Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W Davos Procter & Gamble przybliżył idee jednej z kluczowych inicjatyw zmierzających do rozwiązania globalnego problemu, jakim jest kryzys wodny, dotykający aż 14 z 20 największych aglomeracji, takich jak Los Angeles, Tokio czy New Delhi. Celem koncepcji „50L Home” jest dążenie ograniczenia zużycia wody w gospodarstwach domowych do 50 litrów na osobę dziennie - to o 100, a niekiedy nawet 400 litrów mniej niż wynosi obecne zużycie w niektórych miejscach na mapie świata. Zainicjowana przez P&G koalicja firm, decydentów oraz lokalnych wspólnot tworzy i będzie wdrażać zrównoważone rozwiązania dla domu - od produktów po systemy wodno-kanalizacyjne.
„Holy Grail” to kolejna koalicja na rzecz zrównoważonego rozwoju. Tym razem efektem współpracy ponad 30 firm jest rozwiązanie, które pomoże rozprawić się z jednym z największych problemów w procesie recyklingu tj. nieefektywnym sortowaniem. Projekt zakłada wykorzystanie technologii cyfrowego znaku wodnego, aby zmienić opakowania w „obiekty inteligentne”. To pozwoli na szybsze i bardziej precyzyjne sortowanie, a co za tym idzie, sprawi, że więcej odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych trafi do recyklingu. Podczas szczytu w Davos „Holy Grail” został uznany przez organizację Solar Impulse Foundation za jedno z najbardziej efektywnych rozwiązań dla środowiska (#1000 Efficient Solutions).
Jako jeden z największych globalnych reklamodawców, P&G zabrał również w głos w dyskusji o odpowiedzialności za przyszłość mediów. Koncern jest wśród założycieli sojuszu Global Alliance for Responsible Media (GARM), w której uczestniczy kilkadziesiąt firm, w tym reklamodawców, holdingów agencji reklamowych, wiodących platform mediowych oraz stowarzyszeń branżowych. Podczas Forum w Davos przedstawiciele koalicji GARM zaprezentowali strategię zakładającą stworzenie zrównoważonego i odpowiedzialnego środowiska cyfrowego, które będzie chronić konsumentów, media i społeczeństwa przed szkodliwymi treściami.
„Już czas, by zbudować odpowiedzialny łańcuch dostaw w mediach z myślą o roku 2030 - taki, który będzie działał w sposób bezpieczny, wydajny, przejrzysty, rzetelny oraz będzie odpowiednio moderowany dla dobra wszystkich jego uczestników, a zwłaszcza konsumentów. Dzięki temu, że wielu wybitnych przedstawicieli naszej branży zdecydowało się stanąć ramię w ramię i podjąć wspólne działania w ramach inicjatywy GARM, będziemy w stanie uniknąć błędów przeszłości i obrać właściwy kurs na przyszłość” - powiedział Chief Brand Officer Procter & Gamble, Marc Pritchard, szef delegacji firmy w Davos.
Firma Procter & Gamble potwierdziła także swoje dążenia do świata wolnego od uprzedzeń: została jednym z sygnatariuszy inicjatywy Valuable 500 - szerokiej kolacji firm oraz decydentów, której celem jest wsparcie osób z niepełnosprawnościami na całym świecie oraz stwarzanie im równych szans ich w miejscu pracy.
W debatach, dyskusjach i spotkaniach przedstawiciele firmy podkreślali także rolę młodego pokolenia w kształtowaniu przyszłości. Potencjał tej generacji widoczny jest w głośnym opowiadaniu się za potrzebą zmian i wykorzystywaniu mediów społecznościowych do mobilizowania rówieśników na olbrzymią skalę. Liderzy P&G podkreślali potrzebę tworzenia możliwości wspólnego działania ponad podziałami pokoleniowymi w celu rozwiązywania kwestii środowiskowych, integracji czy przyszłości pracy.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.01.2020, 13:23 |
Źródło informacji | Procter & Gamble |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu