Pobierz materiał i Publikuj za darmo
GUS zwrócił uwagę, że w odniesieniu do analogicznego okresu 2017 r. wydatki cudzoziemców były wyższe o 1,8 proc., a Polaków o 5,8 proc. Z kolei w stosunku do poprzedniego kwartału wydatki, zarówno cudzoziemców, jak i Polaków były niższe odpowiednio o 0,2 proc. i o 2,1 proc.
W I kwartale 2018 r. najwięcej wydali w Polsce cudzoziemcy, którzy przekroczyli granicę z Niemcami (47,4 proc.), następnie z Ukrainą (19,3 proc.), Czechami (12,8 proc.), Słowacją (8,7 proc.), Białorusią (6,9 proc.), Litwą (3,3 proc.) i Rosją (1,6 proc.). Cudzoziemcy najczęściej przeznaczają swoje pieniądze w Polsce na towary nieżywnościowe (59 proc.); pozostałe wydatki/usługi (18 proc.), żywność i napoje bezalkoholowe (12 proc.), wyroby tytoniowe (9 proc.), napoje alkoholowe (2 proc.).
W przypadku mieszkańców Polski, przekraczających lądową granicę kraju, najwyższe wydatki za granicą ponieśli przekraczający granicę z Niemcami (58,8 proc.), następnie z Czechami (22 proc.), Słowacją (12,4 proc.), Litwą (2,6 proc.), Rosją (1,9 proc.), Ukrainą (1,6 proc.), i Białorusią (0,8 proc.). Polacy najczęściej wydają za granicą na usługi (59 proc.), towary nieżywnościowe (27 proc.), żywność i napoje bezalkoholowe (10 proc.), napoje alkoholowe (3 proc.), wyroby tytoniowe (1 proc.).
W I kwartale 2018 r. większość, zarówno cudzoziemców, jak i Polaków przekraczających lądową granicę Polski dokonywała zakupów w odległości do 50 km od granicy. (PAP)
autor: Paweł Żebrowski
pż/ dsr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.06.2018, 21:17 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |