Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Chyba nikt nie lubi gotować na wakacjach – to normalne, w końcu wyjeżdżamy, by odpocząć, a nie po to, by spędzać czas w kuchni. Dlatego też restauracje w miejscowościach turystycznych cieszą się w sezonie większym obłożeniem. To oczywista oczywistość, ale czy wiadomo, jak duża jest obecnie skala tego zjawiska? Pyszne.pl zbadało to z pomocą wewnętrznych danych ich serwisu. Wzięli pod uwagę wszystkie rodzaje zamówień (odbiór osobisty i dostawa) w siedmiu dużych miejscowościach turystycznych: w górach (Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba), nad morzem (Kołobrzeg, Świnoujście) i na Mazurach (Giżycko, Ełk). Jakie wyniki otrzymali?
● Szusowanie na nartach czy wędrówki po szczytach? Po porównaniu liczby zamówień w okresie wakacyjnym (lipiec – sierpień) do miesięcy zimowych (styczeń – luty) organizator badania ma pewność – Polacy wolą góry zimą!
- W Szklarskiej Porębie w okresie zimowym liczba zamówień wzrosła w porównaniu z latem o 21 proc.
- W Karpaczu zimowych zamówień było o 19 proc. więcej w stosunku do lata.
- W Zakopanem – już tylko o 8 proc. Zakopane jako jedyne cieszy się podobną popularnością zarówno zimą, jak i latem.
● Pięknie ulokowane Giżycko to serce Mazur, które… zimą zapada w sen.
- W lecie liczba zamówień w tym mieście jest większa aż o 73 proc. niż zimą.
- W Ełku w lipcu i sierpniu lokalne restauracje cieszą się zainteresowaniem większym o 16 proc. niż zimą (styczeń i luty).
● Pustki nad Bałtykiem? Na pewno nie w Kołobrzegu i Świnoujściu.
- W Kołobrzegu w lipcu i sierpniu zamówień jest więcej o 41 proc. niż zimą.
- W Świnoujściu z kolei liczba zamówień rośnie o 33 proc.
● Jakie potrawy królują w badanych miejscowościach w czasie sezonu? Wciąż odwiedzający zamawiają najwięcej pizzy i kebabów, ale to oczywiście niejedyne popularne potrawy, które dostarczali latem kurierzy Pyszne.pl.
- W Zakopanem, które turyści chętnie odwiedzają zarówno latem, jak i zimą, dużym zainteresowaniem cieszy się burger.
- W Świnoujściu hitem jest… rosół. W rankingach wyprzedził nawet kebaby, a ustąpił pola jedynie pizzy i burgerom.
- W Ełku drugim najchętniej zamawianym posiłkiem jest placek po węgiersku. To o tyle ciekawe, że przy analizie danych Pyszne.pl w ujęciu całej Polski potrawa ta nie znajduje się nawet w gronie dziesięciu najchętniej zamawianych dań. W Ełku muszą robić wspaniałe placki.
O Just Eat Takeaway.com
Pyszne.pl należy do grupy Just Eat Takeaway.com (LSE: JET, AMS: TKWY) – wiodącego serwisu na światowym rynku zamawiania jedzenia online. Mająca siedzibę w Amsterdamie firma koncentruje się na łączeniu konsumentów i partnerów za pośrednictwem swoich platform. Dzięki współpracy z 679 tys. partnerów Just Eat Takeaway.com oferuje konsumentom szeroki wybór dań i produktów, zarówno jeśli chodzi o zamawianie posiłków z restauracji, jak i o sprzedaż artykułów spożywczych. Just Eat Takeaway.com szybko stał się wiodącym serwisem na rynku dostaw żywności online działającym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Kanadzie, Australii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Danii, we Francji, w Irlandii, Izraelu, we Włoszech, w Luksemburgu, Nowej Zelandii, Polsce, Słowacji, Hiszpanii i Szwajcarii.
Najnowsze informacje można znaleźć na naszej stronie internetowej oraz na naszych profilach w serwisach LinkedIn i Twitter.
KONTAKT:
Daniel Harasim
Senior PR Consultant | KPlus Agency
e-mail: dharasim@kplus.agency
tel. +48 603 944 013
Więcej informacji: www.pyszne.pl
Źródło informacji: Pyszne.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 05.09.2023, 08:00 |
| Źródło informacji | Pyszne.pl |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Innowacyjnie i z sercem na rzecz pacjentów - 4 laureatów konkursu „Leczmy z troską!”
Znamy już 4 laureatów drugiej edycji konkursu „Leczmy z troską!”, organizowanego przez Teva Pharmaceuticals Polska w ramach globalnego programu Humanizing Health. Celem konkursu jest wyróżnienie i wsparcie inicjatyw organizacji non-profit, które dzięki empatii, trosce i kreatywności wspierają pacjentów i ich bliskich w procesie zdrowienia. W gronie nagrodzonych znalazły się: Fundacja Iskierka, OnkoFundacja Alivia, Fundacja Wspornik oraz - w kategorii „Zdrowie Psychiczne” - Fundacja Czerwone Noski Klown w Szpitalu.- 25.11.2025, 13:07
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Teva Pharmaceuticals
-
Image
Światowa nagroda Prix Galien - określana mianem Oskarów Medycyny - po raz kolejny w Polsce
Prix Galien, jedna z najbardziej prestiżowych inicjatyw wyróżniających innowacje w medycynie, farmacji oraz technologiach medycznych, ogłosiła laureatów tegorocznej polskiej edycji podczas uroczystej gali, która odbyła się w Warszawie. Wydarzenie zgromadziło wybitnych przedstawicieli nauki, biznesu i świata publicznego. Kapituła Prix Galien Polska - złożona z wybitnych przedstawicieli świata nauki i medycyny, pod przewodnictwem prof. Cezarego Szczylika - uhonorowała laureatów w następujących kategoriach: Najlepszy innowacyjny produkt farmaceutyczny, Najlepszy innowacyjny produkt biotechnologiczny, Najlepszą innowacyjną technologię medyczną, Najlepszy innowacyjny produkt drugiej generacji, Najlepszy lek na choroby rzadkie, Najlepszą kampanię promującą zdrowie oraz Najlepszy innowacyjny startup.- 25.11.2025, 11:59
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Prix Galien Polska
-
Image
Czy prawa dziecka w internecie są respektowane? Nowy raport
Z internetu korzysta 90% dzieci w wieku 5-17 lat, a cyfrowy debiut ma za sobą blisko 75% 5-8 latków. W ocenie ekspertów ich prawa w sieci nie są szanowane, a z wyzwaniami często muszą radzić sobie na własną rękę. Fundacja Orange opublikowała drugą edycję raportu „Dojrzeć do praw” z monitoringu praw i podmiotowości dzieci w internecie. Szczególną uwagę zwraca na temat ochrony prywatności i wizerunku młodych ludzi.- 25.11.2025, 09:00
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Fundacja Orange
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ