Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Porównując współczesny rynek pracy w Polsce do tego sprzed kilku lat, należałoby dojść do konkluzji, że dotyczą one dwóch, zupełnie różnych planet. Niskie bezrobocie, wzrost zamożności społeczeństwa oraz możliwość podjęcia pracy w dowolnym miejscu na świecie sprawiły, że polskie firmy prześcigają się dziś w oferowaniu dodatkowych zachęt tak dla nowych, jak i wieloletnich pracowników.
W obliczu niekorzystnych trendów demograficznych oraz stale rosnącej mobilności społeczeństw, bycie atrakcyjnym miejscem pracy jest jednym z głównych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami - tak teraz, jak i w kolejnych dekadach. Tak kluczowego tematu nie mogło zabraknąć na kongresie IMPACT’23, najważniejszym wydarzeniu gospodarczo-technologicznym odbywającym się w Poznaniu.
„Według raportu Gallupa, nawet co trzeci pracownik z najmłodszego pokolenia rozważałby zmianę miejsca zatrudnienia nie ze względu na niskie wynagrodzenie czy konflikty z przełożonymi, ale z powodu zwyczajnej nudy. Jako pracodawcy w coraz większym stopniu musimy zwracać uwagę na to, czy codzienne obowiązki naszych zespołów są wystarczająco atrakcyjne, rozwijające i inspirujące” - zauważył Bartosz Drozdowicz, dyrektor Departamentu Zarządzania Kapitałem Ludzkim w Totalizatorze Sportowym i gość IMPACT’23.
Podczas panelu poświęconemu zmianom dokonującym się na rynku pracy przedstawiono dwie, główne narracje, określające optymalne relacje pomiędzy pracownikiem a daną organizacją. Pierwsza z nich oparta jest na oczekiwaniu, że firma ma być przestrzenią niemalże rodzinną - spędza się w niej bowiem znaczną część dnia, a rozmowom ze współpracownikami zazwyczaj poświęca się więcej czasu niż z najbliższymi. Drugą postawę określić można jako „pragmatyczną” - należy twardo rozdzielić życie prywatne od zawodowego, a relacje w miejscu pracy powinny być maksymalnie formalne.
„Jak to w życiu bywa - najlepszy okazuje się kompromis, czyli wypracowanie partnerskich relacji w ramach całej firmy, opartych na wzajemnym szacunku oraz poczuciu wspólnoty. W Totalizatorze Sportowym lubimy porównywać swoją pracę do swoistego >>hobby<<, co nie oznacza lekceważącego stosunku do powierzonych obowiązków, lecz odwrotnie - wykonywanie ich z pasją i autentycznym zaangażowaniem” - podkreślał Bartosz Drozdowicz.
Istotną rolę, zdaniem przedstawiciela Totalizatora Sportowego, odgrywa również identyfikacja pracowników z misją i wartościami reprezentowanymi przez daną markę.
„W naszym przypadku jest to zadanie o tyle proste, gdyż od ponad sześciu dekad zajmujemy się promocją kultury i sportu, a więc kwestiami cieszącymi się powszechnym uznaniem i zainteresowaniem. Dzięki temu nasi pracownicy mogą mieć poczucie, że efekty ich wysiłków wykraczają daleko poza realizacje założeń budżetowych na dany okres” - przyznał przedstawiciel Totalizatora Sportowego.
Bartosz Drozdowicz zauważył także, że nowe trendy na rynku pracy niosą potrzebę zredefiniowania roli menadżerów i kierowników poszczególnych działów czy zespołów w przedsiębiorstwie.
„Lider ma dziś nie tylko dowieźć konkretne wyniki, ale przejmuje kolejne zadania zarezerwowane dotychczas dla działu HR. Chodzi o budowanie atmosfery współpracy i zaufania, odpowiednio wczesnego odkrywania i rozwijania indywidualnych talentów, mobilizowania swych współpracowników oraz zachęcania ich do szukania oryginalnych, niekonwencjonalnych rozwiązań problemów” - powiedział dyrektor Departamentu Zarządzania Kapitałem Ludzkim w Totalizatorze Sportowym.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.05.2023, 14:30 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Citi Foundation Announces 2025 Global Innovation Challenge for Nonprofits Accelerating Youth Employability
50 community organizations to receive a collective $25 million in catalytic funding, building on over a decade of Citi Foundation investment in youth.- 04.02.2025, 15:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Dubai to Gather More Than 30 Heads of State and Government, Global Leaders at the World Governments Summit 2025
Delegations from 140 governments, global tech leaders gather in Dubai on February 11-13 to accelerate solutions for the world’s greatest challenges. Among notable guests - 30 heads of state and governments, the Managing Director of IMF, CEOs of Google, AstraZeneca, MasterCard, Dow Jones and more.- 04.02.2025, 15:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Składane smartfony na fali wznoszącej – HUAWEI Mate X6 debiutuje w Polsce
Zgodnie ze wstępnymi szacunkami ekspertów na podstawie raportu IDC [1], globalny rynek dostaw składanych smartfonów mógł wzrosnąć w 2024 roku nawet o 22%. Tym samym oczekiwany rozwój segmentu składaków byłby ponad 3 razy większy niż przewidywany łączny poziom wzrostu całego rynku smartfonów w ubiegłym roku, który ma wynieść 5,8%. Jednym z głównych napędów tego trendu jest firma Huawei, która w 2024 roku wprowadziła do sprzedaży m.in. innowacyjny, podwójnie składany smartfon HUAWEI Mate XT Ultimate Design. To nowatorskie podejście pozwoliło Huawei globalnie zwiększyć udział w rynku dostaw dużych, składanych smartfonów do 25% w okresie Q1-Q3 2024. W nowym roku firma kontunuuje ekspansję w tym segmencie i właśnie rozpoczęła w Polsce sprzedaż swojego najnowszego, składanego fotosmartfonu – HUAWEI Mate X6.- 04.02.2025, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Huawei
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ