Newsletter

Prezes PKP Intercity: wkrótce ogłaszamy przetarg na 300 nowoczesnych wagonów

07.09.2022, 08:40aktualizacja: 07.09.2022, 08:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP MediaRoom - kadr z filmu
PAP MediaRoom - kadr z filmu
Już za moment będziemy ogłaszać przetarg na 300 wagonów z prawem opcji na kolejnych 150. Będą to nowoczesne pojazdy projektowane w inny sposób niż dotychczas, które zapewnią wysoki standard podróży– powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity podczas pierwszego dnia Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

To duże zamówienie, o którym wspomniał prezes PKP Intercity obejmie różne typy wagonów, dostosowane do różnorodnych potrzeb pasażerów: przedziałowe i bezprzedziałowe, pierwszej i drugiej klasy, restauracyjne, jak również przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, czy dostosowane dla osób podróżujących z dziećmi i do przewozu rowerów. Wagony będą projektowane już w oparciu o nowe podejście do designu.

Udogodnienia dostępne w poszczególnych wagonach będą standardowe i powtarzalne. Normą ma być m.in. klimatyzacja, gniazdka elektryczne, możliwość skorzystania z Wi-Fi oraz platformy multimedialnej, ułatwienie dostępu dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się czy miejsca specjalne dla opiekunów z dziećmi.

Zakup wagonów należy do realizowanego przez PKP Intercity programu inwestycyjnego „Kolej dużych inwestycji”, w ramach którego spółka planuje do 2030 r. wydać ponad 27 mld zł, w tym 2,6 mld zł na stacje postojowe. Pozostała kwota –24,5 mld zł zostanie spożytkowana na inwestycje związane z taborem kolejowym.

W tym roku flota PKP Intercity została już wzmocniona 27 nowoczesnymi wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy, 23 wagonami przedziałowymi 2 klasy oraz 10 wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy wyposażonymi w osiem wieszaków do przewozu rowerów. Wagony zostały wyprodukowane w poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski.

„Bardzo ważne, aby produkt był szyty na miarę, żeby nasze wagony były dostosowane do oczekiwań każdego pasażera. Nie zapominamy też o dzieciach, o przejazdach rodzinnych, bo zależy nam, aby pasażerowie czuli się dobrze w pociągach i chętnie wracali na kolej” – podkreślił Marek Chraniuk.

Dane pokazują, że pasażerowie coraz częściej wybierają przejazdy pociągami. Spółka PKP Intercity od stycznia do końca lipca 2022 przewiozła rekordową liczbę pasażerów - 32 mln. Przewoźnik szacuje, że 2022 rok zamknie wynikiem ponad 50 mln pasażerów. 

„Wakacje były dla nas dużym wyzwaniem. Już od marca, od początku konfliktu na Ukrainie nasze zaangażowanie w realizację przewozów musiało być większe. Podczas długich weekendów biliśmy kolejne dzienne rekordy przewozu osób. Najpierw 19 czerwca, kiedy z usług PKP Intercity skorzystało 247 tys. pasażerów, a potem 12 sierpnia, kiedy przewieziono 251 tys. osób” – zaznaczył prezes PKP Intercity.

Dodał, że w wakacje jeździło średnio 436 pociągów IC dziennie, które zapewniły pasażerom dojazd do 414 miast i miejscowości.

Wpływ na wzrost przewozów miało również wprowadzenie wakacyjnej oferty promocyjnej „Taniej z Bliskimi”, dzięki której podróżujący pociągami IC oraz TLK w grupach od dwóch do sześciu osób otrzymali 30 proc. zniżki na wszystkie bilety. Tylko w lipcu w ramach tej oferty zakupiono bilety dla blisko miliona podróżnych. Również w długi weekend sierpniowy przejazdy z PKP Intercity cieszyły się rekordowym zainteresowaniem. Od piątku 12 do poniedziałku 15 sierpnia pociągi PKP Intercity przewiozły 960 tys. pasażerów. W tych dniach pociągami przewoźnika podróżowało średnio 240 tys. osób dziennie.

XXXI Forum Ekonomiczne odbywa się w dniach 6-8 września 2022 r. w Karpaczu.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 07.09.2022, 08:40
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ