Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z faktu utworzenia miejsca tradycji ludowej najbardziej ucieszyły się trzy zespoły folklorystyczne z terenu naszej gminy, które grają i koncertują na scenach w kraju i za granicą, czyli: „Kostrzanie”, „Goczałkowianie” i „Olszaniacy”. Przez wiele lat gromadzone przez nich dyplomy, medale, zdjęcia, książki, albumy, puchary i inne drogocenne pamiątki w końcu znalazły swoje należyte miejsce. Dużą atrakcją dla zwiedzających jest wystawa lokalnych strojów ludowych. Na ścianach wiszą wielkoformatowe drewniane mapy Europy i świata, gdzie zaznaczane będą miejsca koncertowania naszych zespołów.
Izba Tradycji powstała dzięki środkom z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie. Koszt wsparcia wyniósł ok. 60 tys. zł. Zadanie realizowano przy wsparciu Lokalnej Grupy Działania „Szlakiem Granitu” oraz gminy Strzegom przez Stowarzyszenie Wspierania Kultury w Gminie Strzegom „Akcja”. Warto wspomnieć, że LGD już niedługo przekaże kolejne 25 tys. zł na doposażenie izby.
Projekt, którego koordynatorem był Józef Hernik ze Strzegomskiego Centrum Kultury, zakładał kompleksową modernizację trzech pomieszczeń w świetlicy wiejskiej w Kostrzy, a następnie udostępnienie zbiorów i dóbr kultury ludowej odwiedzającym osobom. Wygląd izby zaprojektowała współpracująca wcześniej z gminą Strzegom Agnieszka Hundert-Wawrzyniak. Jak sama podkreślała, musiała nauczyć się twórczości ludowej, by jak najlepiej zaprojektować wnętrza. Jednocześnie wyraziła nadzieję, że nowe pomieszczenia spodobają się zarówno przedstawicielom zespołów folklorystycznych, mieszkańcom całej gminy, jak i turystom.
Gospodarzem nowo utworzonej izby tradycji jest sołtys Kostrzy – Helena Szerszeń, która od kilkudziesięciu lat związana jest z zespołem „Kostrzanie”. – Właśnie spełniły się nasze marzenia. Przez wiele lat naszego podróżowania przywieźliśmy mnóstwo pamiątek, które teraz są pięknie wyeksponowane. Serdecznie za to dziękuję i zapraszam do odwiedzenia tego wspaniałego miejsca – zachęca Helena Szerszeń.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.08.2021, 17:16 |
Źródło informacji | Strzegom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Archicom Collection niezmiennie zaskakuje. W inwestycji M7 powstanie siedem kolekcjonerskich apartamentów unikalnych w skali światowej
W inwestycji M7 zlokalizowanej w nowym superkwartale Towarowa22, powstaną wyjątkowe, kolekcjonerskie apartamenty stworzone od początku do końca według autorskich koncepcji łączących je z wybitnymi postaciami ze świata sztuki lub prestiżowymi markami. Pierwsze trzy projekty są już gotowe do sprzedaży. To apartamenty „Helmut Newton and Sylvia Gobbel”, „M as Marylin” oraz „Guitar Heroes”. Posiadają swoje wyróżniki, a nawet – oryginalne dzieła wybitnych artystów w luksusowych wnętrzach.- 28.07.2025, 12:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Archicom Collection
-
Image
STS stworzył pomnik piłki kobiecej
STS, oficjalny sponsor reprezentacji Polski kobiet w piłce nożnej, stworzył wspólnie z PZPN wyjątkowy projekt „Piłka nożna jest kobietą”. W ramach inicjatywy powstał pomnik poświęconego kobiecej piłce nożnej. Projekt ma na celu uhonorowanie rosnącej roli kobiecego futbolu na sportowej mapie Polski oraz ciężkiej pracy zawodniczek i ich osiągnięć.- 28.07.2025, 11:16
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Biuro prasowe STS
-
Image
Kampania #HistorieZPasją - opowieści, które mają twarze i emocje
Kampania Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej #HistorieZPasją objęła swoim zasięgiem 2,66 miliona odbiorców. Jej bohaterami nie są tylko projekty, ale przede wszystkim ludzie, którzy skorzystali z Funduszy Norweskich i EOG - ich pomysły, emocje i pasje.- 23.07.2025, 13:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ