Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spotkanie inauguracyjne cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. W Potworowie pojawili się dziennikarze, politycy, przedstawiciele grup producentów warzyw z całej Polski, eksperci oraz oczywiście konsumenci, czyli główna grupa, do której skierowane są działania kampanii „Moc Polskich Warzyw”. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Mirosław Łuska i Paweł Myziak (zarząd ZPPRP), dr Witold Boguta - prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw oraz dr Justyna Bylinowska - dietetyk czuwająca nad merytoryczną sferą kampanii.
„Nadrzędnym celem projektu, który w obecnej formie prowadzimy już drugi raz, jest wzrost spożycia warzyw przez polskich konsumentów. Bardzo dużo pracy wkładamy w to, aby na stałe wyrobić wśród konsumentów wartościowe nawyki żywieniowe i zachęcić ich do codziennego spożywania warzyw. W kampanii wykorzystujemy różnorodne kanały komunikacji np. internet, prasę, telewizję, radio, social media, eventy oraz spotkania takie jak dzisiejsze. Dzięki temu udaje nam się dotrzeć do bardzo szerokiej grupy konsumentów. >>Moc Polskich Warzyw<< jest jednym z projektów finansowanych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Zarówno nasz, jak inne projekty parasolowe w pewnych szczegółach zazębiają się i tworzą wspólny przekaz oraz wykorzystują wzajemny dorobek, by pomnożyć korzyści dla sektora i dla konsumentów” - powiedział Paweł Myziak wiceprezes zarządu ZPPRP.
„Bardzo ważne jest, aby polscy producenci łączyli swoje siły i razem realizowali wspólne cele. Konsolidacja działań promocyjnych różnych grup producentów z całej Polski przynosi niezwykle satysfakcjonujące rezultaty dzięki korzystaniu z efektu skali wykonywanych aktywności. Kampania >>Moc Polskich Warzyw<< jest świetnym tego przykładem. Udziałem w projekcie zainteresowane są kolejne organizacje, więc jestem przekonany, że projekt będzie się rozwijał i będzie z sukcesami kontynuowany w kolejnych latach” - mówił Witold Boguta.
Bardzo ważną częścią kampanii „Moc Polskich Warzyw” jest edukowanie konsumentów w zakresie korzyści zdrowotnych, wynikających ze zdrowej, zbilansowanej diety opartej na polskich warzywach.
„Utarte schematy żywieniowe Polaków nie są korzystne dla zdrowia. Nawet jeśli warzywa jemy, ograniczamy się jedynie do kilku ich gatunków. Skutkuje to monotonią i małym urozmaiceniem diety. Szansą na zmianę nawyków jest sezonowość, z jaką pojawiają się poszczególne gatunki warzyw na rynku. Lato to pełnia zbiorów większości rodzimych gatunków warzyw. Te uprawiane na polach przywodzą na myśl wspomnienia z wakacji spędzanych poza miastem. W tym okresie są najbardziej dostępne. Co więcej, ich cena zachęca do kupna. Sprzyja to też przygotowywaniu tradycyjnych przetworów. Kiszonki, pikle, marynaty, sosy, musy, mrożonki i warzywa suszone - w tym Polacy są mistrzami. Przygotowane tradycyjnymi sposobami, zachowują wiele swoich wartości odżywczych. Zimą są doskonałym urozmaiceniem dań. Polscy producenci dostarczają doskonałe, lokalne warzywa przez cały rok. Doceniajmy to bogactwo i korzystajmy z jego zasobów. Zapełniajmy nasze talerze sezonowymi warzywami, a nigdy nie będzie doskwierać nam monotonia. - przekonywała dr Justyna Bylinowska.
Moc Polskich Warzyw
„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
KONTAKT:
Biuro Prasowe
Maciej Ogonowski, Agencja Brandmates
e-mail: maciej@brandmates.pl
tel. +48 608 680 562
Źródło informacji: BRANDMATES
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.08.2021, 14:20 |
Źródło informacji | BRANDMATES |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Eksperci: rośnie liczba pacjentów z chorobami hematologicznymi i hematoonkologicznymi PAP
Na konieczność zmian w systemie leczenia osób z chorobami hematologicznymi i hematoonkologicznymi, które umożliwiłyby zabezpieczenie dla tej grupy wszystkich świadczeń zdrowotnych wskazywali eksperci uczestniczący w debacie „Potrzeby i wyzwania w polskiej hematologii i hematoonkologii". Ich zdaniem jest to bardzo istotne, gdyż w ostatnich latach wzrosła liczba zachorowań, brakuje hematologów, a czas oczekiwania w specjalistycznych poradniach wydłuża się.- 02.07.2025, 15:40
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nowotwory przewodu pokarmowego: system nie nadąża za medycyną?
Eksperci nie mają wątpliwości: nowotwory układu pokarmowego - choć często możliwe do wykrycia i leczenia na wczesnym etapie - w Polsce nadal zbyt często rozpoznawane są zbyt późno. Problemem nie są brak technologii czy terapii, ale ich niewystarczające wykorzystanie. Winna jest nieefektywna organizacja systemu.- 01.07.2025, 09:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Polskie Towarzystwo Onkologiczne
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ