Newsletter

Zdrowie i styl życia

Czy Polacy wiedzą, jakich maseczek używać w czasie pandemii?

01.07.2021, 08:30aktualizacja: 01.07.2021, 08:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. BISAF
Fot. BISAF
Na negatywne doświadczenia związane z epidemią COVID-19 wskazuje 80 proc. Polaków. W tej sytuacji posiadanie odpowiedniej wiedzy w zakresie wyboru odpowiedniej jakości maseczek czy testów antygenowych jest przepustką do poczucia bezpieczeństwa zarówno w miejscu pracy, jak i w życiu prywatnym.

Z badania agencji badawczej SW Research na zlecenie producenta maseczek FFP2 i FFP3 firmy BISAF wynika, że wśród Polaków można zaobserwować dość wyraźny podział na osoby, które zasłaniają usta i nos świadomie w celu ochrony siebie i innych (58,5 proc.) oraz osoby, które robią to poniekąd pod przymusem (41,5 proc). Mimo zniesienia nakazu noszenia maseczek na otwartej przestrzeni jest to cały czas jedna z najskuteczniejszych metod ochrony przed COVID-19.

Na co zwracać uwagę przy zakupie maseczki?

W sytuacji, kiedy musimy używać maseczki przez dłuży okres, ważny staje się komfort jej użytkowania. Na rynku dostępnych jest coraz więcej produktów, które mają jak najniższe opory oddychania i pozwalają na pracę w nich nawet przez 8 godzin. Maska powinna ściśle przylegać do twarzy, zakrywając usta i nos - jeśli to możliwe bez żadnych szczelin. Każda przestrzeń między twarzą a maską jest potencjalnym miejscem, przez które może przedostać się wirus.

Decydując się na wybór maseczki warto również sprawdzić, czy spełnia ona europejskie normy: prawo i normy wyraźnie wskazują, że w przypadku ochrony użytkownika i pacjenta zaleca się urządzenia o normie EN 149. Z tych względów w epidemii wirusowej należy używać właśnie półmasek filtrujących z oznaczeniami FFP2 i FFP3.

Już ponad połowa Polaków wskazuje, że wie, czym charakteryzują się maseczki z tymi oznaczeniami. Wśród ich zalet badani w pytaniu otwartym wskazywali na lepsze filtry (27,6%) większą skuteczność (15,4%) oraz wyższy poziom filtracji (8,3%).

Testy antygenowe - kolejna bariera ochronna

Uzupełnieniem bezpieczeństwa mogą być również testy antygenowe, które zyskują na popularności. Tutaj również niezwykle ważną kwestią jest stosowanie odpowiednich certyfikatów.

„Są to na przykład testy chromatograficzne - jakościowe, które wykrywają obecność u człowieka antygenu COVID-19 poprzez pobranie próbki wymazu z jamy nosowo-gardłowej lub jednej z jam nosa (przednia część́ nosa). Szybko i skutecznie wykrywają realne zagrożenie i umożliwiają zapobieganie zakażeniom przez niezbędną izolację osoby zakażonej” - mówi prof. Andrzej Gładysz, specjalista chorób wewnętrznych i chorób zakaźnych.

Maseczki i testy antygenowe, wszystko na to wskazuje, pozostaną z nami jeszcze przez długi czas, nawet już po pandemii. Dlatego ich odpowiedni zakup i świadomość co do jakości zakupionych produktów jest niezwykle istotna i może przełożyć się na zwiększenie naszego bezpieczeństwa.

Badanie „Co Polacy myślą o maseczkach?” przeprowadzone na zlecenie BISAF przez SW Research metodą wywiadów online (CAWI) na grupie 1017 osób, marzec 2021.

O marce BISAF

BISAF to polski producent maseczek FFP2 i FFP3. Celem firmy jest zapewnienie jak najlepszych warunków pracy dla wszystkich, którzy w tej trudnej sytuacji muszą ją podejmować. Doświadczenie, którym dysponują pracownicy BISAF, pozwala na rzetelnie przygotowanie środków ochrony. W ramach prowadzonej działalności BISAF oferuje maseczki, które zwiększają bezpieczeństwo w przedsiębiorstwach. https://bisaf.pl

KONTAKT:

Przemysław Duszczak

Communication Manager w Q&A Communications

e-mail: przemyslaw.duszczak@qacommunications.com

tel. 608 37 00 32

Źródło informacji: BISAF

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 01.07.2021, 08:30
Źródło informacji BISAF
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ