bardziej ekologiczne. Mieszkańcy dostrzegają także walor ekonomiczny, ponieważ gaz jest coraz tańszy - na przestrzeni ponad 2 ostatnich lat, gaz dla gospodarstw domowych potaniał o przeszło jedną piątą” - dodał.
Kolejnym obszarem, który prezes PGNiG Obrót Detaliczny wskazał jako istotny w kontekście walki ze smogiem, jest transport publiczny, z wyszczególnieniem transportu na terenie aglomeracji miejskich. „Półtora roku temu postawiliśmy na popularyzację gazu CNG w partnerstwie m.in. z Izbą Gospodarczą Komunikacji Miejskiej, czego efekty można było obserwować w 2017 roku” - zaznaczył. „Deklaracje o zakupie 70 autobusów gazowych przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach, deklaracja zakupu 40 autobusów przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Rzeszowie, 21 autobusów w Tarnowie i mniej więcej 3 tygodnie temu - 110 autobusów przez Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie - to są konkrety” - wyliczył.
Zapytany o kolejne potencjalne rozwiązania w zakresie skutecznego zwalczania smogu, stwierdził „ że do realizacji trudnych, złożonych przedsięwzięć gospodarczych tworzy się konsorcja, tak również powinno być w przypadku tak złożonego problemu jak walka ze smogiem. Liderem powinien być rząd, zaś uczestnikami samorząd i duże firmy energetyczne” - zakończył szef PGNiG Obrót Detaliczny.
Europejski Kongres Gospodarczy trwał trzy dni, podczas których w sumie odbyło się ponad 150 sesji z udziałem przeszło 900 prelegentów; według organizatorów w kongresie wzięło ok. 10 tys. gości z kraju i z zagranicy. Organizatorem kongresu jest Grupa PTWP.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.05.2018, 13:56 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Zielone Fermy Wipasz S.A. odchowują kurczęta bez antybiotyków i GMO
Zielone Fermy firmy Wipasz S.A. są dowodem, że możliwe jest osiągnięcie dobrostanu kurcząt w nowoczesnej infrastrukturze fermy bez stosowania antybiotyków i pasz modyfikowanych genetycznie, a hodowla jest bezpieczna dla środowiska i nieuciążliwa dla mieszkańców. „Zielone Fermy to gotowe innowacje dla polskich drobiarzy” - mówi Józef Wiśniewski, prezes Wipasz S.A.- 25.07.2024, 11:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PGE Polska Grupa Energetyczna została sponsorem tytularnym klubu siatkarskiego Projekt Warszawa PAP
Od początku nowego sezonu stołeczny zespół siatkarski we wszystkich rozgrywkach będzie występował pod nazwą PGE Projekt Warszawa. Umowa obejmuje sezony 2024/2025 oraz 2025/2026.- 25.07.2024, 10:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Andersen Global rozszerza zasięg oferty w Czechach
- 25.07.2024, 08:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire