Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"W Polsce w okresie jedenastu miesięcy 2020 r., pomimo pogorszenia koniunktury na światowym rynku mleka, głównie w wyniku ograniczeń związanych z rozprzestrzenianiem się pandemii koronawirusa, przychody z eksportu produktów mlecznych uzyskane przez krajową branżę mleczarską kształtowały się na poziomie zbliżonym do notowanego w bardzo dobrym roku 2019" - czytamy w raporcie.
Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów w okresie styczeń–listopad 2020 r. wartość wywiezionych polskich produktów mlecznych wyniosła ponad 2,1 mld euro (9,5 mld zł). Jednocześnie wartośc importu tego asortymentu wyniósł blisko 1 mld euro (4,4 mld zł), o 1 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dodatnie saldo obrotów handlowych artykułami mleczarskimi w okresie jedenastu miesięcy 2020 r. ukształtowało się na poziomie ponad 1,1 mld euro (5,1 mld zł), o 1 proc. wyższym niż przed rokiem.
Produkty mleczne z Polski tradycyjnie, eksportowane były przede wszystkim do UE. W okresie styczeń–listopad 2020 r. udział tych krajów w wartości wywozu wyniósł 67 proc. Wpływy uzyskane z eksportu do UE obniżyły się o 10 proc., do 1,4 mld euro.
Głównymi odbiorcami produktów mlecznych były: Niemcy (18 proc. wartości – 395 mln euro), Czechy (6 proc. – 137 mln euro), Wielka Brytania i Niderlandy (po 5 proc. – odpowiednio 108 mln euro i 101 mln euro).
Udział wywozu artykułów mleczarskich do krajów Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) od 2014 r. jest niewielki i w okresie jedenastu miesięcy 2020 r. wyniósł 6 proc. (PAP)
autorka: Anna Wysoczańska
awy/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.02.2021, 09:28 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
300 mln zł na technologie przyszłości. Zostań liderem innowacji z programem STEP
Sektor biotechnologii w Polsce dynamicznie rośnie - w 2023 roku działało 195 firm, a nakłady na działalność B+R przekroczyły 1,7 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 20% r/r. Polski rynek biotech estymowany jest na ok. 15 mld zł, rosnąc średnio o ok. 10% rocznie [1]. Rośnie również liczba start-upów i inwestycji w infrastrukturę badawczą, ale branża nadal zmaga się z barierami finansowymi i regulacyjnymi. Odpowiedzią na te wyzwania ma być m.in. program STEP, który wpisuje się w potrzeby coraz silniej rozwijającego się sektora.- 01.07.2025, 14:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Od dzisiaj ORLEN obniża ceny gazu dla gospodarstw domowych o prawie 15 proc. PAP
Obniżka dotyczy przede wszystkim gospodarstw domowych i wspólnot mieszkaniowych, będących klientami PGNiG Obrót Detaliczny z Grupy ORLEN. Co ważne klienci nie muszą nic robić, aby skorzystać z niższej ceny, zostanie ona automatycznie zastosowana w obowiązującej taryfie.- 01.07.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dzień Polskiej Borówki i początek sezonu 2025
Początek lipca to wyjątkowy czas dla miłośników owoców - rozpoczynają się zbiory polskiej borówki. Uprawiana w Polsce od 50 lat, od 9 lat ma swoje święto. Obchodzony 1 lipca - Dzień Polskiej Borówki symbolicznie otwiera krajowy sezon.- 01.07.2025, 10:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ