Newsletter

62 tys. Polaków z majątkiem pow. 1 mln dol.; rynek dóbr luksusowych rozwija się

05.12.2018, 11:58aktualizacja: 05.12.2018, 11:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Do blisko 62 tys. zwiększyła się liczba Polaków posiadających majątek netto powyżej 1 mln dolarów; wraz ze wzrostem bogactwa rozwija się też rynek dóbr luksusowych - wynika z raportu KPMG.

Według KPMG rynek dóbr luksusowych osiągnie w tym roku poziom prawie 24 mld złotych.

Szczególnie istotnymi klientami dla producentów i dystrybutorów tych dóbr są osoby bogate, zarabiające minimum 20 tys. zł brutto miesięcznie oraz bardzo bogate, z dochodami powyżej 50 tys. zł brutto. W 2017 r. już blisko 195 tys. Polaków zarabiało miesięcznie powyżej 20 tys. zł brutto, z czego miesięczne dochody powyżej 50 tys. zł osiągało 50 tys. osób.

Jednocześnie o 15 proc. w stosunku do zeszłego roku wzrosła liczba dobrze zarabiających Polaków. Takie kryterium spełniają osoby uzyskujące miesięczny dochód powyżej 7,1 tys. zł brutto.

Kategoria HNWI (ang. high net worth individuals) oznacza grupę najbogatszych osób, posiadających majątek netto przekraczający 1 mln dolarów. W 2018 roku liczba Polaków zaliczających się do kategorii HNWI wzrosła o 4,6 tys. osób i wynosi obecnie blisko 62 tys. Jak podkreśla Andrzej Marczak, partner w KPMG w Polsce, na tle innych europejskich krajów jest to niewielki, bo wynoszący zaledwie 0,16 proc. odsetek. Wyprzedza nas siedemnaście innych krajów. Na podium znajdują się Wielka Brytania, Niemcy i Francja.

Największa liczba bardzo bogatych Polaków zamieszkuje województwa mazowieckie, wielkopolskie i śląskie. W 2017 r. na Mazowszu powyżej 1 mln zł zarobiło blisko 6 tys. podatników. Dochody powyżej 50 tys. zł uzyskiwało ponad 12 tys. mieszkańców województwa, a blisko 56 tys. osób zarobiło powyżej 20 tys. zł brutto miesięcznie. (PAP)

sno/ pch/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.12.2018, 11:58
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ