Newsletter

Zakończyło się Forum Sponsoringu Sportu

13.06.2022, 09:26aktualizacja: 13.06.2022, 09:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
7 czerwca 2022 roku odbyło się pierwsze Forum Sponsoringu Sportu. „Chcemy przybliżyć to, jak wspierać sport. Ta przestrzeń pozwoli nam opracować jak najlepszy model, aby wsparcie było kierowane odpowiednio, a środki były bardzo dobrze wydatkowane” – powiedziała podczas forum Danuta Dmowska, przewodnicząca zespołu ds. sponsoringu sportu przez spółki Skarbu Państwa.

Karol Rebenda, wiceminister Aktywów Państwowych, odczytał list od wicepremiera Jacka Sasina.

„Sport ma moc zmieniania świata. Ma moc inspirującą, która jednoczy ludzi i pokazuje im piękną stronę życia. Jest dobrem narodowym, które należy pielęgnować i rozwijać – napisał wicepremier Sasin. - Wierzę, że odbyte dyskusje i wymiana doświadczeń ukierunkują członków Forum na kreatywny dialog, a tym samym zaowocują pogłębieniem synergii sportu i biznesu” – podsumował w liście wicepremier.

Jak podała Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki w latach 2016-2022, z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej przeznaczono 3,5 mld zł na rozwój infrastruktury sportowej. W ramach aktualnego budżetu wsparciem objęte będą nie tylko dyscypliny wyczynowe, ale również programy aktywności fizycznej dla dzieci i młodzieży.

„Ministerstwo Sportu i Turystyki stara się w pierwszej kolejności redukować białe plamy na mapie Polski w zakresie infrastruktury sportowej” – dodała wiceminister Krupka.

Spółki Skarbu Państwa pełnią rolę mecenasa PKOl i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Ponadto, finansują dyscypliny sportowe, np. lekkoatletykę, piłkę nożną, tenis, piłkę ręczną czy wioślarstwo. W ubiegłym roku na promocję sporu wydano przeszło 200 mln zł.

Jednym z liderów wśród sponsorów polskich zawodników jest Totalizator Sportowy. Jak wyjaśnił Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego, żeby otrzymywać dofinansowanie wystarczy prawidłowo zdefiniować potrzeby i wskazać odpowiednie ich uzasadnienie.

Od partnerów Totalizator Sportowy oczekuje przede wszystkim wykazania własnej inicjatywy w zakresie identyfikowania się z marką LOTTO. W ramach dobrych praktyk sponsoringowych należy stosować transparentność przepływu środków, realnie zdefiniować warunki współpracy ze sponsorem i realizować je zgodnie z założeniami. Dodatkowo wskazana jest aktywność w internecie i portalach społecznościowych, które są najskuteczniejszym środkiem komunikacji i promocji.

W ubiegłym roku, dzięki rosnącej popularności gier i loterii Totalizatora Sportowego wśród Polaków, do budżetu państwa trafiło ponad 2,715 mld zł, z czego 1,155 mld zł przekazanych zostało na wsparcie rozwoju polskiego sportu oraz kultury narodowej.

„Korzystając z naszej bogatej oferty, każdy Polak codziennie zostaje hojnym mecenasem tych dwóch kluczowych dla rozwoju całej naszej społeczności dziedzin. Z każdej złotówki wydanej na gry liczbowe LOTTO, 19 groszy trafia bezpośrednio do naszych artystów i wyczynowców. Totalizator Sportowy wspiera również budowę i modernizację licznych obiektów sportowych, z których korzystamy wszyscy w całej Polsce” – wyjaśniał Olgierd Cieślik.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 13.06.2022, 09:26
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ