Pobierz materiał i Publikuj za darmo
To duże zamówienie, o którym wspomniał prezes PKP Intercity obejmie różne typy wagonów, dostosowane do różnorodnych potrzeb pasażerów: przedziałowe i bezprzedziałowe, pierwszej i drugiej klasy, restauracyjne, jak również przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, czy dostosowane dla osób podróżujących z dziećmi i do przewozu rowerów. Wagony będą projektowane już w oparciu o nowe podejście do designu.
Udogodnienia dostępne w poszczególnych wagonach będą standardowe i powtarzalne. Normą ma być m.in. klimatyzacja, gniazdka elektryczne, możliwość skorzystania z Wi-Fi oraz platformy multimedialnej, ułatwienie dostępu dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się czy miejsca specjalne dla opiekunów z dziećmi.
Zakup wagonów należy do realizowanego przez PKP Intercity programu inwestycyjnego „Kolej dużych inwestycji”, w ramach którego spółka planuje do 2030 r. wydać ponad 27 mld zł, w tym 2,6 mld zł na stacje postojowe. Pozostała kwota –24,5 mld zł zostanie spożytkowana na inwestycje związane z taborem kolejowym.
W tym roku flota PKP Intercity została już wzmocniona 27 nowoczesnymi wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy, 23 wagonami przedziałowymi 2 klasy oraz 10 wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy wyposażonymi w osiem wieszaków do przewozu rowerów. Wagony zostały wyprodukowane w poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski.
„Bardzo ważne, aby produkt był szyty na miarę, żeby nasze wagony były dostosowane do oczekiwań każdego pasażera. Nie zapominamy też o dzieciach, o przejazdach rodzinnych, bo zależy nam, aby pasażerowie czuli się dobrze w pociągach i chętnie wracali na kolej” – podkreślił Marek Chraniuk.
Dane pokazują, że pasażerowie coraz częściej wybierają przejazdy pociągami. Spółka PKP Intercity od stycznia do końca lipca 2022 przewiozła rekordową liczbę pasażerów - 32 mln. Przewoźnik szacuje, że 2022 rok zamknie wynikiem ponad 50 mln pasażerów.
„Wakacje były dla nas dużym wyzwaniem. Już od marca, od początku konfliktu na Ukrainie nasze zaangażowanie w realizację przewozów musiało być większe. Podczas długich weekendów biliśmy kolejne dzienne rekordy przewozu osób. Najpierw 19 czerwca, kiedy z usług PKP Intercity skorzystało 247 tys. pasażerów, a potem 12 sierpnia, kiedy przewieziono 251 tys. osób” – zaznaczył prezes PKP Intercity.
Dodał, że w wakacje jeździło średnio 436 pociągów IC dziennie, które zapewniły pasażerom dojazd do 414 miast i miejscowości.
Wpływ na wzrost przewozów miało również wprowadzenie wakacyjnej oferty promocyjnej „Taniej z Bliskimi”, dzięki której podróżujący pociągami IC oraz TLK w grupach od dwóch do sześciu osób otrzymali 30 proc. zniżki na wszystkie bilety. Tylko w lipcu w ramach tej oferty zakupiono bilety dla blisko miliona podróżnych. Również w długi weekend sierpniowy przejazdy z PKP Intercity cieszyły się rekordowym zainteresowaniem. Od piątku 12 do poniedziałku 15 sierpnia pociągi PKP Intercity przewiozły 960 tys. pasażerów. W tych dniach pociągami przewoźnika podróżowało średnio 240 tys. osób dziennie.
XXXI Forum Ekonomiczne odbywa się w dniach 6-8 września 2022 r. w Karpaczu.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 07.09.2022, 08:40 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |