Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Dziś, w nieustannie zmieniających się warunkach, wyzwania stojące przed branżą są jeszcze większe” - powiedział Piero Cannas, prezes Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce (CCIIP).
Luk Palmen, manager ds. innowacji i kooperacji klastra Silesia Automotive and Advanced Manufacturing (SA&AM) dodał:
„Musimy zastanowić się, dokąd zmierza przemysł motoryzacyjny i jaka będzie rola Polski w tym sektorze. Zauważyć możemy nacisk na zwiększenie udziału dostawców działających w Polsce w budowę nowych pojazdów elektrycznych”.
Co słychać w sektorze automotive?
Motoryzacja ostatnio przechodzi bardzo interesujący, ale i ciężki okres. Zaczęło się od pandemii, kiedy fabryki musiały zawiesić produkcję, potem nadeszły kłopoty z dostawami półprzewodników, a teraz wojna w Ukrainie spowodowała przerwanie łańcuchów wartości i dostaw bardzo ważnych komponentów.
„Rosnące ceny stali, ropy naftowej, to wszystko powoduje, że nasi inwestorzy są w nowej, wymagającej sytuacji. Jako strefa ekonomiczna jesteśmy gotowi, by pomagać i rozwiązywać bieżące problemy” - mówił Mateusz Rykała, wiceprezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Niewątpliwie branżę automotive czeka wiele wyzwań, w tym takich, z jakimi nigdy wcześniej nie miała do czynienia.
„Wchodzimy w erę nowych mobilności, przyjaznych środowisku napędów ekologicznych. Z drugiej strony chyba nigdy w historii nie mieliśmy tylu poważnych problemów. Mimo to chcemy skupiać się na tym, żeby iść do przodu, bo nie ma innego wyjścia, nie ma odwrotu od walki o to, żeby klimat był lepszy, od przejścia na napędy niskoemisyjne” - podkreślał Jakub Faryś prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
„Wszyscy liczą na to, że przemysł motoryzacyjny w końcu wróci na wysokie obroty wsparty przez mega trendy w mobilności i motoryzacji, czyli samochody elektryczne, pojazdy autonomiczne i to wszystko, co będzie oferowało nam zrównoważoną środowiskowo mobilność w Europie i na świecie” - dodał Paweł Wideł, prezes Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych przy Konfederacji Lewiatan.
Zagłębie motoryzacji
„Górny Śląsk i Zagłębie są istotnymi ośrodkami dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Automotive to siła napędowa dla gospodarki naszego regionu. Naszym celem jest rozwijać się w nowych kierunkach. Przyszłością jest szeroko pojęta elektromobilność - nie tylko w transporcie publicznym, ale również indywidualnym” - zapowiedział Kazimierz Karolczak, przewodniczący Zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
„Jedna trzecia firm z naszego miasta jest związana z branżą motoryzacyjną i elektromobilnością. To dla nas duże wyzwanie i wielka nadzieja, ponieważ z miasta górniczo-hutniczego stajemy się, jak cały region, miastem związanym z sektorem automotive” - dodał Marcin Bazylak, prezydent miasta Dąbrowy Górniczej.
Od 25 lat na terenie Śląska i Zagłębia rozwijają się firmy z sektora automotive. Obecnie jest to ponad 500 przedsiębiorstw, z czego 70% to branża motoryzacyjna.
„Jako klaster zrzeszamy 180 podmiotów, w tym ponad 120 firm z branży motoryzacyjnej. Tworzymy platformę współpracy pomiędzy przemysłem motoryzacyjnym, otoczeniem biznesowym, edukacyjnym, badawczo-rozwojowym, bo wierzymy, że śląsko-zagłębiowski region jest najlepszym miejscem dla przemysłu motoryzacyjnego” - tłumaczył Łukasz Górecki, dyrektor klastra Silesia Automotive and Advanced Manufacturing (SA&AM).
„Czyste środowisko, nowe technologie, to jest kierunek, który obraliśmy i chcemy dzielić się tymi doświadczeniami” - podsumował Arkadiusz Chęciński, prezydent miasta Sosnowca.
Więcej informacji i szczegółowa relacja na stronie IABMevent.com
Organizatorzy: Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Silesia Automotive & Advanced Manufacturing Cluster
Partner goszczący: Miasto Sosnowiec
Partnerzy instytucjonalni: Miasto Dąbrowa Górnicza, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
Patronat honorowy: Ambasada Włoch w Warszawie, Ambasada Brytyjska w Warszawie, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Platynowy Partner: PartnersPol Group, Insieme, Don Caruso, Bitron
Złoty Partner: Lanzi Group, BCube, Plascotech, Stellantis
Partnerzy strategiczni: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Advantage Austria, British-Polish Chamber of Commerce, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza, AICE-Italian Association of Foreign Trade, ANFIA, H2IT
KONTAKT:
Aleksandra Gąsowska
tel. 793410008
e-mail: ola@agencja-infinity.pl
Źródło informacji: Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa (CCIIP)
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.04.2022, 14:02 |
Źródło informacji | Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa (CCIIP) |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Firma Creditsafe - klient BlackLine - odnotowuje 234-procentowy zwrot z inwestycji i zdobywa nagrodę 2025 Nucleus Research ROI Awards
Wyróżnienie od niezależnej instytucji potwierdza, że bazująca na SI platforma wsparcia działów finansowych przedsiębiorstw, którą stworzyła firma BlackLine, ma wymierny wpływ na modernizację światowej branży finansowej.- 03.07.2025, 16:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.- 03.07.2025, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP/Google
-
Image
Hisense przybliża fanów z całego świata do gry dzięki doświadczeniom „Own the Moment” w trakcie FIFA Club World Cup 2025™
- 03.07.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ