Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak dodano, "sama możliwość płatności bezgotówkowych jest odnotowana w ponad 42 proc. badanych wsi i miasteczek, co jest wzrostem w stosunku do ubiegłego roku o ponad 1 punkt procentowy".
Z badania, opublikowanego przy okazji kampanii informacyjnej „Warto Bezgotówkowo”, wynika, że w małych miejscowościach, pomimo pewnych ograniczeń infrastrukturalnych, są punkty usługowe, w których "luki w akceptacji płatności są niewielkie". Dotyczy to zwłaszcza stacji paliw (96 proc. dostępności), aptek (91 proc.) oraz supermarketów (90 proc.).
Analiza przygotowywana przez badawczy pod kierunkiem dr Agnieszki Huterskiej z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości (WIB) jest oparta o badanie przedsiębiorców prowadzących punkty handlowe na obszarach wiejskich. Z przeprowadzonych we wrześniu 2019 roku we współpracy z WIB badań wynika też, że pomimo wzrostu popularności płatności bezgotówkowych, wciąż istnieją w Polsce tzw. białe plamy płatnicze. "To na ogół wsie o średniej liczbie ludności - wystarczająco duże, żeby miały punkty handlowo-usługowe, ale prawdopodobnie zbyt małe, by liczba klientów i transakcji zachęcała do inwestowania w terminale płatnicze" - czytamy.
Według ankietowanych przedsiębiorców "przekonanie o wysokich kosztach prowizji pobieranej od akceptacji płatności bezgotówkowych" (34 proc. wskazań) to jedna z głównych przyczyn braku akceptacji płatności bezgotówkowych. (PAP)
maja/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.12.2019, 19:46 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |