Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Powodem takiej decyzji był fakt, że oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę, którą przewoźnik zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W przetargu firma Solaris Bus&Coach zaproponowała cenę 134,5 mln zł netto, a firma EvoBus Polska wyceniła realizację tego kontaktu na blisko 151,9 mln zł netto. Tymczasem krakowskie MPK oszacowało całkowitą wartość zamówienia na 129 mln zł netto.
Zgodnie z warunkami postępowania nowe autobusy elektryczne będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej oraz platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach.
Pojazdy będą wykorzystywane na czterech liniach: 144, 173, 179 i częściowo 503 kursujących przez al. Trzech Wieszczów, czyli tam, gdzie odnotowywane są największe przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza.
Zakup 50 przegubowych autobusów elektrycznych dla Krakowa znalazł się na liście projektów wybranych do dofinansowania ze środków unijnych. Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Dzięki temu MPK zyska ok. 110 mln zł dotacji UE na sfinansowanie tej inwestycji.(PAP)
autor: Rafał Grzyb
rgr/ pat/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.12.2019, 16:57 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |