Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pininfarina została założona w 1930 roku, czyli 93 lata temu. Obecnie szefem rady nadzorczej jest wnuk założyciela Battisty Pininfarina - Paolo. Jak do tej pory firma zaprojektowała około 1200 samochodów dla takich marek jak m.in. Maserati, Lancia, Alfa Romeo, Rover, Peugeot, Honda, Volvo, Cadillac czy Bentley.
„Przede wszystkim cenimy innowacyjność, ale także zmysłowość w projektowaniu. Oznacza to, że nie chcemy tworzyć dekoracyjnego designu. Ma być on czysty i zmysłowy, a to rodzaj elegancji najtrudniejszy do wyrażenia w projekcie. Design Pininfariny musi być elegancki” - mówi Paolo Pininfarina.
Ze strony polskiego producenta nad projektem samochodów Izera czuwa Tadeusz Jelec, polski projektant pracujący wcześniej m.in. dla Jaguara. „Jako bardzo młodego człowieka zafascynowała mnie historia tej firmy i sposób, w jaki uwzględnia ona swoją filozofię projektową. To, jak o filozofii działania studia stylistycznego opowiada Paolo Pininfarina, w zupełności przekłada się na filozofię naszej marki, opierającą się na prostocie i czystości linii, form, kształtu” - wyjaśnia Tadeusz Jelec.
Jednym z najsłynniejszych projektów firmy Pininfarina jest, zaprezentowana w 1947 r., CISITALIA. „To arcydzieło mojego dziadka, arcydzieło Pininfariny, ale też kamień milowy włoskiego designu. Konstrukcja CISITALII jest jak wizja projektu przyszłości, projektu lat 60. (…) Ogólnie rzecz biorąc, architektura i proporcje tego samochodu w czasach w których on powstawał były absolutnie innowacyjne i futurystyczne” - mówi Paolo Pininfarina.
Samochód został okrzyknięty dziełem sztuki a w 1960 roku trafił na wystawę Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
Ten duch innowacji oraz najlepszego włoskiego designu jest widoczny we wszystkich projektach realizowanych przez lata przez Pininfarinę. Kolejne pokolenia rodziny stworzyły niesamowitą historię.
„Chcemy to kontynuować. Jesteśmy bardzo zdeterminowani. Jak powiedziałem wcześniej, najpierw innowacja, a potem muzeum jako konsekwencja. To opowieść o ciągłych innowacjach” - podkreśla Paolo Poninfarina, który oprowadzał Tadeusza Jelca po muzeum znajdującym się w siedzibie firmy.
„Celem naszej współpracy z Pininfariną jest sięgnięcie do stylistycznego DNA, które zaprezentowaliśmy wcześniej, przedstawiając publicznie prototypy demonstracyjne Izery w 2020 r. Ponadto rozwinięcie go oraz uaktualnienie języka stylistycznego marki uwzględniające trendy rynkowe oraz parametry platformy, na której powstanie Izera. Proces projektowania samochodu jest wieloetapowy, a aktualizacja designu w stosunku do prototypów jest naturalna i przebiega w sposób ewolucyjny. Cieszę się, że tą drogę możemy przejść razem z naszymi partnerami” - podkreślał z kolei Jelec.
W trakcie wymiany podglądów na temat najwspanialszych modeli zaprojektowanych przez Pininfarinę Tadeusz Jelec wyraził nadzieję, że ten duch innowacji i najlepszego włoskiego designu wzbogaci także stylistyczny projekt Izery. „Wspaniale. I niech to trwa dalej – dodał.
Przed polskimi i włoskimi projektantami sporo pracy. Pierwsze auta marki Izera powinny zjechać z taśmy produkcyjnej pod koniec 2025 r.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 30.03.2023, 13:57 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Monopol państwa w sektorze gier losowych sprawia, że zyski z hazardu wracają do społeczeństwa
Totalizator Sportowy w 2024 r. odprowadził do Skarbu Państwa 5 mld zł z tytułu podatków i opłat. „Z każdej złotówki, którą Polacy przeznaczą na gry liczbowe 19 groszy jest przeznaczonych na fundusze celowe, które wspierają sport, kulturę” - mówił Mariusz Rzeczkowski, dyrektor Departamentu Strategii, Innowacji i Współpracy Międzynarodowej w Totalizatorze Sportowym.- 25.11.2025, 13:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
China Southern Power Grid po raz pierwszy wysyła delegację na COP30, prezentując działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i inicjatywy niskoemisyjne
CSG demonstruje swoje zaangażowanie w globalne działania na rzecz klimatu poprzez praktyczne rozwiązania niskoemisyjne.- 25.11.2025, 13:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Pierwsze autocysterny ORLEN Transport zasilane LNG już jeżdżą na Pomorzu
Spółka ORLEN Transport zakupiła pięć ciągników siodłowych, zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Autocysterny, dostarczające paliwa płynne na stacje ORLEN, są testowane na trasach całego Pomorza. Ich najważniejsze cechy to niższy o 20 proc. poziom emisji CO2 i niskie koszty eksploatacji. Trzy takie pojazdy realizują dostawy w okolicach Gdańska, dwa w rejonie Szczecina.- 25.11.2025, 12:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ