Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Samochody sprowadzono głównie z Niemiec.
CEPiK, jak podkreślił cytowany w poniedziałkowym komunikacie minister cyfryzacji Marek Zagórski, to nie tylko statystyki. "Dzięki tej bazie oferujemy kierowcom coraz więcej e-usług" - podkreślił. Dużą popularnością cieszy się, jak powiedział, "Historia Pojazdu", z której Polacy w ubiegłym roku skorzystali 129 mln 859 tys. 339 razy. Ponad 535 tys. 814 razy sprawdzali natomiast swoje punkty karne - dodał.
Ogółem w całym 2019 roku przybyło ponad 1 mln 16 samochodów, ciągników i przyczep - wyliczył resort cyfryzacji. "Zarejestrowano ponad 2800 autobusów i dokładnie 16 trolejbusów" - wskazało MC. Niemal 1,1 tys. autobusów zjechało z fabrycznej taśmy w 2019 r., a blisko 200 rok wcześniej. Z kolei wszystkie trolejbusy pochodzą wyłącznie z tych dwóch roczników. "W obu grupach najczęściej rejestrowano produkowane pod Poznaniem Solarisy. Z Bolechowa pochodzi dokładnie 196 autobusów z ubiegłego roku, 30 z 2018 roku i wszystkie odnotowane „autobusy” korzystające z sieci trakcyjnej; dokładnie 7 z 2019 r. i 9 o rok starszych" - wskazało MC.
Prawie 600 egzemplarzy pochodzących z ostatnich dwóch lat, a zarejestrowanych w 2019 r., zasiliło - jak dodano - tabory autobusów miejskich, ponad 230 turystycznych, a ok. 100 międzymiastowych.
Między styczniem a grudniem zeszłego roku przybyło też w Centralnej Ewidencji Pojazdów prawie 16 tys. ciągników rolniczych i niemal 18 tys. samochodowych. "Po około 4 tys. egzemplarzy popularnych TIR-ów to DAF-y i Scanie, przeszło 3 tys. to pojazdy marki MAN" - czytamy. (PAP)
maja/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.01.2020, 18:38 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |