Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zaznaczył, że na początku pandemii koronawirusa KUKE wprowadziła szereg rozwiązań, które uspokoiły eksporterów niepewnych o warunki prowadzenia działalności i umożliwiły im prowadzenie bezpiecznej sprzedaży na zagraniczne rynki. Podkreślił, że w tym roku w ofercie KUKE znalazły się zupełnie nowe instrumenty, które pomagają polskim eksporterom nie tylko ubezpieczać transakcje, ale także finansować inwestycje w rozwój produkcji.
Zdaniem Janusza Władyczaka konieczne jest jednak stałe i konsekwentne inwestowanie w promocję Polski na arenie międzynarodowej, aby podtrzymać dobrą passę rodzimych firm zajmujących się eksportem. Jako przykłady tego typu działań podał przypadki z rynku niemieckiego, japońskiego oraz włoskiego.
O rozwiązaniach KUKE nie tylko dla eksporterów, ale również finansujących je banków wspomniał Piotr Stolarczyk, dyrektor zarządzający Departamentu Bankowości Międzynarodowej i Finansowania Eksportu Pekao S.A. Jego zdaniem pozwoliły one zminimalizować ryzyko dla firm wychodzących na zewnątrz.
Stolarczyk mówił też o ujęciu makroekonomicznym eksportu, który ocenił jako jeden z motorów napędowych polskiej gospodarki. Według prognoz KUKE tegoroczny wzrost eksportu może sięgnąć około 15 proc., a perspektywy dalszego umacniania się tego trendu wyglądają obiecująco.
Punkt widzenia eksportera działającego z sukcesem w dobie pandemii naświetlił Paweł Dziekoński, wiceprezes Fakro. W ekspansji firmie pomogło kilka czynników, wśród których wymienił korzystny kurs walutowy i ogromną liczbę patentów, a także politykę bycia bliżej klientów, którzy w okresie pandemii wydawali więcej na swoje nieruchomości.
Dziekoński upatrywał dalszych szans rozwoju polskiego eksportu w obniżeniu kosztów i wprowadzeniu podatku estońskiego. Jednocześnie wyraził oczekiwanie w zakresie zapewnienia równych szans konkurowania z zagranicznymi podmiotami.
Paweł Kurtasz, wiceprezes Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, upatrywał podtrzymania dobrej passy polskiego eksportu w budowaniu lokalnych hubów kompetencyjnych. Przywołał przykład dolin wodorowych czy technologii kojarzonych z zieloną motoryzacją.
O słabościach polskiego rynku, które w dobie pandemii okazały się atutami przekonywał Andrzej Kubisiak, wicedyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Zwiększenie udziału w światowym eksporcie było jego zdaniem możliwe dzięki konkurowaniu na rynkach niską ceną, podobnie jak Chińczycy.
Panel „Jak podtrzymać dobrą passę eksportu” odbył się w ramach jubileuszowej XXX edycji Forum Ekonomicznego odbywającego się w dniach 7-9 września 2021 roku w Karpaczu.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.09.2021, 08:33 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lisner rezygnuje z jaj z chowu klatkowego - kolejny krok firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju
- 14.01.2025, 15:37
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Lisner
-
Image
Cognex umacnia pozycję lidera rynku przemysłowych czytników kodów, rozszerzając ofertę o dwa nowe produkty oparte na sztucznej inteligencji
Czytniki kodów DataMan 290 i DataMan 390, wspierane przez wiodącą w branży obsługę klienta, zapewniają niezrównaną niezawodność i łatwość użytkowania.- 14.01.2025, 14:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire