Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Anna Jadwiga Orzech, dyrektorka ds. komunikacji i rzeczniczka prasowa Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy powiedziała, że fundacja mierzy się z hejtem już od wielu lat.
„Byliśmy przerażeni tym, skąd biorą się wszystkie negatywne wypowiedzi, tak dużo kłamstwa, konfabulacji i fake newsów na nasz temat” – mówiła.
Ale - jak podkreśliła - fundacja znalazła sposób na radzenie sobie z tym problemem, choć nie było to łatwe.
„Przez pięć lat nauczyliśmy się podchodzić do hejtu w neutralny sposób. W taki sposób, że czasami wzruszamy ramionami, gdy czytamy coś, co powinno nas zaboleć” – wyjaśniła.
Zdaniem Orzech hejt jest nie tylko związany z kwestiami wizerunkowymi czy komunikacją zewnętrzną, ale w dużym stopniu jest to też problem komunikacji wewnętrznej i relacji w zespołach.
„Bardzo mocno podważa zaufanie pomiędzy działem komunikacji a innymi zespołami” – zaznaczyła.
Ważnym zagadnieniem, który poruszył Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications, była etyka w branży PR.
„Istnieją pewne zagrożenia dla obyczajów w branży PR. Są to problemy etyczne i są one realne i rzeczywiste” – wskazał ekspert PR.
W ocenie Łaszyna miniony rok pokazał sporo problemów etycznych i nie było podmiotu, który miałby mandat, aby móc powiedzieć, że jakieś działania są etyczne lub nie. Jak mówił, taki mandat miała Rada Etyki PR, jednak w praktyce już nie funkcjonuje.
„Potrzebujemy tego, aby był ktoś z mandatem do oceny działań i praktyk etycznych” – zaznaczył.
Problematyczna w ocenie Łaszyna jest również kwestia używania etyki jako narzędzia PR służącego do promocji osób czy organizacji.
„To jest coś, czego wcześniej nie było. Szkoda, że to się dzieje” – stwierdził.
Odnosząc się do kwestii, czy branża PR potrzebuje kodyfikacji, jeśli chodzi o etykę, powiedział: „Moim zdaniem nie. Tego jest bardzo dużo. (…) Nie sądzę, aby był problem z kodeksami etyki, tylko z kwestią realizacji” – uznał Łaszyn. W jego opinii to, co jest bardziej potrzebne to wypracowania standardów, pewnych kierunków zachowań. Jak mówił, chodzi o zasady usytuowane pomiędzy „normami etycznymi a praktyką”.
W czwartek podczas kongresu odbędzie się gala, podczas której po raz pierwszy wręczone zostaną Nagrody PR Wings. Ideą konkursu, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, jest promowanie etycznych praktyk PR i podkreślanie znaczenia roli PR w zarządzaniu strategicznym i komunikacji. Partnerem gali jest Polska Agencja Prasowa.
W drugim dniu kongresu Łukasz Świerżewski, członek zarządu PAP, zaprezentuje najnowsze badanie Agencji: „Postrzeganie konferencji prasowych przez dziennikarzy”. Link do pobrania badania zostanie udostępniony po oficjalnej prezentacji. Badanie zostało przygotowane we współpracy z Instytutem Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.09.2021, 14:51 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Pracodawcy RP: od czerwca zacznie brakować taksówkarzy w miastach PAP
Wchodzący w życie 17 czerwca 2024 r. obowiązek posiadania przez taksówkarzy polskiego prawa jazdy spowoduje, że z rynku może zniknąć nawet kilkanaście tysięcy kierowców. W efekcie o 10-20 proc. spadnie liczba dostępnych przewozów w dużych miastach, wzrosną ceny usług i obniżą się dochody budżetowe - wynika z raportu Pracodawców RP i Instytutu Finansów Publicznych.- 19.04.2024, 11:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Ziemia potrzebuje orzeźwienia. Jak SodaStream inspiruje do zmian w kierunku bardziej ekologicznego trybu życia
Ile jednorazowych plastikowych butelek potrzeba, aby opleść Ziemię 27 razy? Odpowiedź to 5,5 mld - czyli tyle, ile w 2023 roku użytkownicy SodaStream zaoszczędzili planecie. Jak tego dokonali? Małymi eko zmianami w codzienności, które efektem skali przynoszą spektakularny efekt! Marka od początku istnienia inspiruje do podjęcia choć niewielkich kroków na drodze ku lepszej przyszłości planety, z troską o środowisko naturalne i dobrobyt kolejnych pokoleń. Udowadnia tym samym, że kreowanie wody i napojów gazowanych we własnej kuchni - zamiast sięgania po gotowe produkty w jednorazowym plastiku ze sklepowych półek - ma realny wpływ na odciążenie Natury.- 19.04.2024, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: SodaStream