Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W rok po pierwszej edycji Szkoły Pionierów PFR, jej uczestnicy rozwijają łącznie kilkanaście produktów i usług w 10 różnych branżach, trzy osoby poszukują inwestora, a ośmiu absolwentów wzięło udział w kolejnych programach PFR dla innowatorów.
„Pierwsza edycja Szkoły Pionierów PFR pokazała, że młodzi, zdolni ludzie, którzy otrzymają odpowiednie warunki do rozwoju i szlifowania swoich kompetencji biznesowych, są w stanie stworzyć pomysły i technologie z powodzeniem konkurujące na międzynarodowych rynkach. To szczególnie ważne, bo mamy w tej chwili w Polsce wiele podmiotów, np. w ramach funduszy PFR Ventures, które są w stanie udzielić takim inicjatywom finansowania. W tym roku w programie jeszcze mocniej stawiamy na transfer dobrych praktyk, doświadczeń biznesowych oraz rozwój multidyscyplinarnych kompetencji przyszłości. To kluczowe czynniki sukcesu w dzisiejszej gospodarce opartej na wiedzy” – powiedział Paweł Borys, prezes Zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju.
„Wzmacnianie innowacyjności to niezbędny warunek dalszego rozwoju naszej gospodarki. Nie powiedzie się to bez współpracy strony publicznej i sektora komercyjnego. Wspólna inicjatywa PFR i Allegro to znakomity przykład takiego współdziałania. Szczególnie ważne jest to, że jest ona skierowana do młodych ludzi. To temu pokoleniu, jestem przekonany, przyjdzie wprowadzać Polskę do grona najbardziej innowacyjnych państw świata. Naszym obowiązkiem jest wyposażenie go we wszelkie niezbędne do tego kompetencje. Służą temu właśnie takie inicjatywy jak Szkoła Pionierów PFR czy – przygotowany przez MPiT we współpracy z MEN – program Szkoła dla Innowatora” – mówi Marek Niedużak, wiceminister w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.
Spośród aplikacji nadsyłanych z całej Polski eksperci PFR wyłonili 50 uczestniczek i uczestników, którzy będą rozwijać umiejętności biznesowe pod okiem wybitnych ekspertów i praktyków biznesu. Pierwsze trzy tygodnie warsztatów odbędą się w Warszawie, natomiast finałem będzie tygodniowe intensywne spotkanie w Berlinie. O wyborze stolicy Niemiec zdecydowało jej rosnące znaczenie w europejskim ekosystemie innowacji: działa tam najwięcej międzynarodowych zespołów, w tym liczne z Polski. Na wschodzące firmy czeka też najwięcej w Europie zewnętrznego kapitału. Budując swoje produkty pod okiem berlińskich przedsiębiorców związanych z German Tech Entrepreneurship Center, uczestnicy Programu poznają możliwości rozwijania swoich projektów pod kątem globalnego skalowania.
„Dzięki Allegro Polacy nauczyli się, że zakupy w internecie są wygodne, bezpieczne, a przede wszystkim opłacalne. Nic więc dziwnego, że coraz szybciej przenoszą się do sieci, by ułatwiać sobie życie. Nasze dwudziestoletnie doświadczenia w e-handlu mogą pomóc najzdolniejszym młodym ludziom tworzyć nowoczesne rozwiązania, które także będą ułatwiać życie klientów na całym świecie. Projekty, które powstały w pierwszej edycji Szkoły Pionierów, zaskoczyły nas wszystkich swoją dojrzałością i potencjałem. To pokazuje, że nasza wspólna z PFR praca ma sens: wystarczy wesprzeć przedsiębiorczych Polaków, a oni tworzą świetnie rozwiązania upraszczające życie. Wierzę, że tak będzie i w obecnej edycji Szkoły Pionierów” – powiedział Damian Zapłata, Chief Commercial Officer, członek Zarządu w Allegro.
Szkoła Pionierów PFR opiera się przede wszystkim na praktyce. Druga edycja, podobnie jak pierwsza, składa się z czterech tygodni intensywnych warsztatów. Ich nadrzędnym celem jest przełożenie poszczególnych elementów szkolenia na projekty realizowane przez uczestników. Pomysły Pionierów rozwijane w ramach tej edycji dotyczą m.in.: sztucznej inteligencji, chmurowego dostępu do danych i informacji oraz wielu innych.
„Rozwój innowacyjności i przedsiębiorczości polega na kwestionowaniu i ulepszaniu nawet najbardziej sprawdzonych rozwiązań. Dlatego zapewniliśmy pionierom wsparcie praktyków i ekspertów, którzy przekażą wiedzę o narzędziach i historiach sukcesu z polskiego ekosystemu startupów. Liczymy, że dzięki temu uczestnicy Szkoły Pionierów będą w stanie rozwinąć swoje projekty” - powiedziała Eliza Kruczkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji.
Szkoła Pionierów PFR przeprowadzi uczestników przez proces budowania i rozwoju projektu technologicznego. Zaczynając od zajęć z rozwoju osobistego i budowania zespołu założycielskiego, poprzez narzędzia biznesowe i cyfrowe, które pomogą śledzić rozwój projektów, aż po sprzedaż i marketing umożliwiające skalowanie działalności. Inspiracją do kreowania innowacji będą też miejsca warsztatów: warszawska siedziba Allegro, przestrzenie należące do międzynarodowej sieci przestrzeni coworkingowych HubHub oraz najnowsza przestrzeń technologiczna w sercu Warszawy – Centralny Dom Technologii. Uczestnicy odwiedzą także siedzibę PFR oraz szkołę programowania Coders Lab – Szkoła IT.
„W naszych przestrzeniach spotykają się ze sobą ludzie, którym przyświeca jeden cel: ciągły rozwój swoich umiejętności i wiedzy. Dlatego też, od początku naszej działalności dumnie wspieramy wartościowe inicjatywy, które mają duży wpływ na konkurencyjność polskiej gospodarki. Wierzę, że dzięki Szkole Pionierów, uczestnicy programu uzyskają dostęp do różnych form wsparcia, rozwiną swoje talenty i zdobędą zestaw umiejętności, który pozwoli im na aktywny udział w procesie budowania innowacyjnych rozwiązań” – powiedział Bartosz Chmiel, Brand & Marketing Manager HubHub, partner II edycji programu.
Nadzór nad warstwą merytoryczną programu objęła Rada Programowa, w skład której wchodzą m.in.: Eliza Kruczkowska – dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w PFR, Damian Zapłata – członek Zarządu ds. Komercyjnych w Allegro oraz Grzegorz Garczyński - Head of Performance Marketing Booksy. Wśród członków Rady znajdują się również uznani na świecie polscy przedstawiciele świata nauki, technologii i startupów.
Program jest organizowany przez Polski Fundusz Rozwoju przy wsparciu partnera strategicznego – Allegro.
KONTAKT:
Biuro Prasowe PFR
e-mail: media@pfr.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.09.2019, 16:46 |
Źródło informacji | Polski Fundusz Rozwoju |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Sieci Gazowe to ważny element transformacji energetycznej w Polsce PAP
Znaczenie paliwa gazowego w Polsce będzie rosło, a ambicją Polskich Sieci Gazowych (PSG) jest to, aby udział biometanu w miksie energetycznym był jak największy – to konkluzja konferencji „PSG ważnym elementem transformacji energetycznej w Polsce”.- 02.10.2025, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Green Gas Poland 2025 - VII Konferencja Biogazu i Biometanu: sektor biogazowy to przyszłość polskiego rolnictwa i przemysłu rolno-spożywczego PAP
Biogaz i biometan to przyszłość polskiego rolnictwa i przemysłu rolno-spożywczego. Mimo problemów legislacyjnych i wyzwań finansowych, branża nadal się rozwija - uważają uczestnicy Green Gas Poland 2025 - VII Konferencji Biogazu i Biometanu.- 02.10.2025, 12:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
„Otwórz firmę na internet” - nowa ogólnopolska kampania wizerunkowa Grupy WeNet
Pod hasłem „Otwórz firmę na internet” wystartowała nowa ogólnopolska kampania wizerunkowa Grupy WeNet - partnera technologicznego dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Kampania jest elementem nowej strategii mającej na celu uplasowanie WeNet na pozycji partnera technologicznego małych i średnich firm. Wiele przedsiębiorstw wciąż nie ma strony internetowej, wizytówki online czy profili w social mediach, co negatywnie wpływa na zaufanie klientów do firmy i jej wiarygodność. WeNet alarmuje - brak obecności Twojej firmy w necie oznacza realną utratę klientów na rzecz konkurencji.- 02.10.2025, 12:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ