Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na początku debaty część uczestników wyraziła opinię, że nie tylko boty powinny być zaangażowane w obsługę klienta, nawet jeśli współczesna technologia na to pozwala i mimo że większość (75 proc.) operacji z wyłącznym udziałem technologii kończy się sukcesem. Jednak tak naprawdę - zgodzili się eksperci - to ludzie pracujący w oddziałach najlepiej tłumaczą klientom, jakie są korzyści, wynikające z zakupu lub usługi. Bot przydaje się tam, gdzie klient oczekuje szybkiej odpowiedzi, bez straty na jakości, na przykład przy prostych zakupach. Natomiast tam, gdzie klient potrzebuje rozwiązania skomplikowanego problemu - wciąż lepiej się sprawdza człowiek.
Z kolei na rynku usług finansowych, choćby w bankach, najlepiej się sprawdza miks zasobów ludzkich i botów. Ludzie świetnie uzupełniają maszyny, zwłaszcza wtedy, gdy klient chce się poczuć bezpiecznie (np. gdy w grę wchodzą duże pieniądze) lub kiedy potrzebuje kontaktu z człowiekiem, a nie maszyną. Ostatnio w bankach można spotkać się z sytuacją, gdy osoby pracujące w oddziałach pomagają w sprzedaży online. Pracownicy w „okienkach” tłumaczą klientom, na czym ta sprzedaż polega, jak korzystać z kanałów internetowych; przekonują, że aplikacje na telefon są bezpieczne.
W przypadku rynku gier losowych kluczowy jest szybki zakup i to, żeby wszystkie procesy związane z grą przebiegały możliwie płynnie - począwszy od samej gry po wypłatę wygranej. Tu również istotną rolę odgrywają kontakty klient-sprzedawca.
„W przypadku sieci naziemnej, szczególnie jeśli chodzi o własne punkty sprzedaży, te relacje są istotne. Jeśli ktoś ma swoją ulubioną kolekturę, do której chodzi, zazwyczaj spotyka tam tę samą osobę, tworząc z nią bardzo naturalne relacje, raczej nie do przeniesienia do świata cyfrowego” - tłumaczył Maciej Kasprzak, dyrektor generalny Linii Biznesowej Gier Online w Totalizatorze Sportowym.
Budowanie relacji w świecie online polega na tym, że firma monitoruje zachowanie klienta w sieci i na tej na podstawie dostosowuje do niego ofertę. Jednocześnie kładzie nacisk na to, by prowadzić politykę odpowiedzialnej gry.
Według Macieja Kasprzaka w prowadzeniu polityki odpowiedzialnej gry pomaga identyfikacja klienta.
„Każdy zarejestrowany u nas klient ustawia sobie limity, które nie tak łatwo podwyższyć. Rozwijamy uczące się algorytmy, które mają za zadanie monitorowanie aktywności klienta, co pozwala podjąć różnego rodzaju działania edukacyjne na przykład wobec osoby, która gra ponad swoje możliwości” - mówił Maciej Kasprzak.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.05.2023, 12:52 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Składane smartfony na fali wznoszącej – HUAWEI Mate X6 debiutuje w Polsce
Zgodnie ze wstępnymi szacunkami ekspertów na podstawie raportu IDC [1], globalny rynek dostaw składanych smartfonów mógł wzrosnąć w 2024 roku nawet o 22%. Tym samym oczekiwany rozwój segmentu składaków byłby ponad 3 razy większy niż przewidywany łączny poziom wzrostu całego rynku smartfonów w ubiegłym roku, który ma wynieść 5,8%. Jednym z głównych napędów tego trendu jest firma Huawei, która w 2024 roku wprowadziła do sprzedaży m.in. innowacyjny, podwójnie składany smartfon HUAWEI Mate XT Ultimate Design. To nowatorskie podejście pozwoliło Huawei globalnie zwiększyć udział w rynku dostaw dużych, składanych smartfonów do 25% w okresie Q1-Q3 2024. W nowym roku firma kontunuuje ekspansję w tym segmencie i właśnie rozpoczęła w Polsce sprzedaż swojego najnowszego, składanego fotosmartfonu – HUAWEI Mate X6.- 04.02.2025, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Huawei
-
Image
RTV EURO AGD GAME ZONE – odpowiedź na oczekiwania współczesnych graczy
- 04.02.2025, 13:20
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: WE!RE Fantasy
-
Image
Efektywna logistyka dla e-commerce, przemysłu farmaceutycznego, kosmetycznego i odzieżowego: Asseco CEIT wprowadza AGV U800AR firmy Mushiny
Firma Asseco CEIT, wiodący dostawca zaawansowanych i solidnych rozwiązań technologicznych dla przemysłu, ogłasza rozpoczęcie współpracy z producentem nowoczesnych autonomicznych robotów mobilnych (AGV), firmą Mushiny Co., Ltd. W ramach tej współpracy Asseco CEIT poszerza swoje portfolio o nowy produkt - AGV U800AR.- 03.02.2025, 11:56
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Asseco CEIT
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ