Newsletter

Zdrowie i styl życia

Korekcja wzroku, czyli większy komfort życia i pewność siebie

12.10.2023, 09:31aktualizacja: 12.10.2023, 12:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Vision Express (1)
Vision Express (1)
Korekcja wzroku wpływa na komfort życia i pewność siebie - takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Vision Express. Aż 84 proc. Polaków noszących okulary lub/i soczewki kontaktowe uważa, że ich komfort życia po zastosowaniu korekcji wzroku polepszył się. Taki wynik nie dziwi - w końcu oczy dostarczają nam aż 80 proc. informacji, co czyni je niezastąpionym narzędziem w procesie poznawania świata. Warto pomyśleć, czy wystarczająco dbamy o wzrok, przy okazji Światowego Dnia Wzroku.

W dynamicznym społeczeństwie informacyjnym, jednym z najcenniejszych zmysłów, które pozwalają nam odkrywać otaczającą nas rzeczywistość, jest wzrok. To dzięki niemu docierają do nas niezliczone ilości komunikatów wizualnych, kształtując nasze wyobrażenia i spostrzeżenia. Jednak badanie Vision Express pokazało, że zdrowy wzrok, to coś więcej niż narzędzie do postrzegania świata. Odpowiednia jakość widzenia ma bezpośredni wpływ na jakość życia. 53 proc. respondentów zauważyło, że dzięki właściwej korekcie wzroku stali się mniej nerwowi. Korzystanie z okularów korekcyjnych czy soczewek wpływa także na poprawę koncentracji (78 proc.).

W codziennych czynnościach, wyższy komfort zauważany jest podczas odczytywania cen na półkach sklepowych lub menu w restauracji, przy korzystaniu z komputera, smartfonu lub telewizora oraz w rozpoznawaniu twarzy bliskich osób.

Okulary - obciach czy modowy dodatek?

Większość Polaków (78 proc.) nie zgadza się ze stwierdzeniem, że w dzisiejszych czasach noszenie okularów to obciach. Dzieje się tak m.in. za sprawą dostępnej na rynku szerokiej oferty oprawek. Nie tylko fasony, ale też kolory i faktury kuszą ze sklepowych półek. Dzisiaj, okulary to nie tylko narzędzie korygujące wzrok, ale też modowy dodatek, który pozwala wyrażać siebie i swój indywidualny styl - twierdzi tak 47 proc. badanych.

Najpierw zbadaj, potem kup

Spada odsetek Polaków, którzy nigdy nie byli na profesjonalnym badaniu wzroku. W tym roku jest to 13% (spadek o 3% w stosunku do 2022 r. i o 5% w stosunku do 2021 r.). Osoby te najczęściej deklarują, że nie mają takiej potrzeby (57%), nie mają wady wzroku (43%) lub nie odczuwają dolegliwości związanych z oczami (36%). Choć wciąż jest to kilkanaście procent Polaków, rośnie świadomość tego, jak ważne dla komfortu życia jest wczesne wykrycie wady wzroku i zastosowanie odpowiedniej korekcji.

„Przekonanie o braku wady wzroku może być zgubne. Niewielka, nieskorygowana wada może się pogłębiać, dlatego powinniśmy systematycznie odwiedzać optometrystę lub lekarza okulistę. Przynajmniej raz w roku” - tłumaczy dr n. biol. Robert Grabowski, dyrektor medyczny Vision Express.

Dlatego też, zgodnie z poradami ekspertów, powinniśmy poświęcić te kilkanaście minut w roku na badanie wzroku u specjalisty. Niezauważone bądź lekceważone objawy, takie jak mrużenie oczu, irytacja czy problemy z koncentracją, mogą prowadzić do poważnych chorób lub dodatkowych dolegliwości w przyszłości.

[1] Badanie opinii publicznej zrealizowane przez IQS Sp. z o.o. metodą CAWI w lutym 2023 r. na reprezentatywnej grupie 1667 Polaków, na zlecenie Vision Express.

Źródło informacji: Vision Express

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 12.10.2023, 09:31
Źródło informacji Vision Express
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii