Newsletter

Polityka i społeczeństwo

KPRM: RDK, czyli Twoja pamięć zewnętrzna (komunikat)

23.04.2021, 12:20aktualizacja: 23.04.2021, 12:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Kancelaria Prezesa Rady Ministrów informuje:

Nie pamiętasz kiedy Twój dowód straci ważność? Nie musisz! Przypomnimy Ci. SMS-em lub e-mailem powiadomimy też o terminie odbioru. Daj nam szansę to zrobić – dołącz do Rejestru Danych Kontaktowych.

RDK, czyli Rejestr Danych Kontaktowych działa od 22 grudnia 2019 roku. Jego główny cel to usprawnienie komunikacji na linii urząd – obywatel. Jak to działa?

W bezpiecznych rękach

RDK to baza, w której możesz zostawić swoje aktualne dane kontaktowe - numeru telefonu i / lub adresu e-mail. Są tam w pełni bezpieczne.

- Dostęp do RDK mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy. Nie ma więc ryzyka, że nasze dane - adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - Nikt nie może z nich korzystać w innym celu niż informowanie o sprawach administracyjnych – dodaje.

Dlaczego warto dołączyć do Rejestru Danych Kontaktowych? Po to, by nie musieć o wszystkim pamiętać. Dzięki temu szybko i skutecznie dostaniesz powiadomienie o:

• dokumentach gotowych do odbioru,

• rozpatrzeniu złożonych wniosków,

• potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach prowadzonych w urzędach.

Jakie konkretnie powiadomienia wysyłamy? Najpopularniejsze to o zbliżającym się terminie upływu ważności dowodu osobistego i gotowości odbioru nowego.

W zależności od tego, jakie dane zostawisz – powiadomienie przyjdzie SMSem lub mailem.

WAŻNE! RDK nie jest używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących Ciebie.

Miliony wiadomości

- Do tej pory do Rejestru Danych Kontaktowych dołączyło ponad sześć milionów osób. Od początku uruchomienia usługi do końca marca tego roku wysłaliśmy prawie osiem milionów powiadomień. Dokładnie 4 732 875 SMS-ów i 2 913 354 wiadomości e-mail - mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - Usługa jest coraz bardziej popularna – dodaje.

Tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku do RDK dopisało się prawie 600 tysięcy osób (dokładnie 559 474).

Z ciekawostek – zdecydowana większość Polaków (6 129 399) podaje do kontaktu jedynie swój numer telefonu. Wystarczy i to! Adresy e-mail dołączyło 1 584 433 osób.

Jeśli zastanawiacie się, jak dołączyć swoje dane do RDK – już tłumaczymy!

Dołącz i zapomnij

To proste. I możliwe na dwa sposoby. Jeśli chcecie zrobić to online – wystarczy wejść na portal GOV.pl i wybrać tam usługę Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). By to zrobić, będziecie potrzebowali profilu zaufanego.

Jeśli chcecie przekazać do RDK swój numer telefonu i adres email – miejcie pod ręką telefon i dostęp do poczty elektronicznej. Teraz wystarczy, że wpiszecie dane w odpowiednie pola, zalogujecie się profilem zaufanym. Potwierdzicie dane kodami, które otrzymacie emailem i sms-em i… gotowe!

Jeśli nie macie przy sobie telefonu i dostępu do poczty – kody, które otrzymacie są ważne przez 24h.

Użyjcie ich, korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK). Ją także znajdziecie na GOV.pl.

Swoje dane możecie przekazać do RDK także offline, czyli wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy.

Wierzymy, że e-Polak potrafi, dlatego zdecydowanie bardziej polecamy jednak działanie online.

Dołącz do RDK i daj sobie przypomnieć – warto!

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ robs/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.04.2021, 12:20
Źródło informacji KPRM
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ