Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wszyscy miłośnicy samochodów mogą skorzystać z wyjątkowego przywileju zobaczenia najbardziej drobiazgowych czynności wykonywanych przez inżynierów i techników nieustannie pracujących nad zagwarantowaniem najwyższej jakości produktu, bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu w każdych warunkach. To właśnie dlatego te żmudne testy, kontrole, legalizacje i testy wytrzymałościowe odbywają się pod najbardziej skrajnymi szerokościami geograficznymi – trafność każdego projektu testowego jest kluczowym elementem aktywnego bezpieczeństwa i musi być idealnie oceniona w każdym środowisku, począwszy od temperatury rzędu minus 40°C w Arjeplog w Szwecji, do plus 40°C w Upington w RPA.
Gdzie zbiega się historia i przyszłość
Miejsca i ich otoczenie stanowią pierwszy temat serii FCA What's Behind: „kraina lodu” północnej Szwecji i pustynie Afryki Południowej dostarczają temat do pierwszych dwóch odcinków tego dokumentu, natomiast kolejne comiesięczne odcinki zaproponują wizyty w innych ośrodkach doskonałości FCA, takich, jak na przykład obiekt doświadczalny w Balocco (w prowincja Vercelli), ośrodek bezpieczeństwa oraz centrum badawcze „Centro Ricerche Fiat” w Orbassano (prowincja Turyn). Wszystkie to bardzo ważne, najnowszej generacji ośrodki badawczo-rozwojowe – ośrodki doświadczalne, tory testowe, sprzęt technologiczny oraz wydziały pracujące nad uzyskaniem najwyższej jakości.
Uruchamianie samochodu: synteza niekończących się operacji
Po odwiedzeniu miejsc, w których codziennie zapisywane są karty historii i przyszłość grupy FCA, What's Behind zajmie się bardziej szczegółowymi tematami, takimi, jak wydajność silnika, technologia, dbałość o szczegóły, komfort i przyjemność z jazdy, a także aerodynamiką i rodzajami napędu. Kiedy zasiadasz za kierownicą samochodu Grupy FCA i testujesz wszystkie jego zalety – począwszy od prostego uruchomienia silnika po manewrowanie i docenianie jego bezpieczeństwa, ciszy, szyku i trzymania się drogi - korzystasz z długotrwałego, złożonego, wymagającego i ciągłego procesu. Projekt FCA What’s Behind otwiera drzwi Grupy, by pokazać ogrom pracy i fachowej wiedzy pozwalających na stworzenie każdego z modeli.
Arjeplog: centrum testowe FCA
Arjeplog to miasto w północnej Szwecji zajmujące powierzchnię około 14500 km2, w którym znajduje się centrum testowe FCA Proving Ground. Arjeplog oferuje idealne warunki i udogodnienia do testowania samochodów w ekstremalnie niskich temperaturach – jego szerokość geograficzna jest podobna do szerokości geograficznej Islandii, a temperatura może spaść do -40°C. Ośnieżone drogi i skute lodem jeziora oferują wiele kilometrów tras testowych z licznymi bezpiecznymi drogami ewakuacyjnymi. Kolejnym plusem, biorąc pod uwagę konkurencyjny charakter branży, jest trudna dostępność tego obszaru: Arjeplog, położone około 1000 km od Sztokholmu i od Przylądka Północnego, gwarantuje maksymalną dyskrecję.
Ekstremalne warunki w pobliżu koła podbiegunowego - w zimowych temperaturach dochodzących do -35 stopni Celsjusza - umożliwiają wyspecjalizowanym technikom wielokrotne przeprowadzanie testów w celu optymalizacji ustawień systemów klimatyzacji, odszraniania i odmgławiania, a także sprawdzania działania wszystkich materiałów i czasów reakcji licznych aktywnych systemów samochodu. Ponadto spektakularny, zamarznięty krajobraz okolicy oferuje powierzchnie o niskiej przyczepności, na których utworzono ogromne lodowe trasy i stoki. Są one wykorzystywane do przeprowadzania licznych testów, od ustawienia zawieszenia pojazdu po kinematykę (granica plastyczności jest tutaj zredukowana do zera) i wielokrotne testowanie opon, hamulców, systemów sterowania, trakcji i mechanizmów różnicowych. Wszystko musi działać idealnie nawet w najtrudniejszych warunkach i sytuacjach.
Upington: testy w wysokich temperaturach
Jeśli arktyczne temperatury Arjeplog oferują FCA doskonałe warunki do przeprowadzania zimowych testów „w krainie lodu”, to Upington jest idealnym miejscem dla testów w warunkach wyjątkowo wysokich temperatur. Miasteczko położone jest w północnej części RPA, na granicy z Botswaną i Namibią, a obszar Upington leży na skraju pustyni Kalahari, obok ogromnego Parku Narodowego Kgalagadi, którego nazwa w języku Bantu oznacza „miejsce bez wody”.
Upington jest jednym z najgorętszych obszarów w całej Południowej Afryce i zapewnia optymalne warunki do oceny wpływu maksymalnych skrajnych temperatur, pyłu i suchości na prawidłowe osiągi pojazdu. Aby zapewnić niezawodność w każdych warunkach, komponenty i systemy pojazdu poddawane są nieustannym testom: silniki, klimatyzacja, systemy bezpieczeństwa i materiały muszą być odporne na wszystkie warunki pogodowe i terenowe. W tej części RPA stale świeci palące słońce, co umożliwia wielokrotne przeprowadzanie dokładnych testów mających na celu optymalizację ustawień wszystkich systemów.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.04.2019, 13:07 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu