Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według badania przeprowadzonego na zlecenie VELUX przez ARC Rynek i Opinia, którego wyniki opublikowano w VI edycji raportu „Barometr zdrowych domów”, dla 75 proc. respondentów, którzy zdecydowali się w ciągu ostatnich 5 lat na prace remontowe, głównym motywatorem była chęć poprawy komfortu życia rodziny. Warto przy tym podkreślić, że komfort i zdrowie są ze sobą ściśle powiązane. Równie ważne (dla 70 proc.) były aspekty wizualne, tj. zmiana wyglądu czy wystroju. Co trzeci badany zdecydował się na remont w celu obniżenia rachunków za energię.
Prawie połowa badanych, którzy nie przeprowadzali remontu w czasie ostatnich 5 lat, dostrzega potrzebę remontu w chwili obecnej, jednak największą barierą w jego realizacji jest brak środków finansowych. Okazuje się, że 40 proc. Polaków planuje w ciągu najbliższych dwóch lat remont lub przeprowadzkę w związku z pandemią COVID-19.
Według badania powstał również ranking cech domu, które są najważniejsze dla Polaków. Aż 87 proc. badanych uważa, że najważniejsze są dla nich - funkcjonalność pomieszczeń, wygoda domu oraz niskie rachunki za energię. 85 proc. ceni sobie jakość powietrza w domu oraz atrakcyjność swojego lokum. 84 proc. lubi mieszkać w dobrze doświetlonych domach w zielonej okolicy.
Zdrowe życie zaczyna się w domu
Jak wynika z Barometru, Polacy uważają warunki panujące w domu za najważniejsze czynniki wpływające na utrzymanie dobrego zdrowia, istotniejsze niż zdrowa dieta czy aktywność fizyczna. Z dziewięciu badanych aspektów życia codziennego, które mają wpływ na ludzkie zdrowie, najważniejszym okazał się zdrowy sen w nocy. W porównaniu do badania z 2014 roku, z pozycji 5 na 2 awansowało spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Na trzecim miejscu znalazło się wietrzenie domu, a na piątym światło dzienne w domu. Natomiast systematyczne ćwiczenia fizyczne, które powszechnie kojarzone są z dbaniem o zdrowie, znalazły się dopiero na ósmym miejscu z dziewięciu możliwych do wyboru aspektów życia.
VI edycja „Barometry zdrowych domów” zwraca szczególną uwagę na znaczenie zdrowego domu, w zielonej odbudowie po COVID-19. Pokazuje również potrzebę przyspieszenia tempa renowacji budynków w Polsce i Europie z 1 proc. do przynajmniej 2 proc. rocznie oraz budowania nowych domów tak, aby były one przyjazne dla człowieka i środowiska oraz pomogły osiągnąć ambitny cel neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 roku.
„Spędzając ponad 90 proc. czasu w budynkach, dostosowując nasze mieszkania do pracy i nauki zdalnej, uświadomiliśmy sobie, że zdrowe funkcjonowanie rodziny i dobre samopoczucie jej członków wymaga komfortowych warunków mieszkania. Dlatego wszelkie programy wsparcia, działania na rzecz zrównoważonego budownictwa, gdzie do tej pory dominował argument związany z energooszczędnością, powinny uwzględnić perspektywę ludzi i ich zdrowia. Jako branża musimy o tym pamiętać, gdyż to jak wykorzystamy ten czas i zieloną odbudowę będzie procentować przez wiele lat i dla przyszłych pokoleń” – mówi Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska.
Partnerami VI edycji „Barometru zdrowych domów” są: UN Global Compact Network Poland, Polski Związek Firm Deweloperskich oraz Związek Pracodawców Producentów Materiałów dla Budownictwa.
Raport dostępny jest na stronie www.velux.pl/zdrowedomy
„Barometr zdrowych domów” to cykliczny raport, oparty na badaniach i analizach renomowanych firm i instytutów badawczych, służący opisaniu zależności pomiędzy warunkami mieszkaniowymi a zdrowiem ludzi. Pierwsza edycja została wydana w 2015 roku. W najnowszej, VI edycji, zaprezentowano wyniki badania nt. „Stosunku Polaków do warunków mieszkaniowych i remontu”, przeprowadzonego w styczniu 2021 roku, przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia, na zlecenie firmy VELUX. Raport zawiera również zestawienie faktów, badań i analiz z lat 2017, 2018 i 2019. Partnerami bieżącej edycji są: UN Global Compact Network Poland, Polski Związek Firm Deweloperskich oraz Związek Pracodawców Producentów Materiałów dla Budownictwa.
KONTAKT:
Agnieszka Kamińska
Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej
Grupa VELUX i spółki siostrzane
tel. (+48) 502 410 414, (22) 33 77 053
e-mail: Agnieszka.Kaminska@velux.com
Źródło informacji: VELUX
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.05.2021, 08:00 |
Źródło informacji | VELUX |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lisner rezygnuje z jaj z chowu klatkowego - kolejny krok firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju
- 14.01.2025, 15:37
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Lisner