Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kraj pochodzenia
Według wyników badania przeprowadzonego w 2020 roku w ramach kampanii CuTE: Kultywowanie smaku Europy, miejsce pochodzenia owoców jest istotne dla jednego na czterech konsumentów w Europie. Jest to dopiero czwarty czynnik, na który konsumenci zwracają uwagę (po jakości produktu, cenie i sezonowości). Szkoda, bo kraj pochodzenia bardzo wiele mówi o sposobie uprawy i jakości jabłek. Polskie pochodzenie oznacza, że owoce spełniają wszelkie unijne normy, które nie dopuszczają sprzedawania jabłek z jakimikolwiek objawami chorób, szkodników czy z obecnością obcych substancji. Stopień rozwoju i stan jabłek musi zawsze umożliwiać ich prawidłowe dojrzewanie, wytrzymanie transportu i przeładunku oraz dotarcie do miejsca przeznaczenia w odpowiednim stanie. Co ważne, wybierając polskie produkty wspieramy branżę sadowniczą, co pozwala na ciągłe doskonalenie procesu produkcji, a docelowo dostarczanie jeszcze lepszych owoców do naszych domów.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami informacja o kraju pochodzenia musi znaleźć się przy każdym owocu. Dotyczy to nie tylko marketów, ale również np. sprzedawców na targowiskach. W przypadku jabłek pakowanych (np. w workach, skrzynkach, siatkach, na tackach) informacja jest umieszczana przez producenta na opakowaniu. Jabłka często eksponowane są w taki sposób, że nie widać oryginalnej etykiety producenta. W takich przypadkach sprzedawca ma obowiązek udostępnić informację o kraju pochodzenia produktu klientowi, w widocznym miejscu, przed zakupem.
Jakość jabłek
Gdy ocena jabłek na podstawie ich miejsca pochodzenia jest niepewna lub niewystarczająca możemy zwrócić uwagę na ich wygląd zewnętrzny. Spośród szerokiej gamy odmian jabłek – różniących się kolorem, smakiem czy jędrnością – ciężko jest dokonać wyboru. Często jako konsumenci, wybieramy jabłka duże, błyszczące, o jednolitej barwie. Nie zawsze jednak jest to dobry sposób. Dla konsumenta najistotniejsze jest, aby nabyć owoce zdrowe i bezpieczne, a nie tylko ładnie się prezentujące i smaczne. Należy bezwzględnie unikać uszkodzonych jabłek – nie wykrawać zgniłych części i spożywać pozostałych, teoretycznie „zdrowych” części.
Do spożycia wybieramy jabłka zdrowe i świeże. Pomarszczona skórka świadczy o złym, lub zbyt długim przechowywaniu jabłek. Brązowe lub brunatne plamy również dyskwalifikują owoc. Mogą wskazywać na choroby jabłek. Szaro-biały nalot zwykle jest oznaką pleśni, a dziurki, miękkie plamy lub zaschnięty sok mogą świadczyć o tym, że owoce są robaczywe. Również połyskująca skórka jabłka nie zawsze wiąże się z ich najwyższą jakością. Jeżeli wyglądają nienaturalnie, najprawdopodobniej zostały wcześniej wypolerowane lub były woskowane.
W trwającym sezonie warto zwrócić uwagę na zimowe odmiany jabłek, które cechują się długim okres przechowywania i mnogością zastosowań kulinarnych. Do najbardziej znanych zimowych odmian jabłek należą: golden delicious, gala, ligol, jonagold, szampion, gloster i idared.
Artykuł powstał w ramach kampanii CuTE: Kultywowanie smaku Europy prowadzonej w latach 2019-2021 przez FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL) – Europejskie Stowarzyszenie Handlu Owocami i Warzywami. Polskim partnerem projektu jest Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW).
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Więcej informacji o kampanii dostępnych jest w oficjalnym serwisie projektu, prowadzonym w języku polskim: https://www.fruitvegetableseurope.eu oraz na Facebooku https://www.facebook.com/CultivatingtheTasteofEurope i Instagramie https://www.instagram.com/fruitvegetableseurope/
KONTAKT:
Biuro Prasowe
BRANDMATES – Grzegorz Łukasik
e-mail: grzegorz@brandmates.pl
tel. +48 535 000 037
Źródło informacji: Brandmates
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.12.2021, 09:44 |
Źródło informacji | Brandmates |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Kliniki.pl z jedną z pierwszych w pełni wygenerowanych przez AI reklam wideo w Polsce - poruszająca kampania społeczna o kobietach i ginekologii
Platforma Kliniki.pl, łącząca pacjentów z placówkami medycznymi, zaprezentowała kampanię społeczną, której centralnym elementem jest reklama wideo w całości wygenerowana przez sztuczną inteligencję. Spot, opublikowany na LinkedIn przez prezesa firmy Marcina Fiedziukiewicza, porusza trudny temat relacji kobiet - zwłaszcza młodego pokolenia - z ginekologiem oraz barier psychologicznych towarzyszących wizytom.- 24.04.2025, 16:07
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Kliniki.pl
-
Image
Senior Café - filiżanka kawy zmieniająca opiekę długoterminową PAP
Senior Café jest impulsem do zmiany opieki długoterminowej. To oddolna inicjatywa, która ma wypracować ogólnopolskie standardy, zaangażować resorty i NFZ. Czasu jest niewiele, bo stoimy przed demograficznym wyzwaniem - społeczeństwo się starzeje, a system wciąż niedomaga. Rozwiązania są gotowe, leżą na kawowym stole. Kto przyjął już zaproszenie?- 24.04.2025, 14:31
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Diabetolodzy: refundacja pomp insulinowych dorosłym chorym na cukrzycę typu 1 opłaci się państwu PAP
Cukrzyca typu 1 jest chorobą demokratyczną, która dotyka biednych i bogatych, dlatego uczciwie będzie rozszerzyć refundację NFZ na zakup pomp insulinowych dla pacjentów dorosłych, żeby utrzymać ich dłużej w zdrowiu i aktywności zawodowej - ocenili lekarze diabetolodzy. W imieniu pacjentów apelują oni do Ministerstwa Zdrowia, aby refundacja tych urządzeń przysługiwała osobom powyżej 26 roku życia.- 24.04.2025, 13:37
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ