Newsletter

Turecki e-commerce z tanią dostawą na polskiej platformie

17.07.2019, 18:34aktualizacja: 17.07.2019, 18:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kupując na Ceneo.pl ubrania i buty z tureckich sklepów internetowych, klient nie musi obawiać się o wysokie koszty przesyłki. Jeśli cena zakupionych towarów przekroczy 150 zł, dostawa do Polski będzie darmowa, przy niższej kwocie – opłata wyniesie ok. 20 zł.

„To istotna różnica w kosztach zakupów w porównaniu z tymi dokonywanymi na dalekowschodnich platformach e-commerce, gdzie klienta zawsze może zaskoczyć dodatkowa opłata wynikająca z różnicy kursów walut lub cło” – podkreślił Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl.

W pierwszym etapie na Ceneo.pl wprowadzono 40 000 produktów pochodzących bezpośrednio z trzech największych tureckich sklepów odzieżowych. Dostawcami są liderzy tamtejszego rynku e-commerce, między innymi grupa Cotton, której produkty są porównywane do polskiej marki Reserved Grupy LPP. Ceneo.pl deklaruje, że do końca bieżącego roku bezpośrednio na platformie będzie można wybierać spośród dwóch, a może nawet trzech milionów tureckich produktów z innych równie popularnych kategorii produktów.

Zdaniem przedstawicieli Ceneo.pl polscy klienci zrobią zakupy z łatwością. „Wystarczy wybrać turecki produkt, zapłacić podaną w złotówkach cenę i odebrać przesyłkę. Jedynym elementem, który odróżnia zakupy w tureckich sklepach od zakupów w sklepach polskich jest fakt, że reklamowany towar będzie przez nas odsyłany do Turcji” – wyjaśnia Marcin Łachajczyk.

Platforma startuje z opisami tureckich towarów w języku angielskim. „Dla kluczowych produktów, cieszących się największym zainteresowaniem klientów, będziemy stopniowo wprowadzać opisy po polsku” – dodaje Łachajczyk.

Czas dostawy wynosi maksymalnie 14 dni, ale ma być krótszy. „Po pierwszych transakcjach widzimy, że transport trwa 10 dni. Chcemy to skrócić do siedmiu” – poinformował Adam Tomczak, prezes zarządu X-press Couriers sp. z o.o., firmy odpowiedzialnej za logistykę towarów.

Ceneo.pl zapewnia, że ceny tureckich wyrobów są bardzo zachęcające również z uwagi na fakt, że rząd Turcji realizuje obecnie program wspierający finansowo handel internetowy. Skłania to tureckie firmy do nawiązywania współpracy z zachodnimi rynkami e-commerce.

„Turcja jest dużym europejskim producentem dobrej jakości dóbr konsumpcyjnych, który szuka nowych rynków zbytu. Polska to silny gracz e-commerce, który naturalnie wychodzi poza granice swojego kraju, poszukując nowej oferty. To daje nam dobre podstawy do współpracy” – podkreślił Yusuf Ibili, zarządzający B2C Direct.

Ceneo.pl stawia sobie za cel zbudowanie zaufania nabywców do tureckich dóbr dostępnych na platformie. W tym celu wykorzysta znany klientom w Polsce Program Ochrony Kupujących.

„W przypadku zdarzeń losowych klient nie musi się martwić, że będzie musiał dochodzić swoich praw, bierzemy za to pełną odpowiedzialność” – zapewnił Łachajczyk. Dodał, że jeśli zamawiający nie otrzyma przesyłki w terminie, to Ceneo.pl „zwraca pełną wartość transakcji”.

Wordpay Global Payment Report, który dotyczy płatności e-commerce w wybranych krajach na świecie, wskazuje na dynamiczny wzrost branży e-commerce (CAGR) w latach 2017-2021. Wg raportu Turcja z 13 proc. rocznym wzrostem sprzedaży internetowej i obrotami na poziomie 17 miliardów dolarów w 2021 będzie trzecim najszybciej rozwijającymi się europejskim rynkiem e-commerce, zaraz po Holandii i Italii. Turecki rynek e-commerce za rok 2018 odnotował przychody na poziomie około 6 mld PLN.

Z kolei dane z raportu Statista Digital Market Outlook wskazują, że Polska zajmuje 13. miejsce w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Na przestrzeni lat 2018-2022 wartość polskiego e-commerce ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld dolarów. W roku 2019 szacunki mówią o wzroście do 50 mld zł.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 17.07.2019, 18:34
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ