Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polska słynie z bogactwa uprawianych na jej terenie warzyw - możemy pochwalić się produkcją wielu gatunków, począwszy od pomidorów i papryki, poprzez warzywa korzeniowe i ciepłolubne, na pieczarkach i czosnku kończąc. Polskie warzywa i produkty przetwórstwa warzywnego, takie jak np. kiszonki czy surówki mają swoje stałe miejsce na stołach konsumentów. Doceniane są nie tylko za najlepszy smak, ale także za doskonałą jakość, bezpieczne warunki produkcji oraz świeżość.
Polskie warzywa produkowane są z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, jednocześnie z dbałością o naturalność i tradycję. Ze względu na warunki klimatyczne uprawa warzyw na terenie Polski ma charakter sezonowy. Jednak aby dostarczać konsumentom najlepsze warzywa przez cały rok, polscy rolnicy wykorzystują produkcję warzyw pod osłonami - w szklarniach i tunelach foliowych.
„W Polsce uprawiamy kilkadziesiąt gatunków warzyw. Na terenie całego kraju można znaleźć gospodarstwa, gdzie produkowane są warzywa, które później trafiają na stoły konsumentów. Na południu Mazowsza produkujemy paprykę i warzywa ciepłolubne, w okolicach Otwocka i Kalisza pomidory, w powiecie kazimierskim w Małopolsce warzywa korzeniowe, a czosnek galicyjski na terenie gmin Słomniki, Radziemice i Koniusza, również w Małopolsce. To tylko kilka przykładów, które pokazują, że uprawiamy warzywa w wielu miejscach Polski. To, co łączy wszystkie produkcje, to wyjątkowe zaangażowanie rolników - wszystkim nam przyświeca jeden, wspólny cel, aby dostarczać Polakom najlepszej jakości produkty. Nasze gospodarstwa prowadzimy od wielu lat, starając się połączyć doświadczenie i pasję z nowymi możliwościami produkcji, jakie oferuje nam rozwój technologii. W konsekwencji możemy oferować doskonałe warzywa, bogate w składniki odżywcze, zawsze świeże i o najlepszym smaku” - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
W ramach kampanii „Moc Polskich Warzyw” powstał specjalny cykl z udziałem krajowych plantatorów. W ośmiu filmach przedstawiona jest produkcja: pomidorów, papryki, warzyw ciepłolubnych, pieczarek, marchwi i innych warzyw korzeniowych, czosnku czy kiszonek. „Zdecydowaliśmy się na stworzenie filmów z plantatorami, aby przybliżyć konsumentom naszą codzienną pracę. Pokazaliśmy, że polska produkcja warzywnicza to nowoczesna i rozwinięta branża, za którą stoją zaangażowani ludzie. Na każdym etapie produkcji wielu profesjonalistów dba o najwyższą jakość i smak uprawianych warzyw. Zależało nam również na tym, aby konsumenci dowiedzieli się, że chociaż na co dzień korzystamy z najnowszych technologii, nie zapominamy o wieloletniej tradycji polskiej uprawy. Wszystko po to, aby w efekcie oferować najlepsze produkty” - mówi Mirosław Łuska, prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.
Filmy obejrzeć można na kanale „Moc Polskich Warzyw” w serwisie YouTube.
POMIDORY: https://www.youtube.com/watch?v=8E4CmyXID5c
PAPRYKA: https://www.youtube.com/watch?v=n3L2kWt0OAA
PIECZARKI: https://www.youtube.com/watch?v=DoxYhtOZ39o
WARZYWA CIEPŁOLUBNE: https://www.youtube.com/watch?v=x2vYi5meE7g
MARCHEW: https://www.youtube.com/watch?v=JSFLarWgmMY
CZOSNEK GALICYJSKI CZ. 1: https://www.youtube.com/watch?v=gON7qATGJj4
CZOSNEK GALICYJSKI CZ. 2: https://www.youtube.com/watch?v=rE8HcjSFce0
KISZONKI: https://www.youtube.com/watch?v=1fcfFQ03xtk
„Moc Polskich Warzyw”
„Moc Polskich Warzyw” to kampania sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w kampanii biorą: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski.
KONTAKT:
Biuro prasowe
Maciej Ogonowski
Agencja Brandmates
e-mail: maciej@brandmates.pl
tel. +48 608 680 562
Źródło informacji: Agencja Brandmates
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.11.2020, 13:37 |
Źródło informacji | Agencja Brandmates |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Inauguracja IX edycji akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra
Termin debaty: 05.03.2025, godz. 10:30- 06.03.2025, 16:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Polskie Towarzystwo Okulistyczne
-
Image
Startuje część kliniczna europejskiego projektu przeciwdziałania otępieniu. Lubelska grupa naukowa opracowała autorski protokół badania
Zespół polskich naukowców pod kierownictwem prof. dr hab. n. med. Konrada Rejdaka z Katedry i Kliniki Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie bierze udział w międzynarodowym, innowacyjnym projekcie COMFORTAGE, którego celem jest wypracowanie modelu opieki zdrowotnej nad osobami z zaburzeniami otępiennymi oraz zagrożonymi otępieniem. Model ten może okazać się bardzo przydatny w przyszłości, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na opiekę neurologiczną w związku ze starzeniem się populacji, a także współczesnym stylem życia. Celem nadrzędnym jest modyfikacja przebiegu zaburzeń otępiennych na poziomie indywidualnym i populacyjnym. Po kilkunastu miesiącach intensywnych prac administracyjnych i przygotowawczych, właśnie rusza kluczowa, kliniczna część badania, według autorskiego protokołu grupy naukowej z Lublina.- 06.03.2025, 10:32
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: ExpertPR
-
Image
Tork Polska: pasja i praca - jak znaleźć balans?
Wielu twierdzi, że praca i pasja to dwa różne światy. Niektórzy, idąc śladem Arystotelesa, próbują metodą „złotego środka” znaleźć czas na hobby po zakończonych obowiązkach zawodowych. A gdyby to połączyć? Można spróbować zarazić pracodawcę miłością do sportu. Przekonać, że warto wspierać tych, którzy po dniu pełnym spotkań zakładają sportowe buty i truchtem oddalają się w kierunku parku czy bieżni.- 06.03.2025, 10:19
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Tork Polska
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ