Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Włoscy kontrahenci podchodzą z niezwykłym zapałem do współpracy z Polakami. „Piękno jest uniwersalnym atrybutem. Nie blaknie z czasem, jeśli jest pięknem. A nasze samochody są znane z tego, że trwają wiecznie. Tak będzie również w przypadku Izery” - mówi Silvio Pietro Angori, CEO i dyrektor zarządzający Pininfariny.
Wyjątkowe znaczenie tej współpracy akcentuje również Łukasz Maliczenko, dyrektor ds. rozwoju technicznego produktu EMP. „Dzięki współpracy między Electromobility a Pininfariną Izera na pewno będzie atrakcyjnym produktem i pięknym samochodem, w którym zakochają się nasi klienci” - mówi.
Podkreśla jednocześnie, że projektowanie samochodu stanowi bardzo złożony proces wymagający kompetencji zarówno od strony artystycznej, jak i technicznej, grupy odpowiednio wykształconych inżynierów, szerokiego zespołu związanego z zakupami czy produkcją. „Wszystkie te osoby muszą ze sobą współpracować, aby ostateczny produkt był nie tylko piękny, ale też funkcjonalny i mieścił się w odpowiednich kosztach” - tłumaczy Łukasz Maliczenko.
Mieszcząca się w Turynie Pininfarina projektuje samochody od 93 lat. Do tej pory stworzyła wiele modeli, które trwale zapisały się w historii motoryzacji, takich jak m.in. Cisitalia, Alfa Romeo Giulietta Spider czy Ferrari Berlinetta Boxer. Co równie ważne, w przypadku współpracy z ElectroMobility Poland Włosi mają również doświadczenie w projektowaniu samochodów elektrycznych oraz współpracy ze startupami.
„Nie można zapominać, że zaprojektowaliśmy pierwszy samochód elektryczny w 1977 roku, więc wyobraźmy sobie, jak dawno temu to było. Dlatego byliśmy w stanie zgromadzić ogromne doświadczenie, którym chcemy podzielić się z EMP” - wyjaśnia Silvio Pietro Angori.
Jest to równie ważne dla polskiego zespołu. „Ogromne doświadczenie Pininfariny, właściwie wielopokoleniowe doświadczenie, to jest coś, z czego możemy czerpać i na podstawie czego możemy rozwijać nasz własny zespół. Daje to nam to także pewność, że ostateczny design Izery będzie na właściwym poziomie” - mówi Łukasz Maliczenko.
Według niego Pininfarina, współpracując z ambitnym startupem, jakim jest Izera - ma niezwykłą okazję, żeby uczestniczyć we wprowadzeniu na rynek kolejnej marki samochodów odpowiadając kompleksowo za projekt.
Auta zostaną zbudowane w oparciu o platformę SEA. Właściciel tej technologii, chińska firma Geely, wykorzystuje ją do budowy samochodów marki Volvo. Partnerstwo technologiczne między Geely a EMP zostało ogłoszone w listopadzie 2022 r.
Współpraca między ElectroMobility Poland (EMP), właścicielem marki Izera, a włoskim wykonawcą obejmuje zaprojektowanie stylistyki nadwozia, wnętrza oraz HMI (Human Machine Interface) trzech modeli aut: SUV-a, hatchbacka oraz kombi.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 21.03.2023, 11:00 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Dezinformacja dotyka także zagadnień energetycznych: wprowadza w błąd, spowalnia, antagonizuje PAP
- 24.11.2025, 09:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Ocean Winds na Offshore Wind Poland 2025: fakt, że dopiero zaczynamy przygodę z offshore, stanowi naszą przewagę konkurencyjną
„Perspektywy dla Polski w obszarze morskiej energetyki wiatrowej są o tyle obiecujące, że w innych europejskich krajach dostrzegane jest pewne wyhamowanie inwestycji w offshore, co pokazały nieudane aukcje w Niemczech, Holandii czy Danii. Otwiera to furtkę dla państw dopiero wkraczających na ten rynek do dokonania swoistego >>skoku inwestycyjnego<<. Możemy przy okazji uczyć się na doświadczeniach tych, którzy rozwijają offshore od lat, korzystając przy tym z nowocześniejszej, bardziej efektywnej technologii” – przekonuje Kacper Kostrzewa, dyrektor zarządzający w Polsce, Ocean Winds.- 21.11.2025, 11:59
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ