Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Projekt „Książka na receptę. Recepta na sukces” Fundacji Powszechnego Czytania uczy i pokazuje, że trzeba regularnie czytać noworodkom i niemowlakom. Minimum 20 minut dziennie spędzonych na lekturze i rozmowie stymuluje rozwój mózgu oraz wpływa na wzmocnienie więzi rodzic-dziecko. W efekcie, budowane są kompetencje językowe, społeczne i emocjonalne młodego człowieka, dzięki którym takie dziecko w szkole nie tylko radzi sobie z nauką, ale potrafi także nawiązywać relacje i jest emocjonalnie stabilne.
Pomysłodawcą idei włączenia czytania w profilaktykę rozwojową noworodków i niemowląt jest profesor Barry Zuckerman z Bostonu. Twórca „Reach Out and Read” odwiedził Polskę na zaproszenie Fundacji, by szerzyć swoją wiedzę i dzielić się doświadczeniem z przedstawicielami oświaty, środowiska medycznego oraz rodzicami.
„Cieszę się, że projekt Fundacji pomoże realizować w Polsce ideę czytania od kołyski. Jeśli Polska i jej decydenci potrzebują wykształconych obywateli, czytanie dzieciom przez rodziców to doskonały pierwszy krok”.
Jak zauważa Maria Deskur, prezeska Fundacji Powszechnego Czytania, inwestycja w rozwój dziecka powinna zaczynać się na długo przed rozpoczęciem edukacji w szkole czy przedszkolu.
„Czytając i mówiąc do malutkiego dziecka stymulujemy jego mózg w okresie, który dla jego rozwoju jest kluczowy. Ten czas poświęcony na rozmowę i czytanie małemu dziecku, to najlepsze, co możemy mu dać. Ze smartfonu powinniśmy korzystać, kiedy nauczymy się nawiązywać relacje z ludźmi na żywo”.
Projekt otrzymał „Zwyrtałę” nagrodę główną Międzynarodowego Festiwalu Literatury Dziecięcej Rabka Festival 2019 za najlepszy pomysł na promocję czytania.
Więcej o fundacji: https://fpc.org.pl/
Więcej o projekcie „Książka na receptę”: https://www.ksiazkanarecepte.pl/
Więcej o projekcie “Reach Out and Read”: http://www.reachoutandread.org/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.09.2019, 17:07 |
Źródło informacji | Fundacja Powszechnego Czytania |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Co Polacy lubią w kuchni? Nowe badanie pokazuje, że chodzi o coś więcej niż jedzenie
- 10.07.2025, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Amica
-
Image
Medycyna estetyczna nie tylko dla celebrytek. Raport Kliniki.pl: już 4 miliony dorosłych Polek i Polaków zdecydowało się na zabieg, a wiele osób zrobiło to pod wpływem social mediów
Nowy film „Brzydka siostra” od kilku dni wyświetlany w polskich kinach pokazuje gotycką opowieść o obsesji piękna, filtrach i ciele jako przestrzeni przemocy. To fikcja - w formie baśniowego horroru. Ale jak pokazuje najnowszy raport Kliniki.pl „Polska za filtrem 2025”, wiele z przedstawionych tam emocji i decyzji znajduje swoje odbicie w rzeczywistości. Choć bez nożyc, strzykawek z kwasem i dramatycznych zwrotów akcji - to równie poważne i intymne wybory.- 09.07.2025, 15:35
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Kliniki.pl
-
Image
72% festiwalowiczów dba o styl. Allegro prezentuje limitowaną kolekcję ubrań zaprojektowaną przez artystów
- Ponad 70% respondentów dba o wygląd podczas festiwali muzycznych; 37% przyznaje, że ich otoczenie również zwraca na to uwagę.
- Najczęściej styl festiwalowy opisujemy jako „wygodny” (32%), sportowy/streetwear (11%) i zgodny z trendami (10%).
- Co piąty festiwalowicz do 24 r.ż. planuje swoje stylizacje z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Młodzi chętnie wybierają kolorowy makijaż, styl Y2K i kupują festiwalowy merch oraz ubrania z limitowanych kolekcji.
- Z myślą o koneserach muzyki i mody Allegro stworzyło limitowaną kolekcję ubrań z braćmi Kacperczyk oraz Pauliną Przybysz. Merch trafi do sprzedaży w drugiej połowie lipca.- 09.07.2025, 14:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Allegro
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ