Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Znamienne jest, że podczas kongresu rozstrzygnięto konkurs filmowy dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, których zadaniem było pokazanie „jak będziemy płacić za swoje rachunki i zakupy za 5 lat”. Okazało się, że młodzi ludzie widzą przyszłość płatności jako proces mocno zautomatyzowany, praktycznie bez udziału człowieka.
Partnerem konkursu filmowego oraz towarzyszącej EKF Akademii, w której studenci i młodzi absolwenci przygotowywali eseje o przyszłości Europy i świata finansów, była VISA.
„Jako największy jak i najstarszy fintech świata, w zasadzie od zawsze innowacje przyjmujemy jako motto naszego działania, innowacyjność jest wręcz w genach organizacji. Stąd te wizje przyszłości, które prezentowali uczniowie i studenci, to tematy, które już dziś bardzo nas dotyczą” – powiedziała Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej VISA.
Zwróciła uwagę, że wiele z opisywanych przez uczestników konkursu futurystycznych technologii jest już wykorzystywanych przez jej firmę. „Rozwiązania takie, jak sztuczna inteligencja, chatboty, biometria – VISA już ma” – dodała Małgorzata O’Shaughnessy.
Zdaniem Jarosława Królewskiego, CEO firmy Synerise, zajmującej się rozwojem aplikacji opartych na sztucznej inteligencji, to właśnie bankowość jest tym segmentem rynku, który będzie wykorzystywał sztuczną inteligencję w sposób bardzo efektywny i efektowny.
„Efektowny w kontekście doświadczenia klientów, a efektywny dlatego, że właśnie tam będą działać wszystkie algorytmy dotyczące czy to anomalii, czy przewidywania konkretnych potrzeb klienta, a w konsekwencji wybierania najlepszych dla niego ofert. Analizowana też będzie interakcja między klientami a produktami” – powiedział Jarosław Królewski.
Prawdziwym wyzwaniem, jakie stoi przez sektorem bankowym jest jednak tzw. otwarta bankowość, czyli przepisy nakazujące bankom – zgodnie z unijną dyrektywą PSD2 – udostępnianie danych o finansach klientów innym bankom oraz firmom zewnętrznym.
„Z perspektywy klienta otwarta bankowość wydaje się rozwiązaniem doskonałym, bo nie będziemy musieli się logować do naszych kont w różnych bankach, będziemy to mogli zrobić za pośrednictwem jednej strony internetowej. Zobaczymy tam wszystkie nasze rachunki, jak również w jednym miejscu będziemy mogli zlecać płatności z różnych naszych kont” – mówiła Justyna Wilczyńska-Baraniak, Associate Partner/adwokat EY Law – IP, IT, Digital.
Z drugiej jednak strony banki będą musiały zadbać o zabezpieczenie pieniędzy klientów zgromadzonych na rachunkach i to wydaje się być ogromnym wyzwaniem. „To jest bardzo ważny temat i dopiero klienci zweryfikują, czy ten sposób działania otwartej bankowości będzie dla nich odpowiedni, czy też nie” – podsumowała Justyna Wilczyńska-Baraniak.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.06.2019, 16:03 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT