Newsletter

Do 28 lutego PKO BP będzie przyjmował elektroniczne wnioski o subwencję z Tarczy Finansowej PFR 2.0

18.01.2021, 08:30aktualizacja: 18.01.2021, 08:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Klienci PKO Banku Polskiego do końca lutego 2021 r. mogą składać wnioski o subwencje z Tarczy Finansowej PFR 2.0 za pośrednictwem bankowości internetowej iPKO albo iPKO biznes. Pomoc o łącznej wartości 13 mld zł jest przeznaczona dla mikro, małych i średnich firm, które musiały ograniczyć działalność gospodarczą w związku z drugą falą pandemii.

Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0 to program, którego celem jest wsparcie finansowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z 45 branż, które musiały ograniczyć działalność gospodarczą z powodu sytuacji epidemiologicznej spowodowanej COVID-19, m.in. turystyka i gastronomia.

Pomoc trafi do firm prowadzących działalność w wybranych branżach identyfikowanych na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności. Łączna kwota subwencji wyniesie 13 mld zł. Uzyskane wsparcie może zostać całkowicie umorzone po spełnieniu określonych warunków, w tym m.in. kontynuowania prowadzonej działalności, w przypadku mikrofirm - utrzymania średniego zatrudnienia w 2021 roku w porównaniu do roku ubiegłego, w przypadku małych i średnich firm - rozliczenia nadwyżki udzielonej subwencji do końca 2021 roku.

PKO Bank Polski uczestniczył już w przekazywaniu subwencji z Tarczy Finansowej 1.0.

„W ramach Tarczy Finansowej 1.0 za pośrednictwem PKO BP około 67 tys. firm zatrudniających 503 tys. pracowników otrzymało subwencje finansowe o łącznej wartości 10,5 mld zł z puli 60,9 mld zł wypłaconych przez PFR” - mówi Tomasz Frąckowiak, dyrektor Formacji Bankowości Firm i Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim. „Mam nadzieję, że wspólnie ocalimy wiele przedsiębiorstw i miejsc pracy, sprawnie przekazując subwencje naszym klientom” - podkreśla.

Łączna wartość pomocy finansowej dla mikroprzedsiębiorstw wyniesie 6,5 mld zł. O przyznanie subwencji, której maksymalna kwota wynosi 324 tys. zł, mogą ubiegać się firmy zatrudniające od 1 do 9 pracowników, których obroty lub suma bilansowa (łączna wielkość aktywów) są poniżej 2 mln euro i odnotowały spadek obrotów o minimum 30 proc. od 1 kwietnia do 31 grudnia 2020 r. lub od 1 października do 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do analogicznych okresów w 2019 roku.

Kwota subwencji, jaką można otrzymać, jest uzależniona od wielkości spadku przychodów i wyniesie:

- 18 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów o 30-60 proc.,

- 36 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów powyżej 60 proc.

Z Tarczy Finansowej PFR 2.0. mają też prawo skorzystać mali i średni przedsiębiorcy. Wnioski o przyznanie dotacji mogą składać firmy zatrudniające od 10 do 249 pracowników, których obroty wynoszą poniżej 50 mln euro lub suma bilansowa jest poniżej 43 mln euro, a obroty spadły o minimum 30 proc. w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2020 r. lub od 1 października do 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do analogicznych okresów roku ubiegłego.

Najwyższa możliwa kwota do uzyskania - to 3,5 mln zł, ale nie więcej niż 72 tys. zł na pracownika. Subwencja zostanie wypłacona w kwocie 70 proc. straty brutto (przed podatkiem) za miesiące od listopada 2020 do marca 2021 roku. Łączna wartość pomocy finansowej dla małych i średnich firm wyniesie 6,5 mld zł.

W przypadku przedsiębiorców, którzy otrzymali subwencje z Tarczy Finansowej PFR 1.0, maksymalna kwota finansowania z obu Tarcz łącznie na jednego pracownika nie może być wyższa niż 72 tys. zł dla mikrofirm i 144 tys. zł dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Dla dużych przedsiębiorstw ze wszystkich branż potrzebujących wsparcia w związku z pandemią przeznaczona jest Tarcza dla Dużych Firm o wartości 25 mld zł, uruchomiona w ub. roku. Tarcza Finansowa PFR 2.0 przewiduje aktualizację jej warunków i przedłużenie istniejącego programu do 31 marca 2021 roku. Wnioski można składać bezpośrednio poprzez formularz na stronie PFR.

Więcej informacji o Tarczy 2.0 można znaleźć na stronach: www.pkobp.pl/tarcza-finansowa-pfr-2 oraz www.pfr.pl/tarcza20.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.01.2021, 08:30
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii