Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Drugim pod względem frekwencji było połączenie z Gdańska do Warszawy. Na tej trasie w dwóch pierwszych kwartałach podróżowało pociągami PKP Intercity blisko 900 tys. osób.
"Inne popularne połączenia to relacje z Poznania i Białegostoku do Warszawy, a także z Warszawy do Wrocławia. Najczęściej wybieranymi przejazdami nieuwzględniającymi stolicy były relacje Poznań - Wrocław, Katowice - Wrocław oraz Poznań - Trójmiasto" - poinformował przewoźnik.
Spółka poinformowała, że największy wzrost liczby pasażerów PKP Intercity odnotowało na trasie Warszawa - Wrocław, wyniósł on 25 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku. 24 proc. więcej podróżnych wybrało połączenie Katowice - Wrocław. Z kolei 11 proc. wzrost odnotowano na trasie Białystok - Warszawa.
W pierwszym półroczu z usług PKP Intercity skorzystało prawie 9 proc. więcej rodzin z dziećmi. Na niemal wszystkich najpopularniejszych trasach przewoźnik odnotował znaczące wzrosty liczby podróżujących rodzin. Największe zanotowano na trasie Warszawa - Wrocław (34 proc.), Trójmiasto - Warszawa (26 proc.), Kraków - Warszawa (21 proc.). Z połączenia z Katowic do Warszawy skorzystało 19 proc. więcej rodzin, a z Krakowa do Trójmiasta i z Poznania do Trójmiasta po 17 proc.
PKP Intercity informuje, że też seniorzy coraz chętniej wyruszają w kolejowe podróże po Polsce, ich liczba w pociągach PKP Intercity wzrosła w pierwszym półroczu br. o blisko 30 proc. Największy wzrost pasażerów w tej grupie przewoźnik odnotował na trasie Częstochowa - Warszawa (11 proc.), Bydgoszcz - Warszawa (7 proc.), Trójmiasto - Warszawa (6 proc.)(PAP)
pif/amac
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.08.2018, 14:28 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |