Newsletter

Badanie: polska wieś przekonuje się do płatności bezgotówkowych

15.12.2019, 19:46aktualizacja: 15.12.2019, 19:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rosnąca popularność nowoczesnych form płatności jest szczególnie widoczna w dużych miastach, ale na wsiach dynamika rozwoju obrotu bezgotówkowego stopniowo rośnie - wynika z badania „Białe plamy w akceptacji kart płatniczych a wykluczenie finansowe”.

Jak dodano, "sama możliwość płatności bezgotówkowych jest odnotowana w ponad 42 proc. badanych wsi i miasteczek, co jest wzrostem w stosunku do ubiegłego roku o ponad 1 punkt procentowy".

Z badania, opublikowanego przy okazji kampanii informacyjnej „Warto Bezgotówkowo”, wynika, że w małych miejscowościach, pomimo pewnych ograniczeń infrastrukturalnych, są punkty usługowe, w których "luki w akceptacji płatności są niewielkie". Dotyczy to zwłaszcza stacji paliw (96 proc. dostępności), aptek (91 proc.) oraz supermarketów (90 proc.).

Analiza przygotowywana przez badawczy pod kierunkiem dr Agnieszki Huterskiej z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości (WIB) jest oparta o badanie przedsiębiorców prowadzących punkty handlowe na obszarach wiejskich. Z przeprowadzonych we wrześniu 2019 roku we współpracy z WIB badań wynika też, że pomimo wzrostu popularności płatności bezgotówkowych, wciąż istnieją w Polsce tzw. białe plamy płatnicze. "To na ogół wsie o średniej liczbie ludności - wystarczająco duże, żeby miały punkty handlowo-usługowe, ale prawdopodobnie zbyt małe, by liczba klientów i transakcji zachęcała do inwestowania w terminale płatnicze" - czytamy.

Według ankietowanych przedsiębiorców "przekonanie o wysokich kosztach prowizji pobieranej od akceptacji płatności bezgotówkowych" (34 proc. wskazań) to jedna z głównych przyczyn braku akceptacji płatności bezgotówkowych. (PAP)

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.12.2019, 19:46
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ