Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W krajach Europy Zachodniej moda na elektryczne rowery cargo trwa w najlepsze. Według najnowszego raportu Eurobike.com niemiecki rynek rośnie z roku na roku w tempie około 60%, a w samym 2021 roku sprzedano u naszego zachodniego sąsiada ponad 167 000 sztuk rowerów cargo. Dane za 2022 nie są jeszcze znane, ale przewiduje się, że sprzedaż przekroczyła 250 000. Sytuacja ma się podobnie na takich rynkach jak Holandia, Francja czy Dania.
„Rowery e-cargo są niemal idealną odpowiedzią na problemy, które coraz częściej spotykamy w zatłoczonych miastach. Według badań przeprowadzonych w Londynie rowery poruszają się o 60% szybciej od samochodów dostawczych, a do tego nie emitują dwutlenku węgla. Przy okazji znacząco poprawiają kondycję nie tylko samych rowerzystów, ale także ich portfeli - średni koszt przejechania 100 km Hazayem to mniej niż złotówka” - komentuje Marcin Grausch, CEO Hazay.
Hazay oznacza w gwarze poznańskiej zająca. Taki jest też sam rower - zwinny i szybki. Posiada silnik o mocy 250W oraz baterię o pojemności 600Wh, zapewniającą zasięg około 80km. Wykonany jest z najlepszej jakości aluminium lotniczego, zapewniającego wytrzymałość i trwałość przy jednoczesnej lekkości. Rower może przewozić do 100 kg ładunku, dzięki czemu nadaje się zarówno do użytku biznesowego, jak i osobistego. Tym co wyróżnia Hazaya na tle zachodniej konkurencji, to przede wszystkim dzielona rama. Rower można rozmontować i łatwiej transportować. Dodatkowym atutem jest też sama ergonomia konstrukcji, która sprawia, że każdy jest w stanie z łatwością taki rower prowadzić, nawet osoby niskiego wzrostu.
Rowery cargo oferują możliwość dostosowania do potrzeb użytkownika. Paka roweru może być w pełni dostosowana do specyficznych potrzeb każdej firmy lub rodziny, oferując m.in. siedziska dla dzieci, daszek przeciwdeszczowy, pasy dla psów czy szyny airline. W tym wypadku Hazay oferuje dwa modele: Family i Buddy.
Model Family jest przeznaczony do wygodnego przewożenia dwójki dzieci, co czyni go idealnym rozwiązaniem transportowym dla rodzin. Model Buddy został zaprojektowany specjalnie dla małych firm, oferując praktyczny i wydajny sposób transportu towarów i dostaw po mieście.
„Pozornie może wydawać się, że 2,5 metrowy rower z ładunkiem 100 kilogramów jest ciężki w obsłudze i prowadzeniu. Jest to błędne przekonanie. Testy wykazały, że dzięki geometrii ramy, w pełni dopasowanej kierownicy oraz mocnemu silnikowi Hazaya z łatwością prowadziły drobne kobiety, czy nastolatkowie. To pojazd dla każdego oraz idealna alternatywa dla rodzin z dziećmi” - mówi Kuba Garstkiewicz, główny projektant roweru.
Rowery towarowe to także przyszłość dla branży logistycznej, która wobec nowych przepisów ograniczających emisję spalin, ograniczania oraz zamykania centrów miast dla samochodów oraz z uwagi na rosnące koszty utrzymywania pojazdów, będą zmuszone do szukania optymalizacji kosztów. Ten trend widać w krajach europejskich, gdzie w przypadku dostaw „ostatniej mili” rowery to coraz częstszy widok. Badania wskazują, że zarówno zagęszczenie punktów dostaw właśnie na ostatnim odcinku dostarczania towarów, jak i średnie waga towarów, wskazują, że rowery cargo są dużo efektywniejszym narzędziem niż samochody dostawcze.
Źródło informacji: Hazay Bikes sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.05.2023, 08:00 |
Źródło informacji | Hazay Bikes sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu