Pobierz materiał i Publikuj za darmo
We wtorek Agencja opublikowała dane dotyczące wydobycia i sprzedaży węgla w drugim miesiącu tego roku.
Osiągnięte w lutym wskaźniki są zauważalnie niższe od styczniowych, jednak nieznacznie wyższe od grudniowych, kiedy polskie górnictwo zanotowało najniższe miesięczne wydobycie i sprzedaż węgla, rzędu 4,7 mln ton. Najwyższe ubiegłoroczne wydobycie zanotowano w październiku, kiedy kopalnie wyprodukowały ponad 5,8 mln ton węgla.
Zanotowane w lutym 2019 r. wyniki są niższe do osiągniętych w tym samym okresie roku 2018, kiedy wielkość wydobycia węgla wyniosła niespełna 5,2 mln ton, a jego sprzedaż zbliżyła się do 5,1 mln ton.
W lutym br. wielkość sprzedaży węgla była wyższa od miesięcznej wielkości wydobycia, co oznacza, że nabywców znalazła także część zapasów.
Stan zapasów węgla na zwałach w końcu lutego br. ARP szacuje na ok. 2 mln ton, wobec ponad 2,2 mln ton miesiąc wcześniej i blisko 1,6 mln ton przed rokiem. Oznacza to, że stan zapasów pod koniec lutego br. był o ponad 400 tys. ton wyższy niż w tym samym okresie 2018 r.
W poniedziałek katowicki oddział ARP opublikował także dane dotyczące cen polskiego węgla energetycznego w lutym br. Wynika z nich, iż ceny węgla dla energetyki wzrosły wobec stycznia o blisko 0,5 proc., a wartość indeksu cen węgla dla ciepłownictwa wzrosła w odniesieniu do poprzedniego miesiąca o 2,3 proc. W lutym br. węgiel dla energetyki był o ponad 12 proc. droższy niż w tym samym miesiącu rok wcześniej, a w odniesieniu do węgla dla ciepłownictwa średni wzrost wartości indeksu rok do roku wyniósł 2,9 proc. (PAP)
mab/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.04.2019, 18:08 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |