Newsletter

Ekspert: pracodawcy muszą zmienić podejście do starszych pracowników

15.09.2018, 10:05aktualizacja: 15.09.2018, 10:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pracodawcy muszą zmienić swoje podejście do starszych pracowników z uwagi na niskie bezrobocie. Są tutaj rezerwy, które należy wykorzystać - uważa ekspertka Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej Katarzyna Bieniek.

Jej zdaniem błędne postrzeganie pięćdziesięciolatków i starszych jako pracowników narastało przez lata. "Kiedyś takie osoby pracowały ciężko, mówiło się, że po osiągnięciu pewnego wieku już im się nie chce i są zmęczone. Dzisiejsi pięćdziesięciolatkowie są w dużej większości zupełnie inni niż ci sprzed parunastu lat. Chcą być aktywni nie tylko zawodowo, ale także społecznie. Dlatego należy jak najszybciej obalić stereotyp dotyczący seniorów" - podkreśliła ekspertka.

"Mówi się, że brakuje nam rąk do pracy, że mamy rynek pracownika. Z moich obserwacji wynika jednak, że pracodawcy rozumieją ten brak rąk do pracy jako brak młodych rąk do pracy. Tylko wśród młodych poszukują nowych pracowników dla swoich organizacji. Pracodawcy głowią się, jak przyciągnąć do siebie młodego, a nie dobrego pracownika, z kompetencjami i umiejętnościami. Pracodawcy są skłonni wyłożyć pieniądze na młodego pracownika, na jego szkolenie, oczekując, że zostanie on z nimi dłużej. Tymczasem dane pokazują, że młodsi pracownicy dużo częściej zmieniają pracę niż starsi" - dodała Bieniek.

Zwróciła uwagę, że w niektórych przypadkach pracodawcy za pomocą "wytrychów prawnych" próbują się pozbyć starszych pracowników. "Ale są też firmy, które dbają o swoich pracowników w wieku okołoemerytalnym, wykorzystują ich potencjał, doświadczenie, tworząc specjalne programy. Dzięki nim starsi pracownicy przekazują swoją wiedzą młodszym i do końca czują się potrzebni i wartościowi w organizacji" - mówiła. (PAP)

pż/ wus/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.09.2018, 10:05
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ