Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rynek pracy IT dynamicznie się zmienia, rosną wymagania pracodawców i kandydatów - podsumowują przedstawiciele the:protocol, serwisu rekrutacyjnego dla branży IT. Platforma, należąca do Grupy Pracuj, już od dwóch lat bada potrzeby rynku, rozwijając projekt uwzględniający potrzeby kandydatów i organizacji.
W 2021 roku Grupa Pracuj weszła na rynek rekrutacji IT z nowym pomysłem, a teraz skierowany do profesjonalistów serwis the:protocol świętuje dwa lata funkcjonowania. Jego koncepcję oparto na wieloletnim doświadczeniu biznesowym i jednocześnie na świeżych, dostosowanych do branży założeniach.
the:protocol wystartował w ciekawym dla rynku momencie - rozpędzonej rekrutacji, rosnącego zapotrzebowania na specjalistów i dyskusji o nowych trybach pracy. Dziś rynek wygląda inaczej, ale choć globalnie liczba rekrutacji IT spada, the:protocol stale umacnia pozycję, m.in. dzięki umiejętnej odpowiedzi na potrzeby użytkowników. W okresie 2021-2022 serwis zanotował m.in. wzrost liczby sesji użytkowników o 99 proc., wysłanych CV o 218 proc., a ogłoszeń o 247 proc. Porównanie pierwszych kwartałów 2022 i 2023 w ujęciu rok do roku pokazuje, że liczba sesji zwiększyła się o 36 proc., wysłanych CV o 140 proc., ogłoszeń o 46 proc.*
„Planując start, dokładnie zbadaliśmy aktualne potrzeby kandydatów IT oraz rekruterów. Dzięki temu, mimo konkurencyjnego otoczenia, znaleźliśmy >>białe plamy<<, które pozwoliły na zbudowanie wyróżników serwisu. Stały się nimi konkret, dialog i profesjonalizm. Naszą strategię traktujemy bardzo konsekwentnie, akcentując je także poprzez kształt serwisu, ofertę biznesową, komunikację z użytkownikami. Kontynuujemy też praktykę uważnego przyglądania się ich potrzebom - mówi Piotr Trzmiel, Head of Growth the:protocol.
Analizy przed startem serwisu* pokazały m.in., że dla specjalistów IT najważniejsze są szczegóły i profesjonalna relacja z rekrutującym. Wśród problemów, ujawniających się podczas rekrutacji, kandydaci wymieniali m.in. brak konkretów projektowych w ofertach, zbyt długie procesy oraz rozdźwięk między rozmowami a realiami po zatrudnieniu. Deklarowali również zmęczenie mitami o branży i powielaniem stereotypów o trudnej relacji kandydat-rekruter. Z kolei firmy komunikowały potrzebę narzędzi, które pomogą im mierzyć się z wymagającym rynkiem i ułatwią procesy rekrutacyjne.
„Tworząc serwis dla profesjonalistów staramy się korzystać z najlepszych wzorców. Pracujemy zwinnie, a użytkowników badamy w stałym cyklu metodą continuous discovery. Podejście Minimum Loveable Product pozwala nam za to testować nowe rozwiązania, w taki sposób, by użytkownicy je pokochali. Dzięki temu możemy szybko i skutecznie reagować na zmiany w IT” - tłumaczy Paweł Olwert, Product Owner the:protocol.
Zmian niemało jest też po stronie pracodawców:
„W trakcie tych dwóch lat zaobserwowaliśmy m.in. ewolucję ich świadomości. Coraz częściej rozumieją, że na skuteczność wpływają szczegółowe opisy projektów i transparentne widełki wynagrodzeń. Widzimy to w statystykach aplikacji oraz klikalności ofert. Rozwijamy serwis, uwzględniając te dane” - uzupełnia.
Według ekspertów obecnie kandydaci IT oczekują szczegółów dotyczących oferty, ale także szybkich rekrutacji, gdzie sprawnie otrzymają feedback i decyzję. Odpowiedzią na trudniejszą sytuację gospodarczą nie zawsze są zwolnienia. Wiele organizacji poszukuje intensywnie doświadczonych specjalistów m.in. data science, technologii chmurowych i cyberbezpieczeństwa, wkrótce zapewne wzrośnie także liczba rekrutacji związanych z obsługą narzędzi AI. Wśród aktualnych potrzeb na rynku pracy IT ważne miejsce zajmuje konkretyzacja i profesjonalizacja ofert - podsumowują eksperci the:protocol.
*Źródło: dane, wywiady i badania własne the:protocol.
Źródło informacji: Linkleaders
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.04.2023, 14:10 |
Źródło informacji | Linkleaders |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT