Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Chyba nikt nie lubi gotować na wakacjach – to normalne, w końcu wyjeżdżamy, by odpocząć, a nie po to, by spędzać czas w kuchni. Dlatego też restauracje w miejscowościach turystycznych cieszą się w sezonie większym obłożeniem. To oczywista oczywistość, ale czy wiadomo, jak duża jest obecnie skala tego zjawiska? Pyszne.pl zbadało to z pomocą wewnętrznych danych ich serwisu. Wzięli pod uwagę wszystkie rodzaje zamówień (odbiór osobisty i dostawa) w siedmiu dużych miejscowościach turystycznych: w górach (Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba), nad morzem (Kołobrzeg, Świnoujście) i na Mazurach (Giżycko, Ełk). Jakie wyniki otrzymali?
● Szusowanie na nartach czy wędrówki po szczytach? Po porównaniu liczby zamówień w okresie wakacyjnym (lipiec – sierpień) do miesięcy zimowych (styczeń – luty) organizator badania ma pewność – Polacy wolą góry zimą!
- W Szklarskiej Porębie w okresie zimowym liczba zamówień wzrosła w porównaniu z latem o 21 proc.
- W Karpaczu zimowych zamówień było o 19 proc. więcej w stosunku do lata.
- W Zakopanem – już tylko o 8 proc. Zakopane jako jedyne cieszy się podobną popularnością zarówno zimą, jak i latem.
● Pięknie ulokowane Giżycko to serce Mazur, które… zimą zapada w sen.
- W lecie liczba zamówień w tym mieście jest większa aż o 73 proc. niż zimą.
- W Ełku w lipcu i sierpniu lokalne restauracje cieszą się zainteresowaniem większym o 16 proc. niż zimą (styczeń i luty).
● Pustki nad Bałtykiem? Na pewno nie w Kołobrzegu i Świnoujściu.
- W Kołobrzegu w lipcu i sierpniu zamówień jest więcej o 41 proc. niż zimą.
- W Świnoujściu z kolei liczba zamówień rośnie o 33 proc.
● Jakie potrawy królują w badanych miejscowościach w czasie sezonu? Wciąż odwiedzający zamawiają najwięcej pizzy i kebabów, ale to oczywiście niejedyne popularne potrawy, które dostarczali latem kurierzy Pyszne.pl.
- W Zakopanem, które turyści chętnie odwiedzają zarówno latem, jak i zimą, dużym zainteresowaniem cieszy się burger.
- W Świnoujściu hitem jest… rosół. W rankingach wyprzedził nawet kebaby, a ustąpił pola jedynie pizzy i burgerom.
- W Ełku drugim najchętniej zamawianym posiłkiem jest placek po węgiersku. To o tyle ciekawe, że przy analizie danych Pyszne.pl w ujęciu całej Polski potrawa ta nie znajduje się nawet w gronie dziesięciu najchętniej zamawianych dań. W Ełku muszą robić wspaniałe placki.
O Just Eat Takeaway.com
Pyszne.pl należy do grupy Just Eat Takeaway.com (LSE: JET, AMS: TKWY) – wiodącego serwisu na światowym rynku zamawiania jedzenia online. Mająca siedzibę w Amsterdamie firma koncentruje się na łączeniu konsumentów i partnerów za pośrednictwem swoich platform. Dzięki współpracy z 679 tys. partnerów Just Eat Takeaway.com oferuje konsumentom szeroki wybór dań i produktów, zarówno jeśli chodzi o zamawianie posiłków z restauracji, jak i o sprzedaż artykułów spożywczych. Just Eat Takeaway.com szybko stał się wiodącym serwisem na rynku dostaw żywności online działającym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Kanadzie, Australii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Danii, we Francji, w Irlandii, Izraelu, we Włoszech, w Luksemburgu, Nowej Zelandii, Polsce, Słowacji, Hiszpanii i Szwajcarii.
Najnowsze informacje można znaleźć na naszej stronie internetowej oraz na naszych profilach w serwisach LinkedIn i Twitter.
KONTAKT:
Daniel Harasim
Senior PR Consultant | KPlus Agency
e-mail: dharasim@kplus.agency
tel. +48 603 944 013
Więcej informacji: www.pyszne.pl
Źródło informacji: Pyszne.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.09.2023, 08:00 |
Źródło informacji | Pyszne.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Rzecznik Praw Pacjenta: dobre praktyki wzmacniają bezpieczeństwo pacjentów PAP
Wdrażanie dobrych praktyk w przychodniach i szpitalach usprawnia funkcjonowanie tych placówek i wzmacnia poczucie bezpieczeństwa u pacjentów oraz komfort pracy medyków - uważa Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta, i zachęca placówki medyczne do tworzenia i wdrażania kolejnych tego typu rozwiązań.- 21.01.2025, 10:07
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polska aplikacja MoodMon pomoże w leczeniu depresji i choroby afektywnej dwubiegunowej PAP
Polska aplikacja MoodMon zwyciężyła w międzynarodowym konkursie Bupa Eco-Disruptive 2024, którego celem jest wspieranie startupów tworzących innowacje dla systemu opieki zdrowotnej. Oprogramowanie, oparte na sztucznej inteligencji, pozwala monitorować osoby z problemami psychicznymi: nawracającą depresją i chorobą afektywną dwubiegunową.- 16.01.2025, 10:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom