Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na otwarciu kurs akcji Bio Planet osiągnął poziom 27 zł, czyli o 0,75 proc. wyżej od ceny odniesienia wynoszącej 26,80 zł. W ofercie publicznej jeden z akcjonariuszy spółki, Organic Farma Zdrowia S.A., oferował do 702.000 akcji istniejących, a spółka - do 200.000 akcji nowej emisji serii D. Ostateczna liczba akcji, na które inwestorzy złożyli zapisy, w ramach oferty wynosiła 350.879, w tym 200.000 akcji nowej emisji serii D oraz 150.879 akcji sprzedawanych. W ramach publicznej subskrypcji akcji serii D w transzy małych inwestorów przydzielono akcje nowej emisji 103 inwestorom, a w transzy dużych inwestorów – jednemu. Wartość wpływów z emisji akcji spółki wyniosła 5,6 mln zł.
Pozyskane środki spółka przeznaczy na budowę i wyposażenie nowych zakładów konfekcjonowania. Firma zakłada, że nowe inwestycje do roku 2024 potroją dotychczasowe moce przerobowe. Łączna wartość inwestycji jest szacowana na 33,3 mln zł.
Dzisiejszy debiutant jest 430. spółką notowaną na Głównym Rynku GPW, a jednocześnie pierwszą firmą na warszawskim parkiecie reprezentującą segment ekologicznej żywności.
„Polacy stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami zwracającymi uwagę na jakość żywności oraz charakter jej produkcji. Zajmujemy się pakowaniem i dostarczaniem do ponad 7000 sklepów w całej Polsce towarów – warzyw, owoców, nabiału, mięsa - z których każdy posiada certyfikaty unijne potwierdzające, że przy ich przygotowaniu nie używano żadnych nawozów sztucznych czy środków chemicznych” - powiedział Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet. Według niego, sprawozdania finansowe spółki dowodzą, że z roku na rok firma umacnia swoją pozycję na polskim rynku.
Firma sprzedaje zarówno towary pod marką własną „Bio Planet” (około 600 wyselekcjonowanych bio produktów, w tym 300 z kategorii „świeże warzywa i owoce bio”), jak i innych, uznanych producentów żywności ekologicznej. Spółka posiada rozwinięte zaplecze logistyczno-transportowe: dwa własne zakłady konfekcjonowania (pakowania) produktów suchych oraz zakład konfekcjonowania produktów świeżych, a także cztery punkty przeładunkowe w Toruniu, Poznaniu, Dąbrowie Górniczej i Oleśnicy pod Wrocławiem.
Izabela Olszewska, członek zarządu GPW przypomniała, że debiut na Głównym Rynku to efekt wieloletniej współpracy firmy z warszawską giełdą – spółka od 2015 roku notowana była na NewConnect.
„Rynek NewConnect powstał w celu wspierania ambitnych, małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju i awansie do czołówki polskich firm. W przypadku Bio Planet możemy mówić o pełnym sukcesie tego planu – spółka od ponad sześciu lat kwitnie na naszych oczach, a obecność na rynku alternatywnym sprawiła, że marka ta stała się rozpoznawalna i doceniana wśród potencjalnych inwestorów” – podkreślała Izabela Olszewska.
Przedstawicielka Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zaznaczyła, że Bio Planet jest spółką rodzinną kierowaną przez małżeństwo: Sylwestra i Barbarę Strużynów.
„Firmy rodzinne słyną z dobrego zarządzania i utrzymywania najwyższych standardów, dlatego ich pozycja na polskim rynku stale rośnie. Rozwój tego typu przedsiębiorstw wspiera również Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, która stworzyła specjalny segment dedykowany właśnie spółkom rodzinnym” – zaznaczyła Izabela Olszewska. Następnie przekazała prezesowi Bio Planet i pozostałym członkom zarządu firmy dyplom GPW oraz statuetkę byka, symbolizującą giełdową hossę.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.12.2021, 13:51 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
ORLEN dwukrotnie zwiększył fundusz wsparcia dla straży pożarnych
W tym roku koncern rozdysponuje rekordową pulę aż 20 milionów złotych. „ORLEN na straży” to wsparcie dla jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej. Granty o wartości do 150 tys. zł będą przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu i specjalistyczne szkolenia.- 05.05.2025, 15:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
Od małej firmy do dostawcy NATO: Wojas świętuje 35-lecie z przychodem ponad 400 mln zł
Rok 2025 jest ważny dla polskiej marki Wojas, która z okazji jubileuszu 35-lecia może pochwalić się wzrostem sprzedaży detalicznej o 5% rok do roku, osiągając ponad 400 mln zł przychodu. Produkcja samego obuwia w zeszłym roku przekroczyła 900 000 par, a marka aktywnie działa już na 10 europejskich rynkach. Jako jedyny polski producent, Wojas dostarczał specjalistyczne obuwie dla NATO i polskich służb mundurowych, co potwierdza najwyższą jakość produktów.- 05.05.2025, 14:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Wojas
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ