Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kraj pochodzenia
Według wyników badania przeprowadzonego w 2020 roku w ramach kampanii CuTE: Kultywowanie smaku Europy, miejsce pochodzenia owoców jest istotne dla jednego na czterech konsumentów w Europie. Jest to dopiero czwarty czynnik, na który konsumenci zwracają uwagę (po jakości produktu, cenie i sezonowości). Szkoda, bo kraj pochodzenia bardzo wiele mówi o sposobie uprawy i jakości jabłek. Polskie pochodzenie oznacza, że owoce spełniają wszelkie unijne normy, które nie dopuszczają sprzedawania jabłek z jakimikolwiek objawami chorób, szkodników czy z obecnością obcych substancji. Stopień rozwoju i stan jabłek musi zawsze umożliwiać ich prawidłowe dojrzewanie, wytrzymanie transportu i przeładunku oraz dotarcie do miejsca przeznaczenia w odpowiednim stanie. Co ważne, wybierając polskie produkty wspieramy branżę sadowniczą, co pozwala na ciągłe doskonalenie procesu produkcji, a docelowo dostarczanie jeszcze lepszych owoców do naszych domów.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami informacja o kraju pochodzenia musi znaleźć się przy każdym owocu. Dotyczy to nie tylko marketów, ale również np. sprzedawców na targowiskach. W przypadku jabłek pakowanych (np. w workach, skrzynkach, siatkach, na tackach) informacja jest umieszczana przez producenta na opakowaniu. Jabłka często eksponowane są w taki sposób, że nie widać oryginalnej etykiety producenta. W takich przypadkach sprzedawca ma obowiązek udostępnić informację o kraju pochodzenia produktu klientowi, w widocznym miejscu, przed zakupem.
Jakość jabłek
Gdy ocena jabłek na podstawie ich miejsca pochodzenia jest niepewna lub niewystarczająca możemy zwrócić uwagę na ich wygląd zewnętrzny. Spośród szerokiej gamy odmian jabłek – różniących się kolorem, smakiem czy jędrnością – ciężko jest dokonać wyboru. Często jako konsumenci, wybieramy jabłka duże, błyszczące, o jednolitej barwie. Nie zawsze jednak jest to dobry sposób. Dla konsumenta najistotniejsze jest, aby nabyć owoce zdrowe i bezpieczne, a nie tylko ładnie się prezentujące i smaczne. Należy bezwzględnie unikać uszkodzonych jabłek – nie wykrawać zgniłych części i spożywać pozostałych, teoretycznie „zdrowych” części.
Do spożycia wybieramy jabłka zdrowe i świeże. Pomarszczona skórka świadczy o złym, lub zbyt długim przechowywaniu jabłek. Brązowe lub brunatne plamy również dyskwalifikują owoc. Mogą wskazywać na choroby jabłek. Szaro-biały nalot zwykle jest oznaką pleśni, a dziurki, miękkie plamy lub zaschnięty sok mogą świadczyć o tym, że owoce są robaczywe. Również połyskująca skórka jabłka nie zawsze wiąże się z ich najwyższą jakością. Jeżeli wyglądają nienaturalnie, najprawdopodobniej zostały wcześniej wypolerowane lub były woskowane.
W trwającym sezonie warto zwrócić uwagę na zimowe odmiany jabłek, które cechują się długim okres przechowywania i mnogością zastosowań kulinarnych. Do najbardziej znanych zimowych odmian jabłek należą: golden delicious, gala, ligol, jonagold, szampion, gloster i idared.
Artykuł powstał w ramach kampanii CuTE: Kultywowanie smaku Europy prowadzonej w latach 2019-2021 przez FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL) – Europejskie Stowarzyszenie Handlu Owocami i Warzywami. Polskim partnerem projektu jest Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW).
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Więcej informacji o kampanii dostępnych jest w oficjalnym serwisie projektu, prowadzonym w języku polskim: https://www.fruitvegetableseurope.eu oraz na Facebooku https://www.facebook.com/CultivatingtheTasteofEurope i Instagramie https://www.instagram.com/fruitvegetableseurope/
KONTAKT:
Biuro Prasowe
BRANDMATES – Grzegorz Łukasik
e-mail: grzegorz@brandmates.pl
tel. +48 535 000 037
Źródło informacji: Brandmates
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.12.2021, 09:44 |
Źródło informacji | Brandmates |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
ANKO to Showcase Dumpling Machine Solutions and Latest IoT Features in Online Event on April
ANKO's Dumpling DEMO on April 24 will showcase the Multipurpose Filling and Forming Machine and its IoT Dashboard, producing Europe's most popular dumplings, including pierogi, ravioli, and Chinese soup dumplings.- 02.04.2025, 09:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Alfa Bio s.r.o., właściciel marki LUNTER, zmienia nazwę na New Originals (SK) s.r.o. - Polska jest kluczowym rynkiem dla marki LUNTER
Słowacka firma Alfa Bio s.r.o. oficjalnie zmieni nazwę na New Originals (SK) s.r.o. z dniem 1 kwietnia 2025 roku. Zmiana ta odzwierciedla przynależność firmy do grupy New Originals, przy jednoczesnym zachowaniu jej podstawowych wartości. New Originals (SK) s.r.o. kontynuuje swoją misję dostarczania innowacyjnych, wysokiej jakości i niezawodnych produktów i usług. Marka LUNTER, od lat ugruntowana na rynku słowackim, zyskuje również coraz większą popularność w Polsce.- 01.04.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Kolonoskopia budzi strach. Co zamiast niej?
Kolonoskopia to najważniejsze badanie diagnozujące stan jelit, jednak wielu Polaków unika jej z obawy przed bólem i możliwymi powikłaniami – nawet mimo dostępności znieczulenia ogólnego. Jak pokazuje badanie opinii SW Research dla marki Domowe Laboratorium, aż 72,6% respondentów uważa kolonoskopię za bolesną, a 25,9% obawia się uszkodzenia jelita podczas zabiegu [1]. Alternatywą mogą być testy na krew utajoną w kale, które można wykonać samodzielnie w domu lub w laboratorium. Problem w tym, że blisko 70% Polaków nie wie o ich istnieniu, mimo że są dostępne w aptekach.- 01.04.2025, 12:04
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Hydrex Diagnostics
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ